ارسال بیش از 300 طرح به صندوق پروانه

به گزارش انجمن گیگابلاگ ، فاطمه آذری مدیر روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان درباره طرح هایی که به صندوق پروانه ارسال شده اند، گفت: صندوق پروانه در راستای حمایت از سینمای کودک و نوجوان با در اختیار گذاشتن فاند (Fund) در 3 بخش فیلمنامه، فراوری و پسا فراوری در جهت توسعه سینمای کودک قدم برداشته است که در بخش حمایت از فیلمنامه ها از سوی صندوق پروانه تا سرانجام مهلت اعلام شده -پانزدهم اردیبهشت ماه- بیش از 300 طرح ارسال شده است.

ارسال بیش از 300 طرح به صندوق پروانه

طرح ها و فیلم نامه ها در معاونت فرهنگی فارابی با شاخصه ها و معیارهای مختلفی از نظر جذب مخاطب، مزیت مالی، مرچندایزینگ، آموزش و ... در حال آنالیز است؛ تا آثاری که شرایط حمایت از آن ها وجود دارد، انتخاب شوند.

او ادامه داد: آنالیز و انتخاب فیلمنامه ها بخش پیچیده و مهمی است و گروه رسیدگی صندوق پروانه، بدون اتلاف وقت درحال مطالعه این آثار از جهات مختلف هستند؛ تا هرچه سریعتر اسامی طرح های منتخب را اعلام نمایند. اما این حجم از استقبال از صندوق پروانه، طبیعتا این روند را کمی زمان بر نموده است.

متاسفانه در این سال ها فیلم نامه های حوزه کودک دچار ضعف شده است و علی رغم استقبال و ثبت نام 300 طرح و اثر در سامانه، کماکان بحث اصلی کیفیت است.

آذری درباره دیگر بخش های صندوق پروانه بیان کرد: در بخش های فراوری و پسا فراوری نیز آثاری به صندوق ارسال شده اند که هرکدام از آن ها درحال آنالیز هستند که البته نکته مهم این است که مهلت این بخش ها نیز رو به سرانجام است. مهلت ارسال آثار در بخش فراوری پانزدهم خرداد ماه بود و در بخش پسا فراوری نیز تا پانزدهم شهریور ماه جهت ارسال آثار فرصت خواهد بود و این زمان تمدید نخواهد شد.

مدیر روابط عمومی جشنواره بین المللی فیلم های بچه ها و نوجوانان در سرانجام اعلام نمود: صندوق پروانه یکی از درگاه های مهم، حمایتی از سینمای کودک و نوجوان است که تا این لحظه استقبال کمی و کیفی خوبی از آن شده است و امیدواریم هدفی که با راه اندازی این صندوق در نظر داشتیم، به ثمر نشیند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "ارسال بیش از 300 طرح به صندوق پروانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال بیش از 300 طرح به صندوق پروانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید