رقیب تورگردانان ایرانی دانشجویان چینی هستند

به گزارش انجمن گیگابلاگ، دانشجویان چینی با یادگیری زبان فارسی و ایجاد تورهای گردشگری رقیب تورگردانان ایرانی شده اند.

رقیب تورگردانان ایرانی دانشجویان چینی هستند

به گفته مصطفی شفیعی شکیب عضو جامعه تورگردانان ایران انشجویان چینی با ویزای جهانگردی در ایران هم درس می خوانند و هم به عنوان لیدر مستقلا تور وارد نموده و بدون هماهنگی با آژانس ها آن ها را در ایران می گردانند.

مصطفی شفیعی شکیب گفت:

چینی هایی که در ایران تحصیل می نمایند و یا در آموزشگاهها زبان فارسی یاد می گیرند با ویزای جهانگردی وارد ایران می شوند و تنها به این علت که زبان چینی و فارسی می دانند به راحتی به عنوان راهنما فعالیت می نمایند و تور جهانگردی راه می اندازند حتی تور آژانس های جهانگردی را نیز جذب می نمایند. آن ها تورها را بدون هماهنگی های لازم را برای اجرای این تورها وارد کشور نموده و هتل و ماشین اجاره می نمایند.

این فعال در عرصه تورهای ورودی به کشور اعلام کرد که چون بخش زیادی از جهانگرد های دنیا را چینی ها تشکیل می دهند خوب است که به ایران بیایند اما به شرط آنکه سفرشان به ایران سودی به حال ما داشته باشد نه اینکه برنامه سفرشان را خودشان تنظیم نمایند و بفرایند مگر زمانی که ایرانی ها به چین می فرایند نباید آژانس چینی نیز در جریان باشد و در قالب گروه سفر نمایند و حتی راهنما داشته باشند پس چرا ما برای آن ها این سخت گیری ها را انجام نمی دهیم.

وی ادامه داد:

از چین به کشورهای دیگر نزدیک به 130 میلیون جهانگرد خرید سفر می نمایند از این تعداد در مجموع شاید صد هزار نفر هم به ایران نیایند چون جهانگردان پولدار چینی به اروپا می فرایند و به ایران نمی آیند. شاید چون سفارت خانه ها ما آنقدر فعال نیستند که بتوانند آن ها را جذب نمایند و یا اینکه امکانات لازم برای حضور آن ها وجود ندارد. درحالی که در کشورهای دیگر برای معرفی جاذبه های کشور مقابل هر برنامه ای گذاشته می گردد اما درباره ایران و معرفی جاذبه هایش این برنامه ها وجود ندارد و یا خیلی کم است. این درحالی است که ما در چین 5 کنسولگری و دو سفارت خانه داریم.

منبع: کجارو / خبرگزاری مهر

به "رقیب تورگردانان ایرانی دانشجویان چینی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب تورگردانان ایرانی دانشجویان چینی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید