قانون نو آمریکا برای مقابله با نقدهای جعلی، جریمه کسب و کار خاطی
به گزارش انجمن گیگابلاگ به نقل از انگجت، در صورتیکه این قانون اجرا گردد، شرکت ها اجازه ندارند از فالوئرها و بازدیدهای جعلی برای ارتقای شرایط خود در شبکه های اجتماعی استفاده نمایند.
البته این نخستین باری نیست که آژانس فدرال مذکور نقدهای جعلی را هدف گرفته است. FTCنخستین بار در سال 2019 میلادی یک فروشنده طرف ثالث در آمازون را برای پرداخت هزینه جهت افزایش جعلی مشاهده محصولش جریمه کرد. از سوی دیگر آمازون نیز از تهیه نمایندگان نقدهای جعلی شکایت کرد.
در اوایل امسال میلادی کمیسیون فدرال تجارت آمریکا مالک یک برند ویتامین را به علت سرقت نقد یک محصول دیگر در آمازون 600 هزار دلار جریمه کرد.
آژانس فدرال در اکتبر 2022 میلادی اعلام نموده بود مشغول نوشتن این قانون است. این فرایند در حال تکمیل شدن است و شامل جریمه های سنگین برای افرادی است که از نقدهای جعلی استفاده می نمایند.
نشریه واشنگتن پست اشاره می نماید کمیسیون فدرال تجارت تصمیم دارد کسب وکارهایی که نقد آنلاین را خرید و فروش یا دستکاری می نمایند تا 50 هزار دلار جریمه کند. این جریمه مربوط به هر نقد جعلی و هر بار مشاهده آن به وسیله کاربر است. بنابراین اگر کمیسیون فدرال تجارت متوجه گردد یک نقد جعلی 20 بار مشاهده شده، کسب وکار مذکور ممکن است تا یک میلیون دلار جریمه گردد.
ساموئل لوین مدیر دفتر حمایت از مصرف نمایندگان کمیسیون فدرال تجارت در بیانیه ای در این باره می گوید: قانون پیشنهادی ما درباره نقدهای جعلی نشان می دهد ما از تمام ابزارهای موجود برای حمله به تبلیغات فریبکارانه در عصر دیجیتال استفاده می کنیم. این قانون جریمه های سنگینی برای نقض نمایندگان مشخص نموده و یاری می نماید زمینه برای فعالیت شرکت های صادق فراهم گردد.
به طور واضح کمیسیون فدرال تجارت میخواهد نوشتن یا فروش نقدهای جعلی مشتریان غیر واقعی به وسیله کسب وکارها را ممنوع کند.
منبع: خبرگزاری مهر