افزایش امیدها به یافتن حیات در اطراف زحل ، آب در زیر پوست دنیای یخی

به گزارش انجمن گیگابلاگ، دانشمندان دریافته اند که انسلادوس، ششمین قمر بزرگ زحل، بلوک های سازنده حیات در زیر سطح خود دارد.

افزایش امیدها به یافتن حیات در اطراف زحل ، آب در زیر پوست دنیای یخی

به گزارش انجمن گیگابلاگ، انسلادوس یک دنیای یخی محسوب می گردد که سطح آن تماما پوشیده از یخ است. دانشمندان فکر می نمایند که اقیانوس هایی از آب مایع در زیر سطح وجود دارد؛ اقیانوس هایی که ممکن است در آنها حیات وجود داشته باشد.

اکنون، مدل سازی نشان داده است که اقیانوس روی انسلادوس سرشار از فسفر محلول است که یک عنصر ضروری برای زندگی محسوب می گردد.

این مطالعه در Proceedings of the National Academy of Sciences (PNAS) منتشر شده است.

انسلادوس یکی از اهداف اصلی در جستجوی بشر برای حیات در منظومه شمسی بوده است. کریستوفر گلین، یکی از نویسندگان این مقاله، در بیانیه مطبوعاتی گفت: در سال های پس از بازدید فضاپیمای کاسینی ناسا از منظومه زحل، اکتشافاتی که با داده های جمع آوری شده امکان پذیر شده است، مکرراً غافلگیر شده ایم. آنچه ما آموخته ایم این است که انسلادوس تقریباً تمام نیازهای اساسی زندگی را آنگونه که ما می شناسیم دارد. در حالی که عنصر زیست ضروری فسفر هنوز به طور مستقیم شناسایی نشده است، تیم ما شواهدی مبنی بر در دسترس بودن آن در اقیانوس زیر پوسته یخی ماه کشف کرد.

بیشتر بخوانید:

  • زحل چه رنگی است؟ | دانستنی هایی درباره رنگ های سیارات منظومه شمسی

وجود آب به طور قابل توجهی شانس رشد حیات در این قمر را افزایش می دهد. دنیاهای یخ زده زیادی در منظومه شمسی ما وجود دارد. اروپا، قمر مشتری نمونه دیگری از دنیای یخ زده است که دانشمندان گمان می نمایند اقیانوسی مایع در زیر سطح آن وجود دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "افزایش امیدها به یافتن حیات در اطراف زحل ، آب در زیر پوست دنیای یخی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش امیدها به یافتن حیات در اطراف زحل ، آب در زیر پوست دنیای یخی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید