توسعه فعالیتهای دریا محور لازمه افزایش تراز مالی است

به گزارش انجمن گیگابلاگ، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، توسعه فعالیتهای دریا محور لازمه افزایش تراز مالی است.

توسعه فعالیتهای دریا محور لازمه افزایش تراز مالی است

رضا شجیع سرپرست فدراسیون ورزش های دریایی و ساحلی با تاکید بر ضرورت ارائه طرح های نوظهور و نوآور در گردشگری دریایی و ورزشی دریا محور، اظهار کرد: دریا بزرگترین محور و بستر تجارت بین المللی است و بخش زیادی از کالاهای تجاری جهان از طریق دریا مبادله می شوند، به همین علت نیز افزایش توان مالی دریا محور می تواند توسعه مالی را به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید دریا را به شیلات محدود کرد، اضافه کرد: زمان آن رسیده تا با نوآوری، زمینه بروز ظرفیتهای دریایی در بخش گردشگری، ورزش و فناوری را فعال کنیم.

شجیع ادامه داد: اقتصاد دریا محور در کیش و جزایر سه گانه این ظرفیت را دارد تا به یک گفتمان غالب و راهبردی تبدیل شود، چون که قرارگیری این جزایر در قلب آب های سرزمینی کشور، آنها را به عنوان پایانه هایی برای نمایش قدرت نرم کشور تبدیل کرده است.

وی با اشاره به وجود پنج هزار کیلومتر خط ساحلی در جنوب کشور بیان نمود: چهار استان با 190 شهر و بیش از 129 هزار روستا فقط در جنوب کشور در خط ساحلی قرار دارند که ظرفیت بسیار بالایی در حوزه تجاری، گردشگری و ورزشی محسوب می شود.

شجیع با بیان اینکه ظرفیتهای موجود در گستره آبی ایران را در بین 184 کشور جهان در رتبه چهلم قرار داده، گفت: استفاده مناسبی از سواحل جنوبی کشور به عمل نیامده و از نظر کسب درآمد از نوار ساحلی رتبه های ته جدولی را به خود اختصاص داده ایم.

وی همچنین در رابطه با برگزاری نخستین نشست تخصصی اقتصاد ورزشی دریا محور در کیش با رویکرد فعالسازی ظرفیتهای ورزشی و گردشگری دریا محور اظهار کرد: این نشست با حضور صاحب نظران حوزه اقتصاد، ورزش و گردشگری برگزار می شود.

منبع: همگردی

به "توسعه فعالیتهای دریا محور لازمه افزایش تراز مالی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه فعالیتهای دریا محور لازمه افزایش تراز مالی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید