بهترین فرودگاه های دنیا در کجا هستند؟

به گزارش انجمن گیگابلاگ، بهترین فرودگاه های دنیا

اگر شما هم از کسانی هستید که پرواز هوایی زیاد انجام می دهید حتما می دانید که در فرودگاه های ناآشنا پیدا کردن غذای خوشمزه و یا جایی مناسب برای استراحت و نشستن چقدر سخت است. بعضی از فرودگاه ها انگار فقط برای بردن مردم از شهری به شهر دیگر درست شده اند و در آن ها خبری از جایی برای خوابیدن و یا رستوران هایی برای غذا خوردن نیست. اما خوشبختانه در سراسر دنیا فرودگاه های خوبی وجود دارد که می توانند تجربه سفر را برایتان لذت بخش تر کنند. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با بهترین فرودگاه های دنیا آشنا شوید.

بهترین فرودگاه های دنیا در کجا هستند؟

فرودگاه بین المللی دوحه، قطر | Hamad International Airport

این فرودگاه با اینکه در سال 2014 افتتاح شده ولی در همین زمان کم با امکانات خوبی که دارد توانسته در دنیا برای خودش نام و رسمی پیدا کند. این فرودگاه بعد از فرودگاه بین المللی دبی دومین فرودگاه این منطقه است. فرودگاه در زمینی به بزرگی حدود 22 کیلومتر مربع ساخته شده و طراحی جالبی دارد به طوری که در آن در میان حوضچه های کوچک گیاهانی بیابانی شناور هستند که به خوبی منطقه دوحه را به تصویر کشیده اند. قرار است که به خاطر افزایش مسافران در جام دنیای 2022 یک ترمینال دیگر در این فرودگاه ساخته شود.

فرودگاه بین المللی دبی | Dubai International Airport

این فرودگاه بزرگ ترین فرودگاه این منطقه است و زمانی سومین فرودگاه شلوغ دنیا بود به طوری که در سال 2016 حدود 84 میلیون مسافر به این فروردگاه رفت و آمد داشتند. ترمینال شماره 3 این فرودگاه بزرگ ترین ساختمان ترمینال کل دنیاست. ساخت این فرودگاه در سال 1959 شروع شد و از آن زمان تا به حال بارها بزرگ و بزرگ تر شده برای همین است که هنوز هم توانسته در میان فرودگاه های مدرن دنیا پیشرو باشد. امکانات این فرودگاه خیلی قابل توجه است می توانید در هنگام شب در لانج ها خواب راحتی داشته باشید و حتی اگر دوست داشتید دوش بگیرید.

فرودگاه بین المللی زوریخ، سوئیس | Zürich Airport

این فرودگاه که در سوئیس زیبا و تماشایی قرار گرفته است به فرودگاه Kloten هم معروف است و پر از امکاناته اما با این حال هنوز هم مراکز خرید و رستوران های نوی در آن ساخته می شود. تجربه هیجان انگیز این فرودگاه حتی قبل از رسیدن به آن شروع می شود چون بیشتر مسیرهایی که شما را به فرودگاه می رسانند از میان رشته کوه های زیبای آلپ می گذرند و چشم اندازهای باورنکردنی ای را در این مسیرها شاهد هستید. از وسط شهر می توانید خودتان را به راحتی با قطار به این فرودگاه برسانید و دسترسی به ترمینال ها و سالن های انتظار آن خیلی راحت است.

فرودگاه بین المللی اینچئون، کره جنوبی | Incheon International Airport

این فرودگاه بزرگ ترین فرودگاه کره جنوبی است اما چیزی که این فرودگاه را در دنیا خاص و متفاوت کرده اینه که در آن کل مراحل چک این مسافران فقط 19 دقیقه طول می کشد! برای اینکه بفهمید این زمان در مقایسه با فرودگاه های دیگر چقدر کم است خوب است بدانید که فرودگاه های زیادی در دنیا تلاش می کنند تا این زمان را به کم تر از یک ساعت برسانند اما نمی توانند! از طرفی، امکانات این فرودگاه هم فوق العادست! به طوری که در این فرودگاه زمین گلف و موزه رایگان هم پیدا می شود. بیشتر رستوران هایش 24 ساعته هستند و در همه قست های آن وای فای رایگان برقرار است. البته برای اینکه مسافران همیشه سرحال باشند امکان دوش گرفتن رایگان هم وجود دارد.

فرودگاه بین المللی هنگ کنگ | Hong Kong Airport

این فرودگاه به غیر از طراحی مدرن امکاناتی دارد که در دیگر فرودگاه ها به سختی پیدا می شود. در اینجا می توانید در لانج های رایگان بمانید و جایگاه راحتی داشته باشید. حتی در ترمینال شماره 1 امکان دوش گفتن رایگان هم دارید. ایرلاین های زیادی به سمت این فرودگاه پرواز دارند برای همین اینجا همیشه شلوغ است. اتوبوس، قایق و قطارهای زیادی در اطراف فرودگاه هستند که به راحتی شما را به شهر و یا حتی شهرهای کوچک اطراف می رسانند. اگر در این فرودگاه حوصله تان سر رفت می توانید به موزه هوایی، زمین گلف و اتاق شبیه سازی ورزشی بروید.

فرودگاه مونیخ، آلمان | Munich Airport

فرودگاه مونیخ بزرگ ترین فرودگاه دنیا و حتی بزرگ ترین فرودگاه آلمان هم نیست اما امکاناتش همه مسافران را راضی می کند. خیلی از مسافران می گویند که در ترمینال های این فرودگاه به آن ها چای و قهوه داغ داده می شود. این فرودگاه یک مرکز خرید خیلی بزرگ دارد که می توانید در این مرکز پاساژگردی کنید و بعد از ساعت ها پرواز طولانی به پاهایتان ورزش دهید!

فرودگاه چوبو سنترایر، ژاپن | Chubu Centrair Airport

این فرودگاه در جزیره جنوبی ناگویا در مرکز ژاپن قرار گرفته است. در این فرودگاه دو ردیف بزرگ مغازه و یک عالمه امکانات وجود دارد که شامل حمام های سنتی ژاپنی هم هستند و در آن ها حتی می توانید بلند شدن هواپیماها را هم تماشا کنید. فرودگاه درجزیره مصنوعی درست شده و در اطراف آن پرندگان دریایی زیادی هستند که این جزیره نو را برای زندگی انتخاب کرده اند.

فرودگاه اسخیپول آمستردام، هلند | Amsterdam Airport Schiphol

اگر از اینکه ساعت ها در فرودگاه بنشینید و هیچ کاری برای انجام دادن نداشته باشید خسته شده اید برای شما هیچ فرودگاهی بهتر از فرودگاه آمستردام نیست. این فرودگاه در سال 1916 تاسیس شده و هر روز تورهای گشت شهری 2 تا 3 ساعته دارد. می توانید با این تورها همراه شوید و آمستردام گردی کنید. فرودگاه یک کتابخانه رایگان دارد، یک موزه هم در فرودگاه هست که کارهای برجسته هنرمندان قدیمی در آن به نمایش در آمده است. حتی می توانید کارت ورود به باشگاه شرایتون را بخرید و برای انجام تمرینات ورزشی به این باشگاه بروید.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت

به "بهترین فرودگاه های دنیا در کجا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین فرودگاه های دنیا در کجا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید