80 میلیون نفر در دنیا آواره اند

به گزارش انجمن گیگابلاگ، سازمان ملل بیان کرد با افزایش 11 میلیونی آوارگان در سال 2019، تعداد کل کسانی که مجبور شده اند به اجبار در نتیجه نزاع، خشونت، آزار و اذیت و نقض حقوق بشر، آواره شوند، به حدود 80 میلیون نفر در دنیا رسید.

80 میلیون نفر در دنیا آواره اند

در آستانه روز دنیای پناهنده در بیستم ماه ژوئن (دو روز یگر) آژانس پناهندگان سازمان ملل گزارش سالانه خود را درباره آوارگی امروز پنجشنبه منتشر کرد که نشان داد حدود 11 میلیون نفر دیگر در سال 2019 از خانه های خود متواری شدند که تقریباً شمار کلی آواره شدگان در دهه گذشته را دو برابر کرد.

بنابر این گزارش، در بین 79 میلیون و 500 هزار آواره در دنیا، 26 میلیون نفر آن ها مهاجر، 4 میلیون و 200 هزار نفر پناهجو و 45 میلیون و 700 هزار نفر در کشور خود آواره هستند. همچنین بیش از 40 درصد آوارگان را بچه ها تشکیل می دهند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، سنیل اونال سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل در گزارشی بیان کرد: آوارگی اجباری امروز بسیار گسترده تر و رایج تر است. بزرگترین نزاع های دنیا به این مسئله دامن زده اند و باید خاتمه یابند.

وی اضافه نمود افزایش سالانه، از میزان آوارگی نگران کننده در جمهوری کنگو، منطقه ساحل، کشور جنگ زده یمن و سوریه که به تنهایی یک ششم آوارگان دنیا را دارد، ناشی می گردد. در گزارش سازمان ملل همچنین پیش بینی شده همه گیری کرونا مسئله آوارگی را وخیم تر کند. آورگانی از سوریه، ونزوئلا، افغانستان، سودان جنوبی و میانمار دو سوم شمار آوارگان دنیا را تشکیل می دهند.

ترکیه میزبان بزرگترین جمعیت آوارگان، 3 میلیون و 900 هزار نفر است که اغلب آن ها سوریه هایی هستند که در پی بحران داخلی این کشور وارد کشور همسایه شدند.

،فارس

منبع: ایران آنلاین

به "80 میلیون نفر در دنیا آواره اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "80 میلیون نفر در دنیا آواره اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید