13 ایستگاه تازه مترو سال آینده افتتاح می گردد ، شروع ساخت و ساز در بافت فرسوده

به گزارش انجمن گیگابلاگ، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران گفت:کمیسیون ماده 5 توانست، گره بافت فرسوده را باز کند و بزودی حرکت ساخت و ساز در بافت فرسوده شروع می گردد که باعث بالا رفتن امنیت شهر و خانه دار شدن طبقه ضعیف و میانه می گردد.

13 ایستگاه تازه مترو سال آینده افتتاح می گردد ، شروع ساخت و ساز در بافت فرسوده

به گزارش انجمن گیگابلاگ، لطف الله فروزنده، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در برنامه سلام صبح بخیر که از شبکه سه سیما پخش شد، گفت: شهرداری تهران وظیفه دارد شهر را خوب نگه دارد و انواع خدمات شهری را به مردم ارائه کند و برای انجام این وظایف به منابع مالی احتیاج دارد. شهرداری منابع دولتی ندارد و مهمترین منابع شهرداری همکاری مردم مانند عوارض ساختمان ، نوسازی و بعلاوه مباحث طرح ترافیک و ... است.

وی اضافه کرد: در شهرداری تهران 60 هزار نفر مستقیم و 40 هزار نفر به شکل غیر مستقیم به مردم خدمت رسانی می نمایند. این افراد باید در جهت توسعه و عمران شهر و شرایط فرهنگی و بعلاوه حفظ و نگهداشت شرایط موجود هم فعالیت نمایند که احتیاج به منابع مالی است.

معاون شهردار تهران گفت: شهرداری هر ساله عوارض نوسازی را در قالب فیش به همراه عوارض پسماند تقدیم مردم می نماید و سال جاری این عوارض 10 درصد بخگرددگی دارد و هرکسی در گذشته عوارض را پرداخت نکرده، تمام جرایم 50 سال گذشته بخشیده می گردد، البته در صورتی که پرداخت عوارض به سال آینده موکول گردد شامل 20 درصد جریمه می گردد و جرائم گذشته نیز بخشیده نمی گردد. کسانی هم که عوارض را سال جاری پرداخت نمایند به قید قرعه جوایزی به آنها پرداخته می گردد.

فروزنده توضیح داد: هدف اول، خدمت رسانی بهتر است و شهردار تهران اولویت را توسعه حمل و نقل عمومی گذاشته و هر چقدر حمل و نقل عمومی توسعه پیدا کند، ترافیک کاهش خواهد یافت. هدف ما این است که منابعی را جمع کنیم تا اتوبوس بخریم، سال گذشته 700 اتوبوس را اورهال کردیم و حدود 140 اتوبوس هم وارد شد که کفایت نمی نماید و احتیاج به منابع بیشتری داریم.

وی اظهار داشت: سال جاری توانستیم بودجه را محقق کنیم و سال آینده در پی تحقق 120 درصدی بودجه هستیم، بودجه شهرداری و عایدی و مصارف آن روشن است و 10 دستگاه نظارتی روی شهرداری نظارت می نمایند و مهمترین نظارت بر عهده مردم است.

وی اضافه کرد: سال جاری برای انجام پروژه ها از مردم نظر خواهی کردیم و مردم در سامانه من شهردارم اعلام کردند که به چه پروژه هایی احتیاج دارند، سال جاری مقدار آسفالت 1.5 برابر از سال گذشته بیشتر بود و در پی طرح تفکیک زباله از مبدا و اصلاح مخزن های زباله هستیم. بعلاوه اجرا و تکمیل سه بزرگراه مثل یادگار امام، شهید شوشتری و بروجردی که گره ترافیک شرق و غرب تهران را باز می نماید، در حال اجرا است.

فروزنده ادامه داد: در زمینه فضای سبز سال گذشته افتتاح 1250 هکتار طرح جنگلی را داشتیم و سال جاری 1500 هکتار. بعلاوه در منطقه 19 یک بوستان 20 هکتاری افتتاح کردیم و کوشش دوستان ما در شهرداری این است که در زمینه فضای سبز و حمل نقل و غیره برترین خدمت به مردم ارائه گردد.

وی ادامه داد: دولت در رابطه با مترو 50 درصد تعهد دارد که در گذشته پرداخت نشده بود ولی دولت فعلی در پروژه ثبت سفارش 630 واگن سهم خود را پرداخت کرد که تا دو سال آینده وارد چرخه فعالیت می گردد. شهردار مورد حمایت ویژه اعضای هیأت دولت و رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: کوشش کردیم مسائل با نهاد های مختلف را حل کنیم، دوشان تپه تبدیل به پارک بزرگ و بخشی از پادگان جی به بزرگراه تبدیل می گردد.

وی اظهار کرد: در قرارگاه فرهنگی و اجتماعی اتفاق های خوبی افتاد، 5هزار معتاد به وسیله قرارگاه اجتماعی جمع آوری و کانون هایی برای نگهداری و توانمند سازی معتادین متجاهر آماده شد و در زمینه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار کار های خوبی انجام شد.در بحث برف اخیر تهران که نسبت به چند سال اخیر بی سابقه بود، هماهنگی و اقدامات خوبی انجام گرفت و 11 هزار نفر از نیروهای خدمات شهری در خیابان مشغول خدمت رسانی بودند.از مردم می خواهیم با سامانه 137تماس بگیرند و ما را نقد نمایند و پیشنهاد دهند.

وی عنوان نمود: در سال آینده 13 ایستگاه تازه مترو افتتاح خواهد شد و برنامه داریم خطوط 4،6و 7 را کامل کنیم و بعلاوه عملیات خطوط 8،9،10 و 11 را شروع کنیم.منابع شهرداری محدود است و از بخش خصوصی دعوت کردیم، با همت بخش خصوصی برنامه داریم 100 هزار موتور را برقی کنیم و خودروی تازه وارد ناوگان تاکسی کنیم و به شرکت هایی اتوبوس فراوری می نمایند، اعلام کردیم که تمام فراوریات آنها را می خریم و بعلاوه برای تقاطع های همسطح برنامه داریم.

وی بیان نمود: برای کارآفرینی و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار برنامه داریم و باید برای محصولات تهران، برند سازی کنیم.کمیسیون ماده 5 توانست، گره بافت فرسوده را باز کند و بزودی حرکت ساخت و ساز در بافت فرسوده شروع می گردد که باعث بالا رفتن امنیت شهر و خانه دار شدن طبقه ضعیف و میانه می گردد. در بحث مسکن ملی هم همراهی می کنیم و پروانه صادر می کنیم تا حرکت 100 تا 200هزار واحدی در بحث مسکن داشته باشیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "13 ایستگاه تازه مترو سال آینده افتتاح می گردد ، شروع ساخت و ساز در بافت فرسوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 ایستگاه تازه مترو سال آینده افتتاح می گردد ، شروع ساخت و ساز در بافت فرسوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید