خبرنگاران عملیات پاکسازی سواحل گناوه شروع شد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، گناوه - خبرنگاران - رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: عملیات پاکسازی ساحل این شهرستان که براثر لکه های نفتی آلوده شده است، شروع شد.

خبرنگاران عملیات پاکسازی سواحل گناوه شروع شد

کامبیز عبداللهی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی اضافه کرد: پاکسازی و جمع آوری لکه های نفتی خمیر مانند چسبیده به ماسه های ساحلی با همکاری و مشارکت شرکت نفت فلات قاره بهرگان، اداره کل بندر و دریانوردی استان بوشهر، اداره محیط زیست و سازمان های مردم نهاد این شهرستان و دهیاری روستای مال قاید در دو مرحله پیش بینی شده است.

وی اظهارداشت: ساحل روستای مال قاید و شهر گناوه از نقاط آلوده به موادنفتی است که بصورت کامل پاکسازی و جمع آوری می گردد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه گفت: بخش وسیعی از ساحل این بندر از سمت ساحل اردوگاه شهدای دانش آموزی حدفاصل روستای چاهک به مال قاید، مال خلیفه تا ساحل گناوه ابتدای هفته جاری به لکه های نفتی آلوده شد که بلافاصله پیگری های لازم برای معین شدن علت، پاکسازی و جمع آوری آن شروع شد.

وی گفت: هنوز علت آلودگی نفتی معین نشده و دردست آنالیز است اما نمونه برداری از نقاط آسیب دیده از مواد انجام و برای آنالیز بیشتر به مرکز استان بوشهر ارسال شد.

ساحل بندرگناوه علاوه بر اینکه در طول سال بویژه ماه های پایانی و تعطیلات نوروز میزبان هموطنان از نقاط مختلف کشور است، به مکانی مفرح و مناسب برای پرکردن اوقات فراغت اهالی این شهرستان از جمله شناکردن در فصل تابستان تبدیل اما در چند سال اخیر چندین بار به لکه های نفتی آلوده شده است و خطرات زیادی برای مردم در برداشته است.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر با 110 کیلومتر نوار ساحلی در کنار تاسیسات مهمی نفتی واقع و نزدیک ترین شهر استان به جزیره خارگ است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران عملیات پاکسازی سواحل گناوه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عملیات پاکسازی سواحل گناوه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید