اغلب بانوان قربانیان سایت های جعلی هستند

به گزارش انجمن گیگابلاگ، خبرنگاران/قزوین رئیس پلیس فتای استان قزوین گفت: اغلب بانوان قربانیان سایت های جعلی همچون رمالی، طالع بینی و ازدواج هستند که مدیران سایت ها مبالغی را اعلام می نمایند تا بتوانند از این طریق، اطلاعات بانکی کاربران را دریافت و سپس به روش فیشینگ اقدامات مجرمانه خود را انجام دهند.

اغلب بانوان قربانیان سایت های جعلی هستند

سرهنگ محمدعلی فرهودی اظهار کرد: فضای مجازی فضایی بسیار گسترده است به طوری که نمی توان برای آن محدودیت مکانی و زمانی معین کرد به همین ترتیب پلیس فتا مسئولیت برقراری امنیت فضای مجازی را در کشور بر عهده دارد و با تمام توان در راستای رسیدن به این هدف فعالیت می نماید.

وی اضافه نمود: در حال حاضر همه افراد از بستری به ظاهر مجازی استفاده می نمایند درحالی که این فضا کاملاً واقعی است و هر نوع رفتار و عملکرد آنان همانند دنیای واقعی تاوان و هزینه دارد.

بنا بر اعلام مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان قزوین، فرهودی ادامه داد: امروزه مجرمین سایبری با کلاهبرداری اینترنتی به شیوه درج آگهی در سایت هایی همچون دیوار و یا شیپور، معامله خود را انجام می دهند به همین دلیل ممکن است کالای موردنظر شهروندان در خرید اینترنتی ارسال نشود و در ادامه این جهت دچار مشکلاتی شوند که جبران ناپذیر باشد.

وی اضافه نمود: اغلب بانوان قربانیان سایت های جعلی همچون رمالی، طالع بینی و ازدواج هستند که مدیران سایت ها مبالغی را اعلام می نمایند تا بتوانند از این طریق، اطلاعات بانکی کاربران را دریافت و سپس به روش فیشینگ اقدامات مجرمانه خود را انجام دهند.

رئیس پلیس فتا استان قزوین ضمن هشدار به شهروندان در مورد ورود به این گونه سایت ها گفت: پلیس فتای استان با تکیه بر دانش و کوشش مجدانه کارشناسان و کارآگاهان این پلیس، در چهار ماهه امسال 136 درصد جرائم سایبری استان را کشف و تعداد 101 نفر در این حوزه شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی داده است.

وی اضافه نمود: با توجه به گستره فضای سایبر و همچنین میزان رشد استفاده از این فضا بین افراد و فعالیت روزمره کاربران در شبکه های اجتماعی با کاهش 29 درصدی وقوع جرائم در فضای مجازی نسبت به سال گذشته روبه رو بوده ایم.

فرهودی ادامه داد: از ابتدای سال تا به امروز، برداشت اینترنتی غیرمجاز از حساب های بانکی، کلاهبرداری رایانه ای و هتک حیثیت و نشر اکاذیب به ترتیب بیشترین تعداد پرونده های واصله را به خود اختصاص داده است.

رئیس پلیس فتا استان قزوین در انتها با اشاره به استفاده روزافزون کاربران از شبکه های اجتماعی تلفن همراه گفت: متأسفانه امروز شاهد افزایش تهدیدات و آسیب ها در این حوزه هستیم، که کاربران این فضا به خصوص خانواده ها باید در استفاده از این شبکه ها هوشیار بوده و با رعایت نکات امنیتی مانع ورود و دست اندازی مجرمان سایبری به حریم خصوصی خود شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اغلب بانوان قربانیان سایت های جعلی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اغلب بانوان قربانیان سایت های جعلی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید