طولانی ترین خسوف یک قرن اخیر در کجا رصد می گردد

به گزارش انجمن گیگابلاگ به نقل از دیجیتال ترندز، اما خسوف یادشده در همه نقاط دنیا قابل دیدن نخواهد بود و در عوض مردم بعضی کشورهای دنیا از فرصت استثنایی برای مشاهده آن برخوردارند.

طولانی ترین خسوف یک قرن اخیر در کجا رصد می گردد

خسوف آدینه هفته آینده بر اساس برآوردهای به عمل آمده بیش از 100 دقیقه به طول خواهد انجامید ولی پدیده مذکور در آمریکای شمالی قابل رویت نخواهد بود و لذا شهروندان آمریکا و کانادا برای مشاهده آن چاره ای جز سفر به دیگر کشورها ندارند.

علاقمندان به تماشای این خسوف منحصر به فرد باید در زمان وقوع این رویداد در خاورمیانه، شرق آفریقا یا غرب و جنوب شرق آسیا و هند به سر ببرند. با توجه به گرمای تابستان و شرایط جوی پایدار در بسیاری از نقاط دنیا می توان انتظار داشت که در صورت حضور در این مناطق مشاهده پدیده خسوف ممکن باشد.

ناسا پیش بینی نموده که خسوف روز آدینه یک ساعت و 42 دقیقه به طول بینجامد. البته کل این فرایند یعنی شروع خسوف و تکمیل و سپس رفع شدن آن حدود 6 ساعت و 13 دقیقه طول خواهد کشید.

اهمیت خسوف روز آدینه ناشی از طولانی بودن آن و همین طور قرار دریافت ماه، خورشید و زمین در یک خط مستقیم کاملاست. خسوف به طور تئوریک نمی تواند بیش از یک ساعت و 47 دقیقه به طول بینجامد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طولانی ترین خسوف یک قرن اخیر در کجا رصد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین خسوف یک قرن اخیر در کجا رصد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید