برترین زمان ورزش برای سوزاندن چربی چه وقتی است؟

به گزارش انجمن گیگابلاگ، فعالیت بدنی در اوایل فاز فعال روزانه باعث افزایش نمود ژن هایی در سلول ها شد که در سوزاندن و شکستن بافت چربی، فراوری گرما و سلول های موجود در بافت چربی می شد که نشانه نرخ متابولیسم بالاتر بود.

برترین زمان ورزش برای سوزاندن چربی چه وقتی است؟

اینکه چه ساعتی از روز برترین زمان برای ورزش کردن به منظور سوزاندن چربی و افزایش متابولیسم است همیشه سوال بسیاری از ما بوده است. تحقیقات محققان نشان می دهد که تمرین و ورزش کردن در صبح شاید برترین و موثرترین راه برای بهبود متابولیسم و سوزاندن چربی باشد.

بر اساس مطالعه ای که در این زمینه انجام شده، فعالیت بدنی در زمان مناسب در طی روز می تواند متابولیسم چربی بدن را افزایش دهد. محققان دریافته اند که موش هایی که در اوایل فاز فعال خود تمرین می کنند- که مشابه ورزش کردن انسان در صبح است- متابولیسمی بیشتر از موش هایی داشتند که معمولاً در زمان معمول استراحت، تحرک بدنی داشتند.

برترین زمان ورزش در طول روز؛ صبح یا عصر؟

پروفسور جولین زیراث از موسسه کارولینسکا در سوئد در این باره می گوید: نتایج ما نشان می دهد که ورزش در ساعات پایانی صب، در زمینه بهبود متابولیسم و سوزاندن چربی، می تواند موثرتر از ورزش در اواخر عصر باشد. محققان می گویند که فعالیت بدنی در ساعات مختلف روز می تواند به شکل های متفاوتی بدن را تحت تاثیر قرار دهد، زیرا فرآیند های بیولوژیکی بدن انسان به ریتم های شبانه روزی سلول ها وابسته است، همان سیکل 24 ساعته ای که بخشی از ساعت درونی بدن انسان است.

برای معین کردن اینکه زمان ورزش در طول روز چه تاثیری بر سوزاندن چربی دارد، محققان موسسه کارولینسکا و دانشگاه کپنهاگن به آنالیز توده چربی موش ها بعد از یک جلسه تمرینی پرفشار روی یک تردمیل در دو دوره از سیکل روزانه پرداختند. آن ها به نتایج در اوایل فاز فعال و اوایل فاز استراحت موش ها نگاه نموده که معادل اواخر صبح و اواخر عصر برای انسان هاست. محققان نشانه های متعددی از متابولیسم چربی را آنالیز نموده و تحلیل کردند که چه ژن هایی بعد از فعالیت بدنی در بافت چربی فعال می شدند.

آن ها دریافتند که فعالیت بدنی در اوایل فاز فعال روزانه باعث افزایش نمود ژن هایی در سلول ها شد که در سوزاندن و شکستن بافت چربی، فراوری گرما و سلول های موجود در بافت چربی می شد که نشانه نرخ متابولیسم بالاتر بود. بر اساس این تحقیق، این تاثیرات تنها در موش هایی دیده می شد که در اوایل فاز فعال روزانه خود تحرک بدنی داشته و هیچ ارتباطی با اندازه غذایی که می خوردند نداشت.

پروفسور زیراث در ادامه تصریح می نماید: به نظر می رسد که زمانبندی درست برای توازن انرژی بدن و بهبود مزیت های سلامتی مرتبط با ورزش مهم باشد، اما به تحقیقات بیشتری احتیاج است تا نتیجه گیری های قابل اتکایی در خصوص ارتباط یافته های ما در انسان ها حاصل گردد.

منبع: روزیاتو

منبع: فرادید

به "برترین زمان ورزش برای سوزاندن چربی چه وقتی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان ورزش برای سوزاندن چربی چه وقتی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید