آزمایشگاه سازه برای اولین بار در خراسان شمالی در دانشگاه بجنورد راه اندازی شد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، عضو هیات علمی دانشگاه بجنورد گفت: اولین آزمایشگاه سازه در خراسان شمالی با اختصاص حدود 3 میلیارد تومان تجهیزات راه اندازی شد.

آزمایشگاه سازه برای اولین بار در خراسان شمالی در دانشگاه بجنورد راه اندازی شد

مهدی ادیبی، عضو هیات علمی دانشگاه بجنورد در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه انجمن گیگابلاگ، از راه اندازی و تجهیز آزمایشگاه سازه در این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: راه اندازی این آزمایشگاه از سال 91 آغاز شده است.

ادیبی با بیان اینکه تا به امروز تعدادی ابزار دقیق و جک های قدرتمند خریداری کردیم، گفت: راه اندازی این آزمایشگاه تا سال 97 به دلیل مسائل زیاد رها شد، اما در سال 99 توانستیم برای این آزمایشگاه کف قوی طراحی کردیم و در فضای آزمایشگاه اجرا شد.

عضو هیات علمی دانشگاه بجنورد گفت: در این آزمایشگاه یک دستگاه جرثقیل و جک های بارگذاری نصب کرده ایم و امکان انجام تحقیقات زیربنایی در آن فراهم شد.

وی با اشاره به اهمیت آزمایشگاه سازه در سراسر دنیا، اضافه کرد: تحقیقات جدی در زمینه های مختلف با بررسی رفتار اجزای سازه ای در صورت داشتن پشتوانه آزمایشگاهی بهتر می توانند در مجامع علمی بین المللی مورد ارایه و پذیرش قرار بگیرند.

ادیبی توسعه آزمایشگاه سازه در محیط های علمی را یکی از نشانه های پیشرفت آن مجموعه عنوان نمود و بیان نمود: در ایران دانشگاه تهران، پژوهشگاه بین المللی زلزله و مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن فعال ترین آزمایشگاه های سازه کشور را دارند. البته دانشگاه هایی همچون تربیت مدرس، دانشگاه امیرکبیر و… از این آزمایشگاه بهره مند هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه بجنورد سرمایه موجود در این آزمایشگاه را بالغ بر 3 میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این آزمایشگاه برای استان و جامعه علمی ظرفیت های مناسبی را ایجاد می کند که ایجاد همکاری با فعالان صنعت ساختمان، بررسی ایده های نو به مانند سایر کشور های پیشرفته دنیا، بررسی رفتار لرزه ای سازه های مختلف، بررسی روش های تقویت اجزای سازه ای و بررسی رفتار اجزای سازه ای از جمله آن ها است.

وی اضافه کرد: با استفاده از این آزمایشگاه می توان به ناظران صنعت ساختمان نیز خدمات زیادی را ارائه کرد؛ همچنین با وجود این ازمایشگاه، دانشگاه بجنورد قادر می باشد ایده های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نوآوران را مورد آزمایش قرار دهد.

ادیبی از مسئولان خواست آزمایشگاه سازه دانشگاه بجنورد را مورد حمایت قرار دهند و گفت: در صورت افزایش حمایت ها می توانیم خدمات مناسبی را به جامعه علمی و مهندسی کشور و استان خراسان شمالی ارائه کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آزمایشگاه سازه برای اولین بار در خراسان شمالی در دانشگاه بجنورد راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایشگاه سازه برای اولین بار در خراسان شمالی در دانشگاه بجنورد راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید