استقبال گروسی از هسته ای شدن ترکیه

به گزارش انجمن گیگابلاگ، ایسنا نوشت: رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که ترکیه با ساخت نیروگاه آک کویو (آق قویو) وارد مرحله جدیدی از توسعه مالی خود شده است

استقبال گروسی از هسته ای شدن ترکیه

رافائل ماریانو گروسی، رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی طی سخنانی در اولین مراسم تحویل سوخت هسته ای در نیروگاه آک کویو استان مرسین ترکیه گفت: ترکیه وارد مرحله جدیدی در توسعه مالی خود شده است و این کشور به طور صلح آمیز انرژی هسته ای را پذیرفته است.

وی در این مراسم که که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در آن به صورت تله کنفرانس شرکت کردند، اضافه کرد: این ویژگی مهم و دستاورد بزرگی برای ترکیه است که در مدت کوتاه ساخته شده است.

گروسی گفت: این جمهوری سال جاری صدمین سالگرد خود را جشن می گیرد و 100 سال دیگر نیز نیروگاه آک کویو همچنان به فراوری انرژی هسته ای پاک برای کشور خود ادامه خواهد داد. من می توانم به شما اطمینان دهم که در هر مرحله از فرآیند می توانید به آژانس بین المللی انرژی اتمی در این موضوع اعتماد کنید.

وی با تاکید بر اهمیت انرژی در توسعه و پیشرفت مالی توضیح داد: مهم آن است که در حین انجام این کار آسیبی به محیط زیست وارد نشود.

رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی توضیح داد: در عصر گرمایش جهانی و تغییرات آب و هوایی به سر می بریم. انرژی هسته ای به عنوان یک منبع انرژی پاک، تحولات بسیار مهمی را در این تاسیسات فوق العاده ای که امروز از آن بازدید کردم، فراهم می نماید و بیش از 10 درصد انرژی پاک را برای کشور تامین خواهد نمود.

گروسی بیان نمود: انرژی هسته ای فواید و مسؤولیت های زیادی به همراه دارد. آژانس بین المللی انرژی اتمی از ابتدا در این پروژه مشارکت داشته و در چارچوب این پروژه یاری های فنی ارائه می نماید و بعلاوه از نیروی کار ترکیه همراه با شرکای روسی خود در تحقق این تسهیلات حمایت می نماید. به این ترتیب رگولاتور مستقل در ترکیه انواع فرصت ها را در اختیار خواهد داشت و استانداردهای ایمنی لازم در این راه اعمال خواهد شد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "استقبال گروسی از هسته ای شدن ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال گروسی از هسته ای شدن ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید