افتتاح نمایشگاه اسناد محرمانه تاریخی وزارت امور خارجه

به گزارش انجمن گیگابلاگ، نمایشگاه اسناد محرمانه تاریخی وزارت امور خارجه با حضور ظریف افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه اسناد محرمانه تاریخی وزارت امور خارجه

به گزارش خبرنگار انجمن گیگابلاگ، محمدجواد ظریف صبح سه شنبه بعد از شرکت در مراسم رونمایی از اسناد محرمانه تاریخی وزارت امور خارجه (اسناد دوران قاجار و پهلوی اول) که در مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه برگزار شده بود در مراسم افتتاح نمایشگاه مورد اشاره شرکت کرد و از تعدادی از اسنادی که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است بازدید کرد.

ظریف هم چنین پس از این که بخشی از هدایای دیپلماتیک دوران مسوولیتش را به اداره موزه اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه اهدا کرد در سخنان کوتاهی، گفت: در روابط خارجی دادن هدایا به عنوان یک رسم درآمده است، البته این هدایا را وزیران خارجه در اختیار خود نمی گیرند و تا آن جا که من اطلاع دارم وزیران خارجه کشورمان هر کدام این هدایا را به جایی اهدا نموده اند.

او ادامه داد: هدایایی که به من داده شده در یک صندوق در وزارت امور خارجه است.

در این مراسم ظریف اثر یک نقاش اندونزیایی را که وزیر امور خارجه اندونزی به وی اهدا نموده بود را به موزه اداره اسناد و تاریخ دیپلماسی وزارت امور خارجه اهدا کرد.

به گزارش انجمن گیگابلاگ، در این مراسم مرتضی دامن پاک جامی، معاون امور پژوهشی مرکز آموزش و پژوهش های بین المللی وزارت امور خارجه به ارائه توضیحاتی در خصوص اسناد رونمایی شده پرداخت.

هم چنین در این مراسم رضا شعبانی، استاد تاریخ دانشگاه شهید بهشتی نیز در سخنانی، اظهار کرد: اتکا ملت ما به تاریخش است و این تاریخ در پشت ذهن هر ایرانی واقع شده است.

وی با اشاره به ویژگی هایی چون شرف، انسانیت، بزرگواری و تعرض نکردن به کسی و یا کشوری در فرهنگ مردم ایران زمین، گفت: این مولفه ها در فرهنگ غرب صندلی چندانی ندارد و غرب یک بار با انصاف نیز با ما رفتار ننموده است.

این استاد تاریخ دانشگاه تهران با تقدیر از کوشش تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان به خصوص شخص وزیر امور خارجه و تمجید از قرارداد برجام، گفت: این قرارداد و نتایج حاصله آن برای منافع ملی کشورمان را مدیون این تیم به خصوص هوش و ذکاوت شخص دکتر ظریف هستیم.

در این مراسم هم چنین مجیدی، نماینده پیشین ایران در یونسکو نیز به ایراد سخنرانی پرداخت.

در مراسم مورد اشاره با حضور ظریف و مرتضی سرمدی از تعدادی از محققانی که در آنالیز این اسناد و پژوهش در خصوص آن ها فعالیت داشته اند و تعدادی از بازنشستگان این مرکز تقدیر و قدردانی شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افتتاح نمایشگاه اسناد محرمانه تاریخی وزارت امور خارجه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح نمایشگاه اسناد محرمانه تاریخی وزارت امور خارجه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید