دختر 8 ساله جوان ترین شکارچی سیارک لقب گرفت

به گزارش انجمن گیگابلاگ، نیکول اولیویرا دختر 8 ساله برزیلی با مشارکت در پروژه های علوم شهروندی ناسا پیروز شده تا به امروز 18 سیارک کشف کند.

دختر 8 ساله جوان ترین شکارچی سیارک لقب گرفت

زمانی که نیکول اولیویرا (Nicole Oliveira) برزیلی چند ماهه بود، دستانش را بالا می گرفت تا به ستاره های آسمان برسد و اکنون در حالی که تنها هشت سال دارد، به اسم جوان ترین ستاره شناس شناخته می شود که به اسم بخشی از برنامه وابسته به ناسا، در پی سیارک ها می شود، در سمینارهای بین المللی شرکت و با چهره های برجسته فضایی و علمی کشورش ملاقات می نماید.

این پروژه که شکارچیان سیارک نامیده می شود، با این هدف انجام می شود که جوانان را با علم آشنا کند و به آن ها فرصت دهد تا خودشان به اکتشافات فضایی بپردازند. این برنامه به وسیله همکاری جست وجوی نجومی بین المللی که یک برنامه علوم شهروندی وابسته به ناسا است و با همکاری وزارت علوم برزیل اداره می شود.

نیکول در این پروژه تا کنون 18 سیارک پیدا نموده است و میخواهد نام دانشمندان برزیل یا اعضای خانواده اش را بر روی آن ها بگذارد. پیش از این هم دیگر همکاری های ناسا با کشورها منجر به کشف سیارک هایی به وسیله دانش آموزان شده است.

اگر یافته های او به طور کامل تأیید شود که ممکن است چندین سال طول بکشد، اولیویرا رکورد لوییجی سانیو (Luigi Sannino) ایتالیایی را می شکند و به جوان ترین فردی در دنیا تبدیل می شود که به طور رسمی سیارک کشف نموده است.

معلم اولیویرا گفت: او واقعا چشمان تیزبینی دارد. او در تصاویر بلافاصله نقاطی را شبیه به سیارک ها نشان می دهد و اغلب هنگامی که همکاسی هایش از یافته خود مطمئن نیستند، به آن ها یاری می نماید و این مهم ترین نکته است که او دانش خود را با دیگر بچه ها هم به اشتراک می گذارد و به توسعه علم یاری می نماید.

در اتاق اولیویرا پوسترهایی از منظومه شمسی، مدل های مینیاتوری موشک ها و چهره های جنگ ستارگان واقع شده است و او با استفاده از رایانه خود تصاویر آسمان را برای یافتن سیارک ها، مطالعه می نماید.

زیلما جاناکا (Zilma Janaca) مادر او گفت: ما اشتیاق زیاد او به نجوم را زمانی بیشتر متوجه شدیم که برای تولد 4 سالگی از ما تلسکوپ خواست در صورتی که من حتی با تلسکوپ آشنایی نداشتم! اما خرید چنین هدیه گرانی تنها در 7 سالگی او و با جمع کردن پول به وسیله همه اعضای خانواده و دوستانش ممکن شد.

او تا به امروز با چهره های شاخص علوم فضایی و نجوم برزیل مانند وزیر علوم این کشور و بعلاوه دویلیا دا ملو (Duilia de Mello) از ستاره شناسان کاشف ابرنواختر SN 1997D و مارکوس پونتس (Marcos Pontes) تنها برزیلی که به فضا رفته، گفت وگو و ملاقات نموده است.

نیکول اکنون با دریافت بورسیه یک مدرسه معتبر میخواهد علاقه خود را دنبال کند و مهندس هوافضا شود و امیدوار است که همه بچه ها کشورش به طور یکسان به علم دسترسی داشته باشند.

عکس کاور: نیکول الیویرا و تلسکوپش

Credit: Jarbas Oliveira/AFP

منبع: Science Alert

منبع: دیجیکالا مگ

به "دختر 8 ساله جوان ترین شکارچی سیارک لقب گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دختر 8 ساله جوان ترین شکارچی سیارک لقب گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید