آتشکده آتشکوه یکی از جاذبه های گردشگری استان مرکزی به شمار می رود

به گزارش انجمن گیگابلاگ، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای واصله، آتشکده آتشکوه یکی از جاذبه های گردشگری استان مرکزی به شمار می رود.

آتشکده آتشکوه یکی از جاذبه های گردشگری استان مرکزی به شمار می رود بیشتر بخوانیدآتشکده آتشکوه، نمادی به جا مانده از گذشته در شهر محلات

آتشکده آتشکوه محلات یکی از بزرگترین بناهای تاریخی است که در استان مرکزی قرار گرفته است. قدمت این آتشکده را به دوران ساسانی نسبت می دهند. این آتشکده در دامنه کوه آتشکوه قرار گرفته است.

این بنا از 3 بخش تالار شرقی، تالار غربی و راهرو ساخته شده است. تالار اصلی یا شرقی آتشکده که احتمالا محل آتشدان و نیایش بوده، شامل تالاری مربع شکل است که دارای 4 ستون مستحکم بوده و از سنگ و ساروج ساخته شد.

در این آتشکده محلی برای برافروختن آتش در نظر گرفته شده بود. این آتشکده در محلی قرار گرفته که بسیار سرسبز است. امروزه، این بنا بطور کلی در حال تخریب است. این اثر باستانی در تاریخ 21 آبان 1317 با شماره 311 به عنوان یکی از آثار باستانی ایران ثبت ملی شد.

آتشکده آتشکوه در حال حاضر خاموش است. بنای آتشکده به صورت تخریب شده درآمده و تنها ستون هایی از آن برجای مانده است. این آتشکده خاموش در 5 کیلومتری راه نیم ور به دلیجان و در نزدیکی روستای آتشکوه است. آتشکده مساحتی حدود 600 متر مربع را به خود اختصاص داد.

عکاس: بهنام یوسفی

منبع: همگردی

به "آتشکده آتشکوه یکی از جاذبه های گردشگری استان مرکزی به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتشکده آتشکوه یکی از جاذبه های گردشگری استان مرکزی به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید