10 شهر ساحلی زیبا در جهان که باید ببینید

به گزارش انجمن گیگابلاگ، شهرهای ساحلی متعددی نظیر کپنهاگ، لیون، پراگ، بوداپست، آمستردام و... در سراسر جهان وجود دارد که تصویری متفاوت و در عین حال مجذوب نماینده از شهر را پیشکش گردشگران می نمایند.

10 شهر ساحلی زیبا در جهان که باید ببینید

با توجه به اینکه 71 درصد از سطح زمین را آب پوشانده است، جای تعجب ندارد که بسیاری از کلان شهرهای زیبا در مجاورت ساحل هستند. فرقی نمی نماید که این ماجرا یک عارضه طبیعی باشد یا به منظور حمل و نقل و قایق سواری به دست انسان ساخته شده باشد، در هر صورت این سواحل معرکه علاوه بر اینکه به زیبایی شهرها افزوده اند، خود به عنوان مقاصد گردشگری محسوب می شوند. در ادامه 10 شهری را به شما معرفی می کنیم که به علت وجود همین سواحل، موقعیتی عالی برای استراحت و سرگرمی به حساب می آیند.

1. کپنهاگ، دانمارک

با اینکه افراد بومی کپنهاگ، گردشگران را تشویق می نمایند تا با پای پیاده به گشت و گذار در خیابان های سنگفرش مرکز بپردازند (بخش اعظمی از شهر را می توان با 30 دقیقه پیاده روی مشاهده کرد)، اما دیدنی شهر از روی آب لطف دیگری دارد. از آنجا که بازدیدنمایندگان می توانند خودشان با خیال راحت قایق سواری نمایند، پس یک قایق خورشیدی از Island Brygge کرایه کنید. هر قایق 8 نفره شامل میز و جایگاه نیز می گردد که نوید از یک پیک نیک عالی می دهد.

در صورتی که دوست دارید به پاکسازی بندر یاری کنید، می توانید یک کایاک سبز از کایاک ریپابلیک (Kayak Republic) تهیه کنید. به این ترتیب در ازای جمع آوری زباله و به اشتراک گذاشتن تصاویر آن در شبکه های اجتماعی، می توانید 2 ساعت قایق سواری رایگان داشته باشید.

برای دیدنی ساحل، عصرهای Nyhavn را از دست ندهید. این محل که در گذشته یک بندر پر رفت و آمد بود، در حال حاضر در میان قدیمی ترین خانه های کپنهاگ واقع شده است، پس یک پیاده روی سرگرمیی در کنار ساحل مطمئنا جالب خواهد بود. علاوه بر این می توانید سوار یک کشتی سرگرمیی مثل کانال تورز کپنهاگ (Canal Tours Copenhagen) شوید و در یک تور یک ساعته از تصاویر مسحورنماینده و فوق العاده عکاسی نظیر کاخ آمالین برگ (خانه خانواده سلطنتی)، خانه اپرای کپنهاگ و... نهایت لذت را ببرید.

2. آمستردام، هلند

آمستردام که به عنوان ونیز هلند مشهور است، جاذبه های متعددی دارد که دیدنی آن ها از درون آب به شدت مجذوب کننده تر است. سواری در قایق های سفید و آبی از جمله سرگرمیات رایگان آمستردام محسوب می گردد. 9 راستا در طول 165 کانال آبی پرپیچ و خم وجود دارد که کانال رینگ (Canal Ring) به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است؛ در واقع این کانال در دوران طلایی شهر در قرن 17 ساخته شد و با 400 سال قدمت شامل 4 کانال موازی است که با 80 پل به هم متصل می شوند و مکان های فوق العاده ای برای عکاسی دارند.

از راستاهای محبوب آبی دیگر می توان به ایستگاه مرکزی آمستردام تا Buiksloterweg اشاره نمود که مسافران می توانند بعد از پیاده شدن از قایق، با پای پیاده به موزه آی فیلم هلند (EYE Filmmuseum) و Tolhuistuin بروند که مرکز فرهنگی و فیلم است و از محله NDSM Wharf دیدن نمایند که به خاطر رستوران ها و رویدادهای فرهنگی مجذوب کنندهش معروف است.

قایق های آمستردام از کنار معماری فوق العاده زیبای شهر عبور نموده و در نزدیکی موزه ونگوگ (Van Gogh Museum) و موزه ریجکس (Rijksmuseum) توقف می نمایند که هنر و تاریخ هلند از قرون وسطی تا به امروز را در معرض دید بازدیدنمایندگان قرار می دهد.

3. ونیز، ایتالیا

شهر ونیز عملا روی آب ساخته شده و یکی از شگفتی های معماری آبی به شمار میرود. کانال های متعدد این شهر، نقاط مختلف شهر را به هم متصل نموده اند. با اینکه گشت و گذار در خیابان ها و 435 پل شهر بسیار لذت بخش است، اما دیدنی ونیز به وسیله کانال های شهر که شبکه ای از 118 جزیره را به هم وصل می نماید، لطف دیگری دارد. با گاندولاهای سنتی می توانید در راستاهای آبی پر رفت و آمد مرکز شهر گردش کنید یا یک قایق خصوصی بگیرید و اوقات خوشی را در گراند کانال (Grand Canal) بگذرانید.

4. برگن، نروژ

برگن (Bergen)، شهری غنی از فرهنگ و تاریخ است و دروازه ورودی به آبدره های مشهور نروژ محسوب می گردد. قبل از اینکه برای دیدنی آبدره ها، سوار قایق شوید، در خیابان های پشتی برگن قدم بزنید، این بخش از شهر بعد از آتش سوزی بزرگ سال 1702 بازسازی شد و در میراث جهانی یونسکو واقع شده است.

مالی ترین راه برای گشت و گذار در خشکی و آب، استفاده از کارت برگن است که شامل اتوبوس و قطار سبک شهری می گردد و ورودی مکان های گردشگری نظیر موزه هانستیک (Hanseatic Museum)، موزه کشتیرانی برگن (Bergen Maritime Museum) و فونیکولار فلوبنن (Fløibanen funicular) که گردشگران را به بالای کوه فلوین می برد، با تخفیف همراه است. بدون تور آبدره، سفر شما به این شهر کامل نمی گردد، پس قایق سواری 3 ساعته و دیدنی منظره ها دیدنی شهر را از دست ندهید.

5. استکهلم، سوئد

استکهلم، مرکز سوئد، از 14 جزیره تشکیل شده که با 57 پل به هم متصل شده اند و درواقع یک سوم آن با آب پوشیده شده است. به همین علت فرصتی استثنایی برای قایق سواری در شهر فراهم می گردد که می توانید با اجاره یک کایاک، خودتان به گشت و گذار در شهر بپردازید یا در یک تور قایق سواری شرکت کنید که راهی آسان و سریع برای دیدنی بعضی از زیباترین کانال های جهان به شمار می رود. تورهای یک ساعته رویال کانال (Royal Canal) چندین بار در روز از قصر سلطنتی استکهلم (Royal Palace Stockholm) آغاز می گردد و امکان دیدنی جاذبه های مرکز را فراهم می نماید.

بعضی از برترین زوایا برای عکس گرفتن از آب را می توانید در جزیره Skeppsholmen تجربه کنید، جزیره ای آرام که موزه هنر مدرن استکهلم (Moderna Museet) در آن واقع شده است، یا به جزیره کوچک ریدار هولمن (Riddarholmen) که بخشی از شهر قدیمی بوده بروید. استرندواگن (Strandvägen) نیز یکی از نمادین ترین خیابان های شهر استکهلم است که برترین زوایای عکاسی از آب را پیشکش شما می نماید.

با توجه به تعداد کم ساختمان های بلند و خط افق که اکثرا با ساختمان های قرن هجدهمی پوشیده شده، آب و مناره های مخروطی کلیساها، می توانید برترین و چشم نوازترین منظر شهر را از Monteliusvägen مشاهده کنید که یک راستا پیاده روی 500 متری و مشرف به دریاچه مالارن (Lake Mälaren) است، یا به خیابان فیال گاتان (Fjällgatan) بروید و از منظره ها خیره نماینده شهر لذت ببرید.

6. بوداپست، مجارستان

در سفر به بوداپست می توانید جاذبه های شهر را از خشکی و روی آب دیدن کرد. با استفاده از ریورراید (RiverRide) که یک اتوبوس دو منظوره (در خشکی و آب کارایی دارد) است می توانید از روی پل زنجیر (Chain Bridge) متعلق به قرن نوزدهم، به دیدنی دانوب و منظره ها زیبای اطراف بنشینید. قبل از اینکه به آب بزنید، حتما از جاذبه های مشهوری نظیر میدان سکینی بوداپست (Szechenyi Square)، خانه اپرای دولتی مجارستان (Hungarian State Opera House)، باغ وحش بوداپست (Budapest Zoo) دیدن کنید، سپس با قایق سواری، منظره ها جزیره مارگارت (Margaret Island) را از روی آب به نظاره بنشینید که در رودخانه دانوب بین بودا و پِست واقع شده است.

7. پراگ، جمهوری چک

مردم محلی پراگ اغلب توصیه می نمایند که برترین راه برای دیدنی شهر، با پای پیاده است؛ هر چند می توانید با قایق سرگرمیی به رودخانه ولتاوا (Vltava River) بروید یا از قایق هایی که در فصل بهار تا پاییز مشغول به فعالیت هستند، استفاده نموده و علاوه بر دیدنی منظره ها شهری، از پل چارلز (Charles Bridge)، یکی از جاذبه های فوق العاده و نمادین پراگ دیدن کنید. با پای پیاده می توانید از قصر پراگ (Prague Castle) و اولد تاون هال (Old Town Hall) و ساعت نجومی پراگ بازدید داشته باشید.

مردم محلی عاشق این هستند که قدم زنان به شنبه بازار در Naplavka بروند که در امتداد روخانه قرار گرفته و مرکزی غیررسمی برای زندگی شبانه و رویدادهای معروفی نظیر پیک نیک ها، کنسرت ها، نمایشگاه ها و جشنواره ها است. اگر دوست دارید زمان بیشتری را روی آب بگذرانید، شانس با شما یار است، چراکه می توانید از رستوران ها، گالری ها و سوناهای شناور این شهر کمال استفاده را ببرید.

8. وین، اتریش

وین به لطف وجود پل های متعددی که تعداد آن ها 4 برابر ونیز است، رقیبی جدی برای زیباترین شهرهای ساحلی جهان به شمار می رود. اگر برای اولین بار به این شهر سفر نموده اید، می توانید در امتداد کانال دانوب، خود را به یک نوشیدنی مهمان کنید. شنا کردن در آب، قایق سواری یا اجاره جزیره شنای خودتان را می توانید در وین تجربه کنید، به همین علت سفر به وین بدون گشت و گذار در دانوب مشهور لطفی نخواهد داشت.

اگر در ماه ژوئن به وین سفر می کنید، سی و پنجمین جشنواره جزیره دانوب را از دست ندهید که بزرگ ترین جشنواره روباز رایگان اروپا در جزیره دانوب است و شامل اجرای 200 برنامه زنده می گردد که روی 11 صحنه در 18 جزیره برگزار می گردد. در فصل تابستان نیز، اجرای کنسرت های موسیقی کلاسیک شناور روی دانوب قدیمی جریان دارد.

9. نیو اورلئان، لوئیزیانا

نیواورلئان را می توان به لطف منطقه رنگارنگ فرانسوی خود با ساختمان هایی که بالکن های آهنی دارد، روح سرزنده و تراموای شهری، به راحتی دیدن شهر کرد. گوش دادن به موسیقی زنده جاز، قدم زدن در بازار فرانسوی ها نیواورلئان (French Market)، چشیدن غذاهای خوشمزه در رستوران های معروف، از جمله سرگرمیات شهر نیواورلئان است که پس از فراغت از آن ها می توانید قایق سواری در رودخانه را نیز تجربه کنید.

قایق ها در امتداد رودخانه می سی سی پی حرکت نموده و منظره های از خط افق شهر را پیشکش مسافران می نماید. قایق هایی که چرخ های پارویی آن با بخار می چرخد را حتما امتحان کنید؛ هر چند که کشتی های سرگرمیی متعددی وجود دارند که لذت یک شام به یادماندنی در کنار شنیدن موسیقی جاز و دیدنی خط افق را به شما هدیه خواهند کرد.

10. لیون فرانسه

شهر لیون را می توانید با دوچرخه، فونیکولار (خط آهن کابلی) یا پای پیاده بگردید و از آنجا که این شهر در تقاطع رودخانه های سائون (Saône) و رون (Rhône) واقع شده، توانسته سالیان متمادی میزبان جمع کثیری از گردشگران باشد. بازدیدنمایندگان می توانند نوشیدنی های فوق العاده این شهر را امتحان نموده و با تاریخ غنی و غذاهای خاص آن آشنا شوید.

کارت لیون سیتی (Lyon City Card) شامل دسترسی نامحدود به حمل و نقل عمومی نظیر تراموا، مترو، اتوبوس و فونیکولار می گردد؛ با این حال نباید از تورهای آبی غافل شوید. به عنوان نمونه تور یک ساعته در امتداد اسکله رودخانه سائون در منطقه قدیمی لیون است که از کنار کلیسای فورویر (Basilique de Fourvière) عبور نموده و در ادامه می توانید مکعب های نارنجی (Cubes orange) و موزه کانفلوئنسز (Musée des Confluences) که یک مرکز علمی است را نیز در طول راستا ببینید.

منبع: کجارو / momondo.com

به "10 شهر ساحلی زیبا در جهان که باید ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شهر ساحلی زیبا در جهان که باید ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید