بهترین راه توقف چرخه انتقال ویروس کرونا، عدم حضور در اجتماع است

به گزارش انجمن گیگابلاگ، خبرنگاران/گیلان فرماندار رشت با تاکید بر لزوم همکاری جدی عموم مردم و پرهیز از ایجاد هرگونه تجمع، جهت کنترل شیوع بیماری کرونا، توضیح داد: بهترین راه توقف چرخه انتقال ویروس کرونا، عدم ایجاد هرگونه تجمع و ماندن در منزل است.

بهترین راه توقف چرخه انتقال ویروس کرونا، عدم حضور در اجتماع است

میرشمس مومنی زاده در گفت وگوی تلفنی با واحد خبر شبکه باران با بیان اینکه از زمان بروز و ظهور ویروس کرونا، ستاد مقابله با شیوع این بیماری به مدیریت استاندار گیلان تشکیل شد، اظهار کرد: به همین دلیل طی این چند هفته همه دستگاه های اجرایی با موضوع دانشگاه علوم پزشکی به صورت شبانه روزی کوشش کردند تا خدمات بهداشتی و درمانی لازم را به مردم ارائه دهند و با اتخاذ تصمیمات مقتضی در راستای کنترل این بیماری گام بردارند.

وی با اشاره به تصمیم ستاد مقابله با بیماری کرونای استان مبنی بر تعطیلی همه تجمعات، اضافه کرد: به همین دلیل بسیاری از تجمعات شهرستان از قبیل بازارهای محلی، نمازهای جماعت، نمازجمعه، مجالس مذهبی حتی مجالس ختم تعطیل شد.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه اگر قرار است بر این بیماری فائق شویم باید چرخه انتقال این ویروس متوقف گردد، توضیح داد: بهترین راه توقف چرخه انتقال ویروس کرونا، عدم ایجاد هرگونه تجمع و ماندن در منزل است.

مومنی زاده، علی رغم همه کوشش ها و اقدامات صورت پذیرفته جهت کنترل بیماری کرونا، شرایط شهرستان رشت را مناسب ارزیابی نکرد و اضافه کرد: متاسفانه کماکان شاهدد هستیم هر روزه تعداد زیادی از همشهریان جان خودشان را از دست می دهند و تعداد زیادی دیگر نیز در بخش مراقبت های ویژه به سر می برند.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز بعضی از مردم این بیماری را جدی نگرفته اند، تاکید نمود: اگر همه مردم همکاری لازم را در راستای توقف چرخه انتقال ویروس ننمایند، کوشش های صورت پذیرفته به نتیجه نخواهد رسید و یا کم نتیجه خواهد بود.

فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر لزوم همکاری عموم مردم و خارج نشدن از منزل در طول ایام نوروز مگر در مواقع اضطراری، از هموطنان عزیزی که قصد سفر به استان گیلان را دارند، درخواست کرد: با توجه به اینکه استان گیلان از آلوده ترین نقاط کشور به ویروس کرونا است، از سفر به استان گیلان به طور جد خودداری نمایند.

مومنی زاده با اشاره به برگزاری مراسم تحویل سال نو در گلزارهای شهدا و آرامستان ها در سال های گذشته، اضافه کرد: در راستای سیاست تعطیلی همه تجمعات و قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، در امسال هیچگونه برنامه و تجمعی در گلزارهای شهدای شهرستان و آرامستان ها برگزار نخواهد شد و از همه مردم و خانواده معظم شهدا درخواست می کنم از حضور در گلزارهای شهدا و آرامستان ها پرهیز نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بهترین راه توقف چرخه انتقال ویروس کرونا، عدم حضور در اجتماع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین راه توقف چرخه انتقال ویروس کرونا، عدم حضور در اجتماع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید