اسکین اسکرابر یا اتوی صورت چیست؟

به گزارش انجمن گیگابلاگ، لایه برداری پوست یکی از مهمترین اصول مراقبت از پوست است و با از بین بردن ناخالصی های اضافی پوست به شما کمک می کند تا طیف وسیعی از مسائل پوستی در امان بمانید!

اسکین اسکرابر یا اتوی صورت چیست؟

با توجه به اینکه پوست همیشه در معرض انواع آلودگی محیطی، استرس یا تعریق قرار می گیرد لازم است که به طور منظم پاکسازی گردد. با پاکسازی و از بین بردن آلودگی ها از سطح پوست، فرایند جوان سازی پوست به طور طبیعی ادامه می یابد و با تولید کلاژن و الاستین، رطوبت طبیعی پوست حفظ شده و از افتادگی و پیری آن جلوگیری می گردد. علاوه بر این به منظور ایجاد فضای بیشتر برای رشد سلول های جدید در پوست نیاز است تا سلول های مرده از روی پوست زدوده شوند، بنابراین روشن است که لایه برداری پوست یکی از بهترین راهکارهایی است که باید در روتین های مراقبتی پوست مورد توجه قرار گیرد.

روش های مختلفی برای لایه برداری پوست وجود دارد که رایج ترین و مؤثرترین آن استفاده از اسکین اسکرابر یا اتوی صورت است. اسکین اسکرابر وسیله ای الکترونیکی است که از امواج صوتی اولتراسونیک برای پاکسازی عمقی پوست استفاده می کند. اسکرابر پوست اولتراسونیک که با عنوان اتوی صورت یا اسکرابر پوست هم شناخته می گردد، پوستتان را از آکنه و جوش های سرسیاه پاک کرده و پوستی شفاف و سالم به شما هدیه می کند. این دستگاه آلودگی های سطح پوست را به طور چشمگیری کاهش می ­دهد و سبب کاهش چین و چروک، خطوط ریز و کوچکتر شدن منافذ پوست می گردد.

مزایای استفاده از اسکین اسکرابر

اسکین اسکرابر یا اتوی صورت یکی از جدیدترین فناوری های لایه­ برداری و بازسازی پوست است. این دستگاه به منظور حذف ناخالصی ها از منافذ پوست، به طور معمول بیش از 30 هزار هرتز لرزش در ثانیه تولید می کند. اسکرابرهای اولتراسونیک به عنوان یک روش غیرتهاجمی در کلینیک های تخصصی پوست و سالن های زیبایی و همچنین در خانه مورد استفاده قرار می­گیرند. این دستگاه فواید گوناگونی برای پوست دارد که در ادامه با هم مرور می کنیم:

اسکین اسکرابر که با عنوان اتوی صورت نیز شناخته می گردد، پوستتان را از آکنه و جوش های سرسیاه پاک کرده و پوستی شفاف و سالم به شما هدیه می دهد.

پاکسازی منافذ

با گذشت زمان و افزایش سن، پوست ما شروع به پیر شدن می کند و فرایند جوانسازی طبیعی آن کند می گردد. اسکین اسکرابر چربی اضافی، آلودگی و سلول های مرده را از سطح پوست پاک کرده و منجر به افزایش گردش خون، تولید کلاژن و رشد سلول های جدید می گردد. با پاکسازی منافذ احتمال خشکی، شکنندگی و لکه دار شدن پوست کاهش می یابد.

کاهش چین و چروک

اسکین اسکرابر یا اتوی صورت سلول های مرده پوست را از بین برده و با جذب بهتر کرم های آبرسان و ضد چروک به کاهش چین و چروک پوست کمک می کند؛ همچنین با کاهش ملانین پوست باعث تولید کلاژن و در نتیجه سفت شدن پوست می گردد.

جلوگیری از آکنه و جوش های سرسیاه

اسکین اسکرابر­ از امواج اولتراساند برای پاک کردن عمقی پوست بهره برده و با ایجاد یک لرزش آنی، تا عمق 5 میلی متری پوست نفوذ می کند. این دستگاه که بر پایه آب طراحی شده با ترکیب آب و لرزش، سبب سست شدن ناخالصی و لکه های پوستی شده و جوش های سرسیاه را از بین برده و از بروز آکنه جلوگیری می کند.

افزایش جذب و اثرگذاری محصولات مراقبتی پوست

همان طور که می دانید سرم­ ها و محصولات مراقبت از پوست حاوی انواع مواد مغذی و مفید برای افزایش سلامت پوست هستند اما آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا همیشه افراد در مورد اثرگذاری آن ها ناراضی بوده و شکایت دارند؟ در پاسخ باید بگوییم که تنها دلیل این مشکل به نحوه پاکسازی پوست برمی گردد! پوستی که به خوبی لایه برداری نشده و شامل سلول های مرده است نمی تواند این مواد را به خوبی جذب کند. اسکین اسکرابر منافذ پوست را از هرگونه آلودگی پاک کرده و کمک می کند تا مواد مغذی موجود در محصولات مراقبتی به عمق پوست نفوذ کنند و نتایج مطلوب حاصل گردد.

افزایش سلامت پوست

داشتن پوستی سالم و شفاف به گردش خون در پوست وابسته است. خون، مواد مغذی و اکسیژن را به سلول های پوست می رساند و مواد زائد را از پوست و سلول های آن دور می سازد. اتوی صورت سبب افزایش گردش خون و از بین رفتن لک و کک ومک از روی پوست شده تا سلامت و شادابی به پوست شما بازگردد.

برای انواع پوست مناسب است

اگر پوست حساس یا ملتهبی دارید اسکین اسکرابر بهترین گزینه برای پاکسازی پوستتان به شمار می رود و برخلاف سایر روش های پاکسازی نظیر میکرودرم، سبب افزایش التهاب و خشکی پوست نمی گردد. زاویه، جهت و فشار دستگاه کاملا تحت کنترل شماست و می توانید به آرامی آن را روی پوستتان حرکت دهید تا سلول های مرده پوست از بین رفته و لایه برداری انجام گردد. همان طور که پیش تر اشاره کردیم این دستگاه بر پایه آب طراحی شده یعنی کافی است مقداری آب روی آن اسپری کرده یا پوستتان را مرطوب کنید تا هرگونه آلودگی را از سطح پوست بزداید.

هر کسی از داشتن پوستی نرم، شفاف و درخشنده لذت می برد، به این دلیل باید از هر فرصتی برای مراقبت از پوست خود استفاده کنیم. اسکین اسکرابر یا اتوی صورت دستگاهی مفید، کارآمد و کاربردی است که تنها در چند دقیقه می تواند پوستی سالم، تمیز و درخشان به شما هدیه دهد. در حال حاضر برندهای کیوت اسکین، فیلیپس و براون اسکرابرهای پوست را تولید می کنند که با استفاده از آن می توانید پاکیزگی چند برابری پوستتان را تجربه کنید!

منبع: تجارت نیوز

به "اسکین اسکرابر یا اتوی صورت چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسکین اسکرابر یا اتوی صورت چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید