نیروهای نظامی افغانستان در حمله طالبان متحمل تلفات سنگین شدند

به گزارش انجمن گیگابلاگ به نقل از اسپوتنیک، گروه طالبان پس از آتش بس روزهای عیدفطر حملات خود علیه نیروهای دولتی را از سر گرفت به طوری که در شبانه روز گذشته بر اثر این حملات 14 نیروی دولتی کشته شدند.

نیروهای نظامی افغانستان در حمله طالبان متحمل تلفات سنگین شدند

در همین ارتباط، وحیده شهکار سخنگوی استاندار پروان افغانستان گفت که حمله طالبان به مواضع نیروهای دولتی در شهرستان سیاگرد در این استان به کشته شدن حداقل 7 نفر از نیروهای امنیتی و دولتی منجر شد، اگرچه در این درگیری به طالبان نیز تلفاتی وارد شد، اما تعداد آن اعلام نشده است.

همچنین نیروهای طالبان در استان فراه در غرب افغانستان نیز نیروهای دولتی را هدف قرار دادند که در این حملات 7 نیروی نظامی افغانستان کشته شد.

حملات اخیر طالبان در شرایطی اجرا شده که شب گذشته منابعی در حکومت افغانستان و گروه طالبان نسبت به تداوم آتش بس به صورت غیر رسمی تا یک هفته دیگر ابراز خوش بینی نموده بودند.

طی روزهای اخیر درخواست های زیادی برای تمدید آتش بس از سوی جامعه جهانی، نهادهای حقوق بشری و شهفرایندان افغان مطرح شده بود.

طالبان در روز یکشنبه آتش بسی گفت که با استقبال اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان نهاده شد. غنی هم پیشتر به نیروهای امنیتی افغان دستور کاهش خشونت داده بود. او همچنین برنامه هایی برای آزادی 2000 زندانی طالبان گفت که بخشی از فرایند صلح بین افغانها است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نیروهای نظامی افغانستان در حمله طالبان متحمل تلفات سنگین شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروهای نظامی افغانستان در حمله طالبان متحمل تلفات سنگین شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید