اهدای 21 تخته فرش دستبافت نفیس به خانه تاریخی امیرکبیر

به گزارش انجمن گیگابلاگ، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، اهدای 21 تخته فرش دستبافت نفیس به خانه تاریخی امیرکبیر صورت پذیرفت.

اهدای 21 تخته فرش دستبافت نفیس به خانه تاریخی امیرکبیر

علیرضا عسگری هزاوه اظهار کرد: ابراهیم حسینجانی پدر فرش دستبافت استان مرکزی در اولین بازدید خود از خانه تاریخی امیرکبیر در روستای هزاوه، فرش منقش به دستخط و دعای امیر که به وسیله هنرمند فرشباف حاج حسن تبریزیان بافته شده بود را اهدا کرد.

وی اضافه کرد: در بازدید دوم که اخیرا انجام شد، وی به علت تعلق خاطر ویژه به امیر و بعلاوه با هدف مفروش کردن اتاقهای این خانه تاریخی، 21 تخته فرش دستبافت و نفیس را به این خانه اهدا کرد.

عسگری توضیح داد: در حال حاضر بخشی از تصاویر مربوط به زیبایی های روستای توریستی هزاوه و بعضی از اسناد، دست نوشته ها و مکاتبات مربوط به دوره صدارت امیر جمع آوری و در خانه به نمایش درآمده است، البته خانه نیازمند مرمتهای دوره ای است که حتما با جدیت دنبال می گردد.

عضو هیات امنای خانه تاریخی امیرکبیر با اشاره به لزوم رونق این خانه گفت: پنجشنبه های فرهنگی، اول هر ماه با تجلیل از اهالی فکر و فرهنگ در این خانه برگزار می گردد اما باید توسعه بیشتری یابد. در نظر است با انتقال بعضی از اسناد از تهران، موزه خانه امیرکبیر راه اندازی گردد که قطعا به توسعه و جذب بازدید کننده و توریست یاری شایانی خواهد نمود.

منبع: همگردی

به "اهدای 21 تخته فرش دستبافت نفیس به خانه تاریخی امیرکبیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهدای 21 تخته فرش دستبافت نفیس به خانه تاریخی امیرکبیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید