آسمان خراش های چین را بشناسید

به گزارش انجمن گیگابلاگ، کشور چین دارای بیشترین آسمان خراش های بلند در دنیا است. از برج های ده گانه بلند دنیا، 5 عدد آن در چین قرار دارند. در کل، بیش از 2600 ساختمان با ارتفاع بیش از 150 متر در چین قرار گرفته است، 100 عدد آن ها حتی بیش از 300 متر ارتفاع دارند. بلندترینِ برج های چین در حال حاضر، برج شانگهای است که با 632 متر ارتفاع، دومین آسمان خراش بلند دنیا است. کشور چین به عنوان سلطان ساخت آسمان خراش در دنیا شناخته می گردد و توانسته است رکوردهای بسیاری در ساخت برج های چند ده طبقه را به دست آورد. این آسمان خراش ها باعث جذب جهانگرد های بسیاری شده است و شما می توانید با خرید تور چین خبرنگاران از این کشور عجیب و قدرتمند بازدید کنید. در ادامه با چندتا از آسمان خراش های چین آشنا خواهیم شد.

آسمان خراش های چین را بشناسید

آنچه در این مطلب می خوانید

  • شکل گیری آسمان خراش های چین
  • برج زونگدو
  • مرکز مالی بین المللی پینگ آن
  • برج گرینلند ووهان
  • برج شانگهای
  • گلدن فایننس
  • مروارید شمال
  • برج سی تی
  • برج چو تای فوک بینهای تیانجین
  • مرکز گرینلند دالیان
  • برج گرینلند چنگدو از مرتف ترین آسمان خراش های چین
  • سخن خاتمهی

شکل گیری آسمان خراش های چین

اصلاحات مالی در چین از سال 1978 به بعد منجر به بهبود قابل ملاحظه ای در کیفیت زندگی و عایدی کشور شد و از این رو بیش از نیمی از آسمان خراش های بلند جهان برج های چین هستند. شهر هنگ کنگ نیز بیشترین آسمان خراش بلند را در جهان دارد و در چند دهه اخیر برج های بسیاری ساخته است.

ایجاد واحدهای مسکونی و اداری در شهرهای بزرگ و استفاده از آسمان خراش ها به عنوان نشانه های شهری، دلایل مهم ساخت آن ها در چین هستند. بعلاوه، به وسیله ساخت برج ها، کشور چین در حوزه جذب جهانگرد ها و توسعه مالی خود موثر بوده است. با این حال، هدف اصلی از ساخت آسمان خراش ها، نشان دادن قدرت و رجحان چین نسبت به سایر کشورها است. در این مقاله با برج های معروف چین آشنا خواهیم شد. بعلاوه می توانید جهت رزرو و اطلاع از جزییات با همکاران ما در واحد توذهی خارجی در ارتباط باشید.

برج زونگدو

برج زونگدو یکی از برج های چین است که بسیار مشهور و مهم نیز است. این برج در شهر نانجینگ واقع شده و ارتفاع آن حدود 450 متر است. این برج فرمانروایان چین از دودمان های مختلفی مانند مینگ، مانچو و قدیمی را پذیرش نموده و نماد قدرت و صلابت بوده است. برج زونگدو به علت معماری خاص و تاریخی خود جاذبه ای برای گردشگران و مسافران است. با دریافت ویزای جهانگردی چین می توانید به این کشور سفر کنید و علاوه بر جاذبه های طبیعی و گردشگری آن از برج های چین نیز دیدن کنید.

بیشتر بخوانید

مرکز مالی بین المللی پینگ آن

مرکز مالی بین المللی پینگ آن یک ساختمان 115 طبقه ای در شهر شنزن است. سال گذشته یک عکاس شجاع مالزیایی با نام کیو وی لونگ از این ساختمان بالا رفت و از آن بالا تصاویر و ویدئوهای زیبایی را به ثبت رساند.

در سال 2017، ساختمان مرکز تجارت جهانی پینگ ان در شهر شنزن چین به خاتمه رسید. این ساختمان با ارتفاع 1/599 فوت و 115 طبقه، چهارمین آسمان خراش بلند جهان است. از متریال کامپوزیت برای ساخت این ساختمان استفاده شده و کاربری آن اداری است. مرکز تجارت جهانی پینگ ان در منطقه فوتیان شهر شنزن و در نزدیکی پارک کوکو واقع شده است. منطقه فوتیان یکی از مهم ترین منطقه ها شنزن است و به قطب ساخت و ساز برج های بلند تبدیل شده است. در طراحی این ساختمان، از شیشه و سنگ استفاده شده است که به علت افزایش مقاومت در برابر آب و هوای محلی انتخاب شده است. برج مرکز تجارت جهانی پینگ ان شامل امکانات اداری، هتل، سالن های کنفرانس و سایر امکانات است.

نزدیکی این برج به منطقه جهانگردی باعث افزایش درخواست ویزای جهانگردی چین شده است، چرا که هم از جاذبه های گردشگری این منطقه می توان بازدید کرد و هم آسمان خراش های چین و جهان را.

برج گرینلند ووهان

برج گرینلند ووهان یکی از برج های بزرگ و مشهور در شهر ووهان، چین است. این برج با ارتفاع 636 متر، بلندترین ساختمان در شهر ووهان و چهارمین ساختمان بلند در چین است.

برج گرینلند ووهان در سال 2010 به استفاده عمومی تحویل داده شد. این برج شامل 120 طبقه است و در آن بخش های مختلفی وجود دارد، از جمله هتل لوکس برلین، منطقه ها اداری، مراکز خرید، رستوران ها، موزه و مراکز سرگرمیی.

یکی از ویژگی های شاخص برج گرینلند ووهان، منظره زیبایی است که از بالای آن قابل مشاهده است. در طبقه 111 این برج یک مشاهده گر مجهز به دیسک شیشه ای وجود دارد که امکان دیدن منظره ها مهم شهر را فراهم می نماید.

برج گرینلند ووهان با طراحی مدرن و شکل خاص خود، جاذبه ای برای گردشگران و علاقه مندان به آرشیتکت و معماری است. بعلاوه، با ارائه خدمات و مراکز زیادی درون آن، به یک مقصد عالی برای خرید، اقامت و سرگرمی در تور چین تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید

برج شانگهای

برج شانگهای، که سال خاتمه ساخت آن در سال 2015 بود، با ارتفاع 632 متر (2073 فوت) و 128 طبقه، یک برج اداری و هتل است. مواد و متریال به کار رفته در این برج از آسمان خراش های چین، کامپوزیت است.

از زمان ساخت برج خلیفه که بلندترین برج جهان است، برج شانگهای به عنوان دومین بلندترین برج جهان شناخته شده است و در شهر شانگهای چین واقع شده است. برج شانگهای با ارتفاع بلندترین سازه چین باعث معروفیت فراوانی برای آن شده است و جهانگرد های بسیاری را به خود جذب نموده است.

کشور چین به عنوان یکی از کشورهای در حال توسعه در قاره آسیا، پیشرفت های چشمگیری در صنعت ساخت و ساز برج ها داشته است. با توجه به رشد و توسعه مالی در چین، حوزه برج سازی به عنوان یک صنعت پرسود و پررونق مطرح شده است. برج شانگهای با همکاری شرکت های داخلی و خارجی و بعلاوه حمایت های دولتی، به عنوان یکی از پروژه های ساخت و ساز پیروز در چین، بسیار قابل توجه است. برای بازدید از برج های چین و تجربه حضور در بلندترین و مهم ترین آسمان خراش های جهان احتیاج به ویزای جهانگردی چین دارید.

گلدن فایننس

برج گلدن فایننس در تیانجین، تنها ساختمانی است که یک الماس در قسمت بالایش گنجانده شده است. این ساختمان با ارتفاع 597 متر و 117 طبقه در سال 2017 افتتاح شده و به عنوان یکی از چند برج بلند چین شناخته می گردد.

برج گلدن فایننس، یک پروژه و ساختمان نمادین است. این آسمان خراش 117 طبقه ای با ساخت عالی، نوترین فناوری ها، امکانات و امنیت را برای مردم فراهم می نماید. با ارتفاع کل 597 متر، این ساختمان بلندترین ساختمان در شمال چین و سومین ساختمان بلند جهان است. ساختمان Goldin Finance 117 با طراحی و ساخت بی عیب و نقص، دارای سبک معماری برتر و تاج الماسی شکل است که در منظر شهری تیانجین می درخشد.

بعلاوه، Goldin Finance 117 بزرگترین منطقه ساخت و ساز در جهان را داراست. فضاهای اداری درجه A در طبقات 7 تا 92 با مساحت ناخالص تقریبی 280000 متر مربع، به شرکت های چندملیتی و بزرگ داخلی اجاره داده می شوند.

طبقه های بالای این آسمان خراش مجذوب نماینده و شگفت انگیز یک هتل پنج ستاره است که منظره ها پانورامای خیره نماینده 360 درجه از تیانجین و منطقه ها دیگر را ارائه می دهد. استخر سرپوشیده، سکوی مشاهده و رستوران گردان نیز از دیگر ویژگی های منحصر به فرد Goldin Finance 117 هستند که در بالادست آسمان خراش قرار دارند.

بیشتر بخوانید

مروارید شمال

برج مرواریدی شمال، یک برج مرتفع و با عظمت است که در قله واقع شده است و نماد خرد، خلوص و تجمل است. این برج، که به نام مرکز مالی جهانی بائوننگ شنیانگ شناخته می گردد، یک آسمان خراش با ارتفاع 565 متری است و آن در سال 2018 تکمیل شده است. مروارید شمال از دیگر برج های چین است که در تور چین انجمن گیگابلاگ می توانید از آن بازدید کنید.

برج سی تی

مرکز مالی سی تی در کنار رودخانه مروارید واقع شده است و قرار است دومین برج از برج های دوقلوی گوانجو باشد. ساخت این برج به گونه ای سریع پیش رفته است که به عنوان سریع ترین ساختمان در تاریخ مدرن شناخته می گردد.

مرکز مالی گوانجو سی تی اف برجی است که در سال 2016 کامل شد. این برج 111 طبقه و ارتفاعی 530 متر (1739 فوت) دارد و همچون دیگر آسمان خراش های چین از متریال کامپوزیت ساخته شده است. کاربری این برج شامل اداری، مسکونی و هتل می باشد.

مهم ترین و مجذوب نماینده ترین بخش این مجموعه ساختمانی سکوی دیدن و هتل است. طراحی این برج بر اساس استانداردهای بالا و با هدف ایجاد امنیت و مقاومت در برابر بلایای طبیعی مانند طوفان و زلزله اجرا شده است.

مجموعه مرکز مالی گوانجو سی تی اف برای گردشگران مجتمع تجاری بزرگ و دیدنی را نیز فراهم نموده است. بعلاوه باید به تعداد زیادی آسانسور در این برج اشاره نمود که در دسته سریع ترین آسانسورهای جهان قرار دارند.

طراحی و ساخت این پروژه به همراه چالش های فراوان انجام شده است و با رعایت اصول علم مهندسی و استفاده از استانداردهای بین المللی اجرا شده است.

برج مرکز مالی گوانجو سی تی اف در رده بندی بین المللی به عنوان هفتمین برج بلند جهان، و نیز اولین برج بلند گوانجو شناخته می گردد.

برج چو تای فوک بینهای تیانجین

برج تیانجین یکی از بلندترین ساختمان های همگرا در جهان است که به جهت کاهش صدمات ناشی از زمین لرزه ، ساختاری انعطاف پذیر دارد. این برج دارای 96 طبقه است و به ارتفاع 530 متر (1739 فوت) است. سطح شیشه ای هیپربلوئید و انحنای ملایم آن با هشت ستون بزرگ شیب دار ترکیب شده است. بعلاوه، تغییر جایگاه دریچه های باد چند منظوره به همراه شکل آیرودینامیک برج، سبب کاهش نیروی باد و طوفان می گردد. این مسئله ای است که بسیاری از ساختمان های بلند در سرتاسر جهان با آن روبرو هستند. برج تیانجین چو تای فوک به عنوان یک نماد نو و قابل توجه در منطقه مالی و فناوری تیانجین شناخته می گردد و از دیگر برج های چین با معماری شگفت انگیز است.

بیشتر بخوانید

مرکز گرینلند دالیان

در مکان بسیار محبوب خود در جنوب مرکز بین المللی دالیان، برج مرکز دالیان گرینلند واقع شده است. این آسمان خراش با طراحی عمودی خود، خط افق ساحل شهر را برجسته می نماید. بعلاوه با ارتفاع قابل توجه خود، نشان می دهد که منطقه دونگانگ قرار است در آینده توسعه یابد و شهرنشینی در این منطقه افزایش یابد.

پلان مثلثی برج شامل سه نما است که از پایه بالا می روند و با بالا رفتن از عرض باریک می شوند. شیارهایی در امتداد ارتفاع ساختمان ایجاد می گردد تا موقعیت عمودی نماها ثابت بماند. در پرتگاه برج، یک دیافراگم بزرگ سرعت طراحی شده است که باعث ایجاد یک زیبایی بصری بین بالای برج و آسمان می گردد. اتصالات هوای میانی یاری می نمایند از بزرگی دهانه ها غفلت گردد و از دور، برج مانند یک فانوس دریایی ظاهر می گردد.

پوسته برج از صفحات شیشه ای مثلثی شکل تشکیل شده است که جهت آن ها به طور متناوب تغییر می نماید تا الگوهای مقیاس داری برای برج ایجاد کند. در عوض، فرورفتگی های بین نماهای اصلی بافت نرم تری دارند و به نور بیشتری در فضای داخلی دسترسی می دهند. این ایجاد گفت وگوی ضد و نقیض را تشدید می نماید و تغییر شکل رو به بالا از صفحات کف مثلثی به شش ضلعی را برجسته می نماید.

مرکز دالیان گرینلند در پایه خود یک ساختمان چهار طبقه دارد که مقیاس انسانی را ارائه می دهد. علاوه بر این، برج شامل فضای اداری با کیفیت بالا، هتل های لوکس و آپارتمان هایی با منظره دریای زرد است.

برج گرینلند چنگدو از مرتف ترین آسمان خراش های چین

برج چنگدو گرینلند، با ارتفاع 468 متر، بلندترین ساختمان در جنوب غربی چین و چهارمین ساختمان بلند در کشور چین است. این برج در منطقه Dongcun با شاهکارهای توپوگرافیک منحصر به فرد کوه یخی اطراف چنگدو الهام گرفته شده است. برج چنگدو گرینلند بصورت پشته های کوه مانند است که نور آسمان را منعکس و دره های آن نیز نور زمین را منعکس می نماید. این برج یک مجسمه نور نمادین است که نور را به صورت 360 درجه پخش نموده و ارتباطی بین آسمان و زمین را برقرار می نماید.

این مجموعه شامل یک برج اصلی، دو برج کوچک و سکوی شش طبقه است و با مساحت کل ساختمان 395305 مترمربع ساخته شده است. این ساختمان با تلفیق فرهنگ محلی و تئوری فنگ شویی سنتی چین به شکلی مدرن، طراحی شده است و به شگفت انگیزترین آسمان خراش های چین تبدیل شده است.

برج اصلی شامل 120000 متر مربع فضای اداری کلاس A در منطقه پایین است. بعلاوه در منطقه میانی این برج، یک هتل مجلل با مساحت 51000 مترمربع و در منطقه بالا، 42000 مترمربع سوئیت مدیر عامل واقع شده است. دو برج کوچک با ارتفاع 116 و 147 متر، آپارتمان های سطح بالا SOHO را در خود جای داده اند. علاوه بر این، تریبون شامل 14000 متر مربع فروشگاه، مرکز کنفرانس با مساحت 16000 متر مربع که با پل به برج اصلی اتصال دارد و یک مرکز نمایشگاه با مساحت 8000 متر مربع است. بعلاوه در ساختمان یک روف گاردن با منظره 360 درجه از شهر وجود دارد.

بیشتر بخوانید

سخن خاتمهی

در این مقاله به معرفی آسمان خراش های چین پرداختیم که علاوه بر ارتفاع، به عنوان جاذبه های گردشگری برای چین محسوب می شوند. شما در تور چین انجمن گیگابلاگ می توانید از چندین برج چین بازدید کنید. برای رزرو تور و دریافت با ما تماس بگیرید.

برای مشاهده قیمت و خرید تور چین از انجمن گیگابلاگ کلیک کنید.

خرید تور چینمنبع: ستاره ونک

به "آسمان خراش های چین را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان خراش های چین را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید