ژنرال سابق ارتش: افغانستان تحت اِشغال آمریکا قرار گرفته است

به گزارش انجمن گیگابلاگ، ژنرال سابق افغان تاکید نمود که در حال حاضر افغانستان تحت اشغال آمریکا واقع شده است و شرایط بدتر از زمان شوروی است، نظامیان آمریکایی همیشه اهداف غیرنظامی را هدف قرار می دهند.

ژنرال سابق ارتش: افغانستان تحت اِشغال آمریکا قرار گرفته است

به گزارش دفتر منطقه ای انجمن گیگابلاگ، ژنرال عبدالدیان اندرابی معاون سابق سپاه 209 شاهین افغانستان گفت که تاثیرات منفی حضور جامعه جهانی در افغانستان بسیار بیشتر از جنبه های مثبت آن است و در حال حاضر افغانستان تحت اشغال آمریکا قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: آمریکا نیز مانند شوروی افغانستان را اشغال نموده است، با این تفاوت که شوروی مدرسه، مسجد و مراسم عزا و عروسی را بمباران ننموده بود اما آمریکا این کار را انجام داد.

این ژنرال بازنشسته افغان اظهارداشت که انگلیس، آمریکا، کشورهای عربی و پاکستان بیشترین ضربه را به افغانستان وارد نموده اند و عامل اصلی بحران جاری این کشور هستند.

اندرابی گفت که آمریکایی ها برای کاهش توانایی های نظامی افغانستان کوشش می نمایند و پس از آمدن به این کشور سلاح های روسی را از نیروهای افغان گرفتند و تجهیزات نظامی را به صفر رساندند و همچنین شماری از شخصیت های نظامی که اجازه کنترل شهرستان ها و نقاط دوردست را به دشمن نمی دادند، این افراد به مجبور به بازنشستگی کردند.

وی با اشاره به طرح بازنشستگی ژنرال ها و افسران ارشد افغانستان به آواگفت: نظامیان آمریکایی تا 70 سالگی فعالیت می نمایند اما ما را در 50 سالگی بازنشسته می نمایند، فرایند بازنشستگی افراد باتجربه نظامی افغانستان از قبل برنامه ریزی شده بود که متاسفانه انجام شد.

پیش از این نیز غرزی خواخوژی کارشناس افغان درباره چرایی بازنشستگی گفته بود: اشرف غنی ژنرال هایی را بازنشسته کرد که سر سازش با نیروهای خارجی در افغانستان را نداشتند.

این کارشناس افغان تصریح نموده بود: در 16 سال گذشته تعدادی از ژنرال های حرفه ای افغان مخالف نقش غیرسازنده نیروهای خارجی در افغانستان بودند که این مسئله سبب بازنشستگی آنها شده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ژنرال سابق ارتش: افغانستان تحت اِشغال آمریکا قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژنرال سابق ارتش: افغانستان تحت اِشغال آمریکا قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید