راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه

به گزارش انجمن گیگابلاگ، سفر به ترکیه یکی از محبوب ترین گزینه های مسافران ایرانی برای مسافرت به خارج از ایران است. نزدیکی به ایران، قرابت فرهنگی ترکیه با کشور ما و بعلاوه هزینه های پایین سفر به این کشور، از مواردی هستند که ترکیه را به یکی از مقاصد پرطرفدار میان ایرانیان تبدیل نموده است. اگر شما هم قصد دارید که در آینده نزدیک از این کشور تماشا کنید، راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه مخصوص شماست. با ما تا انتهای این مقاله در آژانس گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه

آنچه در این مطلب می خوانید

  • چگونه بلیط تهران به استانبول را مقرون به صرفه بخریم؟
    • توجه به نوع ایرلاین و نوع بلیط
    • توجه به نوع بلیط
    • مطلعی از تخفیفات آژانس های هواپیمایی
    • انتخاب روز و زمان مناسب در هفته
    • مقایسه با سایر آژانس ها
    • رزرو زودتر از موعد بلیط
    • گرفتن بلیط چارتر
    • بلیط لحظه آخری
  • نکات طلایی راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه
  • سوالات متداول

چگونه بلیط تهران به استانبول را مقرون به صرفه بخریم؟

استانبول اولین شهری در فهرست پرترددترین شهرهای ایران به مقصد ترکیه است. البته این مسئله فقط میان ما ایرانی ها عمومیت ندارد و این شهر محبوب ترین مقصد گردشگری ترکیه در میان تمام مسافران محسوب می گردد. (رزرو تور ترکیه)

برای خرید پروازهای مقرون به صرفه به ترکیه، علی الخصوص استانبول، ضروری است که نکات زیر را که در ادامه با شما به اشتراک گذاشته ایم، مطالعه کنید:

توجه به نوع ایرلاین و نوع بلیط

انتخاب ایرلاین مناسب و نوع بلیط انتخابی، اولین موردی است که در راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه مطرح می گردد. با گشتی ساده در اینترنت متوجه خواهید شد که شرکت های هواپیمایی زیادی امکان پرواز میان ایران و ترکیه را فراهم نموده اند.

در میان فهرست طویل شرکت های ایرانی و خارجی، نام های زیادی مانند ترکیش ایرلاین، پگاسوس، آندولوجت، فلای دبی، هواپیمایی امارات، لوفتهانزا، قطر ایرویز و ایرعربیا به چشم می خورد.

از طرفی کیش ایران، ایران ایرتور، ماهان، قشم ایر و معراج از هواپیمایی های داخلی هستند که امکان پرواز به ترکیه را برای مسافران ایرانی فراهم نموده اند.

نکته طلایی راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه این است که انتخاب هواپیمایی های داخلی را در اولویت خود قرار دهید. طبیعتا شرکت های هواپیمایی داخلی، خدمات مقرون به صرفه تری را به شما ارائه خواهند داد و با انتخاب آن ها می توانید به شکل چشم گیری از هزینه بلیط پرواز به ترکیه بکاهید.

توجه به نوع بلیط

توجه به نوع بلیط، مسئله بعدی در انتخاب و خرید بلیط مقرون به صرفه هواپیما به ترکیه است. حتما می دانید که بلیظ های هواپیما، علی الخصوص برای پرواز خارجی در سه دسته اکونومی، بیزنس و فرست کلاس عرضه می شوند.

بلیط های فرست کلاس، مخصوص ارائه خدمات برتر به کسانی هستند که می خواهند پروازی راحت و امکاناتی عالی دریافت نمایند. طبیعتا هزینه بلیط های فرست کلاس چندبرابر سایر انواع بلیط های هواپیما است. از آنجایی که پرواز ایران به ترکیه چندان طولانی نیست و صرفا چند ساعت طول می کشد، چندان مهم نیست که خدمتا خاصی در هواپیما دریافت کنید و به همین علت توصیه می کنیم که انتخاب بلیط های فرست کلاس را از فهرست اولویت هایتان خط بزنید.

از طرفی صندلی های بیزنس کلاس هم بسیار راحت هستند و امکان استراحت را برای مسافران فراهم می نمایند؛ اما همچنان نرخ آن ها از بلیط های اکونومی بیشتر است و برای کسانی که در پی سفر مالی هستند، توصیه نمی گردد.

ما در راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه توصیه می کنیم که حتما در پی تهیه بلیط هواپیما با کلاس اکونومی باشید. این بلیط ها حداقل یک سوم صندلی های فرست کلاس قیمت گذاری می شوند و برای کسانی که در پی سفر مالی هستند، گزینه ای عالی محسوب می شوند.

مطلعی از تخفیفات آژانس های هواپیمایی

دنبال نکته طلایی راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه هستید؟ با دنبال کردن اخبار و اطلاعیه های آژانس های هواپیمایی از تخفیفاتی که روی فروش بلیط اعمال می نمایند مطلع شوید تا بتوانید در برترین زمان ممکن، بلیط ترکیه را با مقرون به صرفهترین نرخ ممکن تهیه کنید.

البته باید بدانید که معمولا شرکت های ارائه دهنده خدمات گردشگری و آژانس های هواپیمایی دقیقا چه مواقعی به اعمال طر ح های تخفیفی اقدام می نمایند. معمولا فصل های کم تردد در ترکیه مانند پاییز و زمستان، برترین زمان برای جشنواره های فروش بلیط محسوب می شوند.

یادتان باشد که چه قصد داشته باشید با قیمت مناسب و مالی به ترکیه سفر کنید و چه قیمت برایتان مهم نیست، سفر به ترکیه در فصل های شلوغ مانند تابستان و بهار را فراموش کنید.

نه تنها خدمات گردشگری در این فصل ها گران تر از پاییز و زمستان هستند، بلکه ترکیه در این مواقع از سال بسیار شلوغ و پرتردد است و برای کسانی که در پی آرامش و لذت بردن از سکوت محیط طبیعی هستند، اصلا گزینه مناسبی نخواهد بود.

درعوض در راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه توصیه می کنیم که حتما برای خرید بلیط با برترین قیمت، سفر خود را برای فصل زمستان برنامه ریزی کنید تا هم از خدمات تخفیفی و قیمت های مالی بهره مند شوید و هم اینکه از خلوت بودن مراکز گردشگری لذت ببرید.

ضمن اینکه بسیاری از فروشگاه های ترکیه، در زمستان تخفیف های بسیار خوبی ارائه می دهند و شما می توانید اجناس را با قیمت های باورنکردنی خریداری کنید.

انتخاب روز و زمان مناسب در هفته

ممکن است در راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه توصیه های خاصی درباره توجه به روزهای هفته در انتخاب بلیط بخوانید. تئوری هایی وجود دارد که بیان می نماید سه شنبه ها معمولا هواپیما از سایر روزهای هفته مقرون به صرفه تر است.

البته درواقعیت چنین مسئله ای به اثبات نرسیده است. درواقع هیچ روز خاصی را نمی توان تعیین کرد که در آن بلیط هواپیما از سایر روزهای هفته مقرون به صرفه تر باشد. به طور کلی بلیط برگشت در روزهای آخر هفته مقرون به صرفه تر از سایر روزها است و بلیط های رفت هم در اواسط هفته مقرون به صرفه تر محاسبه می گردد.

اما باز هم هیچ قانون خاصی در این زمینه وجود ندارد و شما نمی توانید با تکیه بر این قاعده، به خرید بلیط اقدام کنید. برترین کار این است که قیمت بلیط هواپیما را در کل ماه دریافت و روزهای هفته را با هم مقایسه کنید.

البته حساب روزهای ماه از هفته جداست. در راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه حتما باید به این نکته توجه کنید که بلیط هواپیمای استانبول و سایر شهرهای ترکیه، در روزها خاص سال گرانتر از سایر روزها هستند.

خرید بلیط هواپیما ترکیه در ایامی مانند تعطیلات نوروز، کریسمس، تابستان و مواقعی که مسافران زیادی در این کشور تردد دارند، با قیمت بالاتری انجام خواهد شد. در عوض اگر دنبال بلیط هواپیما ترکیه با تخفیف هستید، باید فصل های سرد مثل زمستان را انتخاب کنید که هم ترکیه نسبتا خلوت است و هم به علت کاهش تردد، پروازها با قیمت پایین تری انجام می گیرند.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ترکیه از انجمن گیگابلاگ کلیک کنید.

خرید تور ترکیه

مقایسه با سایر آژانس ها

شاید این نکته یکی از بدیهی ترین اصول در راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه باشد: هرگز به قیمت های یک آژانس گردشگری خاص اکتفا نکنید و با مقایسه آژانس های مختلف، برترین قیمت ها را بیابید.

خوشبختانه امروزه آژانس های زیادی در این زمینه فعال هستند و کافی ست جستجویی ساده انجام دهید تا فهرستی کامل از آن ها را پیدا کنید. باید بدانید که نرخ ارائه بلیط در همه آژانس ها یکسان نیست و به همین علت توصیه می کنیم که قبل از اقدام به رزرو قطعی، حتما مطمن شوید که با مقایسه قیمت های بلیط هواپیما به ترکیه، برترین نرخ ممکن را پیدا نموده اید.

یک نکته طلایی در راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه که شاید کمتر جایی ببنید: هنگام جستجوی قیمت پروازها و بلیط هواپیما ترکیه یا هر جای نقطه دیگر در جهان، پنجره ناشناس مرورگرتان را باز کنید تا کوکی هایتان به وسیله وبسایت ها ضبط نشوند.

به طور اتوماتیک زمانی که مرورگر کوکی های جستجوی شما را در اختیار وبسایت ها قرار دهد، ممکن است برخی از وبسایت ها قیمت پرواز را مدام برای آی پی شما افزایش دهند تا شما را از افزایش مکرر قیمت ها بترسانند و مجبورتان نمایند که سریع تر بلیط هواپیما را رزرو کنید.

اما اگر جستجو را در حالت ناشناس انجام دهید و هر بار برای جستجوی تازه، تمام پنجره ها را ببندید و پنجره دیگری باز کنید، این اتفاق رخ نخواهد داد.

رزرو زودتر از موعد بلیط

آیا می خواهید بدانید که برترین زمان برای خرید بلیط هواپیما به ترکیه چیست؟ آیا باید زودتر از زمان موعد به رزرو بلیط اقدام کنیم یا خرید را به لحظات آخر بیندازیم؟

جواب این سوال نکته ظریفی دارد که ما در راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. در خصوص اینکه چه زمانی برای خرید بلیط هواپیما مناسب است، باید به فصل و مناسبت توجه کنید.

اگر قرار است در مناسبتی پرتردد و خاص مانند عید نوروز بلیط تهیه کنید، برترین استراتژی این است که زودتر از موعد این کار را انجام دهید.

طبیعی است که هرچه به زمان موردنظر نزدیک تر شوید، تقاضا برای خرید بلیط افزایش پیدا کند و بلیط ها کمیاب شوند. این به معنای افزایش بی رویه قیمت ها و از دست دادن فرصت بلیط هواپیمای ترکیه با قیمت پایین است.

اما توجه داشته باشید که در حالت عادی و روزهایی که تقاضای زیادی برای خرید بلیط هواپیما وجود ندارد، اقدام به رزرو زودتر از موعد بلیط هواپیما، تاثیر عکس در قیمت خواهد داشت و شما به هدفتان که خرید بلیط با قیمت پایین است، نخواهید رسید.

گرفتن بلیط چارتر

بیایید یک بار برای همواره و در این راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه با تفاوت بلیط چارتر و سیستمی آشنا شویم و ببنیم کدام یک مقرون به صرفه تر و به صرفه تر هستند.

به طور کلی به بلیط هایی که مستقیما به وسیله شرکت های هواپیمایی عرضه می شوند، بلیط سیستمی می گویند. این بلیط ها برنامه پروازی تعیینی دارند و از قبل فیکس شده اند.

بعلاوه بلیط های سیستمی معمولا قیمت ثابتی دارند که در بیشتر موارد از بلیط های چارتری گران تر است؛ اما امکان لغو خرید را برای مسافران فراهم می نمایند.

بلیط های چارتر به بلیط هایی گفته می گردد که به وسیله آژانس های گردشگری از ایرلاین خریداری شده اند و به مسافران فروخته می شوند. نرخ این بلیط ها نوسانات شدیدی دارد و ممکن است برنامه پروازی شان عوض گردد. درغین حال قوانین استرداد بلیط در آن ها سخت گیرانه تدوین می گردد و معمولا وجه قابل بازپرداخت نخواهد بود.

نوسان قیمت در اوقات مختلف سال یا حتی زمان به جای مانده به پرواز، مهم ترین خصوصیت مثبت بلیط های چارتری محسوب می گردد.

به همین علت برای حرفه ای های سفر و کسانی که می خواهند بلیط مقرون به صرفه تهیه نمایند، خرید بلیط چارتری برترین گزینه خواهد بود.

بلیط لحظه آخری

اگر یادتان باشد، قبلا و در همین راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه با شما از اهمیت رزرو زودتر از موعد بلیط هواپیما و تاثیر آن در قیمت صحبت کردیم. بعلاوه اشاره کردیم که در روزهای عادی که تردد مسافر به مقصد چندان زیاد نیست، بهتر است به جای خرید زودتر از موعد بلیط هواپیما، در پی بلیط لحظه آخری باشید.

قیمت بلیط های لحظه آخری ترکیه در روزهایی که مسافران چندان زیاد نیستند، تفاوت زیادی با نرخ بلیط در چند روز قبل از پرواز دارند. از آنجایی که شرکت های هواپیمایی در پی پر کردن صندلی های خالی هواپیما هستند، در ساعات به جای مانده به پرواز، به صورت چشمگیری نرخ بلیط را کاهش می دهند تا به مسافران انگیزه کافی برای خرید بدهند.

پس اگر واقعا در پی بلیط مقرون به صرفه برای سفر هستید، در این بخش از راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه به شما توصیه می کنیم که دائما سایت های فروش بلیط را چک کنید تا با مشاهده نرخ بلیط های لحظه آخری، با برترین قیمت ممکن آن را خریداری کنید.

نکات طلایی راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه

  • یکی از مهم ترین اصول خرید بلیط ترکیه با قیمت اختصاصی، سفر در روزهای کمتر محبوب برای سفر به این کشور است. این نکته را هرگز نباید فراموش کنید.
  • پروازهایی که صبح زود یا نیمه شب انجام می شوند، معمولا از سایر اوقات روز مقرون به صرفه تر هستند. در جستجوی خود در پی رزرو بلیط در این ساعات باشید.
  • در پی ایرلاین های مقرون به صرفه و پروازهای اکونومی باشید. به شما اطمینان می دهیم که مسیر ایران به ترکیه کوتاه تر از آن است که خدمات لوکس هواپیمایی یا صندلی های لوکس هواپیما اهمیت داشته باشند. اگر می خواهید سفری مالی داشته باشید، حتما این مورد را درنظر بگیرید.
  • انتخاب مسیرهای غیرمستقیم یکی دیگر از ترفندهایی است که در راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه مطرح می گردد. معمولا پروازهای غیرمستقیم مقرون به صرفه تر از پروازهای مستقیم هستند.
  • با اشتراک در خبرنامه شرکت های هواپیمایی، آخرین نرخ بلیط های مقصد موردنظرتان را دریافت کنید. به این ترتیب می توانید از برترین نرخ ها باخبر شوید تا سریعا به رزرو آن اقدام کنید.

سوالات متداول

مقرون به صرفه ترین شرکت های هواپیمایی برای سفر به ترکیه کدامند؟

در حال حاضر شرکت های هواپیمایی ایرانی برای مسافران داخلی برترین گزینه سفر به ترکیه محسوب می شوند. فرقی ندارد کدام شرکت هواپیمایی داخلی را انتخاب می منید؛ درهر صورت مطمئن باشید که با انتخاب شرکت های داخلی، به مقرون به صرفه ترین بلیط ها دسترسی پیدا نموده اید.

چطور بلیط چارتر لحظه آخری مقرون به صرفه ترکیه پیدا کنیم؟

شما می توانید با مراجعه به وبسایت های فروش بلیط و آژانس های گردشگری و جستجویی ساده در اینترنت، بلیط های لحظه آخری مقرون به صرفه را به سادگی پیدا کنید. ما در آژانس گردشگری انجمن گیگابلاگ تمام کوشش خود را به کار گرفته ایم تا با ارائه بلیط با مالی ترین قیمت های ممکن، نرخی مناسب را به شما ارائه دهیم.

برای مشاهده قیمت و خرید تور ترکیه از انجمن گیگابلاگ کلیک کنید.

خرید تور ترکیهمنبع: ستاره ونک

به "راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید مقرون به صرفه بلیط هواپیما به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید