کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در ارسنجان

به گزارش انجمن گیگابلاگ، فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس از کشف یک دستگاه فلزیاب و دستگیری دو متهم در ارسنجان خبر داد.

کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در ارسنجان

به گزارش انجمن گیگابلاگ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، سرهنگ محمدرضا بهمنی نژاد روز 19 خردادماه 1399 اظهار کرد: در پی دریافت خبر مبنی بر تردد مشکوک دو فرد ناشناس با یک دستگاه خودروی سواری زانتیا سفیدرنگ در اطراف کوه رحمت به قصد حفاری و تخریب آثار تاریخی برای دستیابی به اشیای تاریخی، بلافاصله مأموران یگان به همراه مأموران پاسگاه انتظامی کوشک توابع، به محل موردنظر عزیمت کرده و پس از گشت زنی های نامحسوس، خودروی مذکور را متوقف کردند.

او اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو یک دستگاه فلزیاب و یک عدد دوربین شکاری کشف و راننده و سرنشین خودرو همراه با ادوات مکشوفه دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس بیان نمود: خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه های فلزیاب منوط به اخذ مجوز از وزارتخانه است. فروشندگان مکلفند دستگاه های یاد شده را فقط به اشخاصی که مجوز خرید دریافت کرده اند، بفروشند و نسخه ای از برگ فروش، مشتمل بر مشخصات خریدار و مشخصات فنی دستگاه به وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی ارسال کنند.

منبع: میراث آریا

به "کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در ارسنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف و ضبط یک دستگاه فلزیاب در ارسنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید