شروع زمستان بیت کوین؟

به گزارش انجمن گیگابلاگ، با آغاز سال تازه (2023) بازار های پرریسک از جمله بیت کوین و اتریوم جایگاه خود را از دست خواهند داد؟ آیا مقامات پولی با اتخاذ سیاست های انقباضی سبب تضعیف یا تقویت ارز های دیجیتال خواهند شد؟ در پاسخ به سوالات مذکور باید دو سناریو از سوی تحلیل گران بازار های ایالات متحده در منظره رمزارز ها را مورد آنالیز قرار داد.

شروع زمستان بیت کوین؟

به گزارش دنیای اقتصاد، بیت کوین که در سال 2021 نرخ 70 هزار دلاری و در سال 2022 کانال 60 هزار دلاری را مشاهده نموده بود، اکنون با از دست دادن 75درصد از ارزش معاملات خود به میانه کانال 16 هزار دلار رسید و محبوبیت خود را در بین سرمایه گذاران از دست داد.

البته شکست صرافی FTX نیز به علت کسری و افت ارزش توکن های این صرافی در ماه های گذشته نقش مهمی را در سرکوب ارزش این ارز دیجیتال مهم دنیای ایفا نموده است. عامل دیگری که روند قیمتی بیت کوین را تحت تاثیر قرار داده است، اعمال سیاست های انقباضی به وسیله مقامات پولی این کشور در سال گذشته (2022) بوده است. با این حال با توجه به عوامل مذکور و احتمال تشدید سیاست ها تا میانه سال 2023، زمستان بازار رمزارز ها شروع شده است؟

دوراهی بیت کوین؟

سقوط 44 هزار دلاری بیت کوین در سال گذشته (2022) از کانال 60 به کانال 16 هزار دلاری، نگرانی سرمایه گذاران از افت بیشتر بازار رمزارز ها در سال نو را به همراه داشت. آن ها متصورند که افت 2هزار میلیاردی بازار کریپتو، بدهی 9 میلیارد دلاری و کمبود نقدینگی 900 میلیون دلاری صرافی FTX و بعلاوه تداوم سیاست های ضد تورمی مقامات پولی ایالات متحده زمینه انهدام این بازار را در سال نو فراهم نموده است. اما در این میان بعضی از تحلیل گران بر این باورند که بیت کوین به عنوان مهم ترین ارز دیجیتال در سطح دنیا روندی مشابه به سال 1971 را رقم خواهد زد.

در سال مذکور طلا و دلار در قالب یک دارایی ارائه می شدند که جداسازی روند و ارزش این دو دارایی، جان تازه ای به روند قیمتی طلا در سال های اخیر بخشید. از این رو آن ها معتقدند که رهبر بازار رمزارز ها نیز روندی مشابه به طلا را پس از 50 سال در سال 2023 در پیش خواهد گرفت. بیت کوین که در اواخر سال 2021 بالاترین سطح قیمتی خود را در تاریخ به ثبت رسانده بود، در اواخر سال 2022، معادل 75 درصد از ارزش خود را از دست داد و سال گذشته را در کانال 16 هزار دلاری به سرانجام رساند.

این در حالی است که اتریوم نیز به عنوان دومین دارایی مهم در بازار های پرریسک، از 4630 دلار در نوامبر 2021 به 1193 دلار در سرانجام سال 2022 رسید. اما سوال این است که با توجه به سیگنال های موجود در بازارها، روند قیمتی رمز ارز ها مطابق با نظرات کارشناسان رقم خواهد خورد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که با توجه به اثر گذاری سیاست های پولی انقباضی و بعلاوه تبدیل بازار رمزارز ها به بازار های ریسکی امکان صعود این بخش به جایگاه سابق خود امری امکان پذیر نخواهد بود و باید پاسخ مثبتی به این سوال که آیا زمستان بیت کوین شروع شده است، داد.

منبع: فرارو

به "شروع زمستان بیت کوین؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع زمستان بیت کوین؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید