بررسی باستان شناسی قلعه گنج کرمان آغاز شد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز دومین فصل بررسی های باستان شناسی شهرستان قلعه گنج خبر داد.

بررسی باستان شناسی قلعه گنج کرمان آغاز شد

به گزارش انجمن گیگابلاگ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی دوشنبه 12 خردادماه 99 با اشاره به اینکه دومین فصل بررسی های باستان شناسی شهرستان قلعه گنج با هدف مستندسازی آثار باستانی، فرهنگی و تاریخی آغاز شده است، افزود: این فصل از بررسی در راستای اهداف پژوهشکده باستان شناسی کشور انجام می شود.

او با اشاره به اینکه طی این بررسی تمامی آثار باستانی شناسایی، مستندسازی و ثبت و ضبط می شود، اظهار کرد: شهرستان قلعه گنج پیش از این طی یک فصل مورد بررسی و شناسایی باستان شناسی قرار گرفت که می توان به شمار قابل توجهی از تپه ها و محوطه های باستانی در گستره این شهرستان اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان گفت: بر پایه بررسی های باستان شناسی اجرا شده، سابقه استقرار در شهرستان قلعه گنج، به هزاره پنجم قبل از میلاد می رسد.

او افزود: این شهرستان در بخش های پای کوهی و میانکوهی از قابلیت های فراوانی در منابع آب برخوردار است که وجود همین امر سبب شکل گیری استقرارها در دوره مس سنگی و مفرغ ایران و منطقه شده است.

فعالی گفت: همچنین در عصر مفرغ با توجه به قابلیت های یادشده استقرار انسانی گسترش چشمگیری پیدا کرده و با مناطق پیرامون و دوردست در ارتباط و مراوده فرهنگی بوده است که از آن جمله می توان به دشت جیرفت در مناطق همجوار و مناطق دوردستی چون بین النهرین اشاره کرد.

منبع: میراث آریا

به "بررسی باستان شناسی قلعه گنج کرمان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی باستان شناسی قلعه گنج کرمان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید