دولت این هفته چقدر بدهکار شد؟

به گزارش انجمن گیگابلاگ، خبرنگاران : بانک مرکزی نتایج حراج اوراق بدهی دولتی مورخ 4 شهریور را اعلام و از بفروش 18.3 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی در سیزدهمین مرحله از حراج این اوراق اطلاع داد.

دولت این هفته چقدر بدهکار شد؟

به گزارش انجمن گیگابلاگ به نقل از ایرنا: سیزدهمین دوره حراج اوراق بدهی دولتی برگزار گردید. در این گزارش آمده است: پیرو اطلاعیه روز سه شنبه 28 مردادماه در مورد برگزاری حراج اوراق بدهی دولتی به اطلاع می رساند، طی برگزاری سیزدهمین مرحله از این حراج، تعداد چهار بانک سفارش های خود را در مجموع به ارزش 10.2 هزار میلیارد ریال در سامانه های بازار بین بانکی ثبت کردند. وزارت امور مالی و دارایی با فروش اوراق به این بانک ها موافقت نکرد.

بر این اساس، سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی در فرآیند خارج از حراج و به وسیله بورس در حدود 8.9 هزار میلیارد ریال اوراق اراد43 با نرخ بازده تا سررسید 21 درصد، 2.3 هزار میلیارد ریال اوراق اراد45 با نرخ بازده تا سررسید 20 درصد و 7.2 هزار میلیارد ریال اوراق اراد47 با نرخ بازده تا سررسید 18.9 درصد در نرخ های کشف شده در حراج خریداری کردند.

بنابراین در مجموع طی سیزده هفته جاری 18.3 هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولت، توسط سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی خریداری شد.

بانک مرکزی در این گزارش یادآورشد که در راستای عرضه تدریجی اوراق در تواترهای هفتگی، مرحله چهاردهم حراج اوراق بدهی دولتی جهت فروش به بانک ها، موسسات اعتباری غیربانکی، صندوق های سرمایه گذاری، شرکت های بیمه ای و شرکت های تأمین سرمایه را در روز چهارشنبه 12 شهریورماه 1399 اجرا می گردد.

منبع: اقتصادنیوز

به "دولت این هفته چقدر بدهکار شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت این هفته چقدر بدهکار شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید