پنج علت هیجان آور برای سفر به پرتغال در فصل زمستان

به گزارش انجمن گیگابلاگ، هرچند بیشتر افراد روزهای طولانی و آفتابی تابستان را برای سفر به پرتغال و حمام آفتاب در سواحل آن پیشنهاد می دهند، ولی پرتغال در سایر فصل های سال نیز ارزش سفر دارد. اگر فصل زمستان را برای سفر به پرتغال انتخاب کنید، علاوه بر قیمت های پایین، با غذاها و خدمات با کیفیت بالاتر و ازدحام کمتر گردشگران روبرو خواهید شد. حتی شاید آفتاب معروف پرتغال را نیز از دست ندهید. اگر فصل زمستان را مناسب سفر به کشور آفونسو انریکس نمی دانید، شاید این پنج علت نظر شما را تغییر دهد.

پنج علت هیجان آور برای سفر به پرتغال در فصل زمستان

علت شماره یک: آفتاب زمستان ها هم دست از سر پرتغال برنمی دارد

آسمان بسیاری از نقاط پرتغال در فصل زمستان رنگ خاکستری بی روح سایر بخش های اروپا را ندارد. هرچند در این فصل بارش برف در بخش های داخلی کشور مجال کم کردن لباس را به مردم نمی دهد، ولی در سواحل پرتغال با اقیانوس اطلس همچنان می توان از تابش خورشید و آسمان آبی لذت برد.

در ماه های ژانویه و فوریه به طور میانگین دمای الگره حدود 15 درجه سلسیوس می گردد. این دما برای نشستن روی ماسه های ساحل و لذت بردن از آفتاب ملایم عالی است. با این حال در بخش های شمالی پرتغال آب و هوا شرایط دیگری دارد، به طوری که در فصل زمستان، دو رنگ خاکستری و سفید، رنگ های غالب آسمان و زمین شهرهایی همانند پورتو هستند.

جزایر دوقلوی مادریا در کنار سواحل شمالی آفریقا و آزورس در وسط اقیانوس اطلس بخش های دیگری هستند که زمستان های ملایم و پر از بارش باران را تجربه می نمایند.

علت شماره دو: شلوغی ها شما را کلافه نخواهد کرد

هرچند شهر الگره برای چندین دهه یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران پرتغال به ویژه از اروپا بوده است، تا چند سال پیش توجه زیادی به بخش های دیگر پرتغال نمی شد. با این حال، چند سالی است که شهرهای معروف پرتغال همانند لیسبون و پورتو نیز مورد هجوم گردشگران واقع شده اند. اگر از میانه های بهار تا اواسط پاییز از این شهرها بازدید کنید، شاید تصور کنید که شمار گردشگران بیشتر از جمعیت بومی این شهرها است.

در ماه های تابستان که اوج سفر گردشگران به پرتغال است، به سختی می توان از مهمترین جاذبه های این کشور بازدید کرد. در این فصل حتی راه رفتن در پیاده روهای کوچک پرتغال سخت است. تمامی این مسائل را با هوای بسیار گرم این فصل یک جا قرار دهید. آیا مسافرتی که در پی آن هستید اینگونه است؟ ولی در فصل زمستان داستان کاملا فرق می نماید. هوای معتدل و تراکم کمتر گردشگران این اجازه را به شما خواهد داد تا با آرامش در خیابان های پرتغال قدم بزنید و برای دریافت سفارش غذای خود در رستوران ها مجبور به ساعت ها انتظار نباشید.

علت شماره سه: پول کمتری خرج خواهید کرد

به علت کاهش چشمگیر شمار گردشگران پرتغال در فصل زمستان، مراکز خدماتی و رفاهی که در سطح شهرها مستقر شده اند، ظرفیت بالاتری برای خدمت رسانی به مسافران خواهند داشت. نرخ بلیط هواپیماها، قطارها، کرایه اتومبیل و محل اقامت در ماه های نوامبر تا مارس بسیار پایین تر از فصل تابستان است.

اگر قیمت هتل ها و خانه های اجاره ای لیسبون و پورتو را در فصول مختلف سال از وبسایت ایر بی.ان.بی چک کنید، متوجه خواهید شد که بر خلاف افزایش قیمت اجاره اتاق در سال های اخیر، در فصل زمستان تخفیف های چشمگیری (گاها 50 درصد تخفیف) برای محل اقامت مسافران در نظر گرفته شده است. در این ماه ها بیشتر اتاق های هتل ها و مسافرخانه ها خالی بوده و صاحبان آنها همه کوشش خود را برای پر کردن آنها می نمایند. پس از تعطیلات کریسمس نرخ بلیط پروازها نیز به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می نماید.

در ماه های بین نوامبر تا مارس، قیمت حمل و نقل داخلی در داخل کشور نیز بسیار پایین تر است. به عنوان نمونه هزینه بلیط یک سواری سه ساعته از لیسبون به پورتو با قطار کمتر از ده یورو خواهد بود.

علت شماره چهار: زمستان فصل بزرگترین امواج پرتغال است

اگر جزو هواداران پرو پا قرص موج سواری هستید و یا تنها تماشای آن را دوست دارید، حتما یک سفر زمستانی به سواحل پرتغال داشته باشید. نازاره یکی از مجذوب کننده ترین مقصدهای گردشگری در پرتغال است. با یک و نیم ساعت رانندگی به سمت شمال لیسبون به این منطقه خواهید رسد. نازاره که به امواج قوی معروف است، در فصل زمستان توجه موج سواران بسیاری را به خود جلب می نماید. رکورد بلندترین موج دنیا چند سال پیش در همین منطقه ثبت شده است.

اگر پیروز به بازدید از نازاره نشدید نگران نباشید. فرقی ندارد که در کدام ساحل پرتغال هستید، چراکه در فصل زمستان بیشتر سواحل پرتغال امواج بزرگ را تجربه می نمایند. از طرفی به علت شمار کمتر گردشگران در این فصل، مجبور نیستید که این امواج بزرگ را با افراد زیادی سهیم باشید.

علت پنجم: از غذاهای سنتی پرتغال لذت بیشتری خواهید برد

جای تعجب دارد که غذاهای پرتغالی در سایر نقاط دنیا معروفیت چندانی ندارند. در این کشور به راحتی می توانید غذاهای ساده ولی خوشمزه دریایی و گوشتی با قیمت های نسبتا مقرون به صرفه سفارش دهید. هرچند در فصل تابستان با افزایش شمار گردشگران کیفیت و کمیت غذاها کمی کاهش و قیمت آنها افزایش پیدا می نماید، ولی در فصل زمستان می توانید طعم واقعی غذاهای پرتغالی را در مقدار های بزرگتر و قیمت پایین تر تجربه کنید.

گوشت خوک، مرغ، گاو و سبزیجات جوشانده پایه بیشتر غذاهای پرتغال را تشکیل می دهند؛ ولی هر منطقه (یا حتی هر آشپزی) دستور خاصی برای پختن غذاها دارد. از همین رو حتی با خوردن غذاهای هم نام، احتمال تجربه یک طعم یکسان بسیار پایین است. بعلاوه ماه های سردتر سال زمان خوبی برای چشیدن طعم کالدو ورده (سوپ سبز) یکی از غذاهای محلی پرتغال است.

منبع: همگردی

به "پنج علت هیجان آور برای سفر به پرتغال در فصل زمستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج علت هیجان آور برای سفر به پرتغال در فصل زمستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید