ابتلای حدود 1000 نفر به کروناویروس طی 24 ساعت گذشته در فارس

به گزارش انجمن گیگابلاگ، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از آمار نگران کننده ابتلای حدود 1000 نفر به کروناویروس در استان فارس در 24 ساعت گذشته اطلاع داد.

ابتلای حدود 1000 نفر به کروناویروس طی 24 ساعت گذشته در فارس

به گزارش گروه دانشگاه انجمن گیگابلاگ، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام این خبر و هشدار به مردم استان فارس گفت: حدود دو هفته است که شاهد افزایش بی سابقه آمار مبتلایان به کروناویروس هستیم و این بیانگر بی توجهی و جدی نگرفتن این بیماری است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه حدود هزار نفر در 24 ساعت گذشته در استان به کووید19 مبتلا شدند، اضافه نمود: قطع زنجیره انتقال بیماری کووید19 بدون همکاری و مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به تکمیل شدن ظرفیت تخت های بیمارستان های ویژه کروناویروس ادامه داد: هم اکنون 594 بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان های استان و 69 بیمار نیز به دلیل شرایط وخیم جسمی در بخش های مراقب های ویژه بستری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه متاسفانه در 24 ساعت گذشته هفت نفر بر اثر ابتلا به کروناویروس فوت کردند، گفت: مجموع جانباختگان در اثر ابتلا به کووید19 در استان تا به امروز به 194 نفر رسیده است.

تغییر الگوی ابتلا به کروناویروس و افزایش خطر برای گروه های سنی پایین تر

همتی اعلام کرد: رفتار ویروس تغییر پیدا نموده و خطرناک تر شده است، به طوری که میانگین سن ابتلا و فوت، از 44 سال به 39 سال و بچه ها زیر 10 سال تغییر یافته است.

وی اضافه نمود: با اعلام بعضی محدودیت از سوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و به تبع آن ستاد استانی، فعالیت مترو و اتوبوس، سالن های اجتماعات، برگزاری مراسم عقد، عروسی و عزاداری، فعالیت رستوران ها، کافی شاپ، قهوه خانه ها، فست فود ها، تالار های پذیرایی، از امروز به مدت یک هفته تعطیل است و در صورت رعایت نکردن دستورات بهداشتی و افزایش مبتلایان به کووید19، محدودیت ها بیشتر می گردد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: استفاده از ماسک در ادارات، سازمان ها، ارگان ها و دستگاه های اجرایی برای کارکنان و مراجعان الزامی شده و در صورت رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی بر اساس قانون برخورد می گردد.

همتی یادآورشد: بدون یاری مردم، کنترل بیماری امکان پذیر نیست و باید فرهنگ استفاده از ماسک، به فرهنگی عمومی تبدیل گردد

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ابتلای حدود 1000 نفر به کروناویروس طی 24 ساعت گذشته در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای حدود 1000 نفر به کروناویروس طی 24 ساعت گذشته در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید