بیست و یک راه کار خانگی مؤثر جهت بادزدگی ، 1

به گزارش انجمن گیگابلاگ، آنچه که عموماً به اسم باد زدگی توصیف می گردد، معمولاً همان آفتاب سوختگی است. این مقاله از چگونگی برطرف باد زدگی با استفاده از بعضی درمان های خانگی توضیحاتی ارائه می نماید. نگاهی به آن بیاندازید.

بیست و یک راه کار خانگی مؤثر جهت بادزدگی ، 1

مترجم: رزیتا ملکی زاده

آنچه که عموماً به اسم باد زدگی توصیف می گردد، معمولاً همان آفتاب سوختگی است. این مقاله از چگونگی رفع باد زدگی با استفاده از بعضی درمان های خانگی توضیحاتی ارائه می نماید. نگاهی به آن بیاندازید.

آیا می دانستید؟

قرار گرفتن طولانی در معرض تابش اشعه ماورای بنفش (UV) خورشید، علت اصلی و درجه یک سرطان پوست است. صرف نظر از اینکه قرار گرفتن در معرض آفتاب در فصل تابستان باشد و یا در یک روز سرد و پرباد زمستانی، احتمال خطر به یک میزان خواهد بود.

آفتاب سوختگی بوسیله تابش اشعه UV ایجاد شده و شدت آن به درجه حرارت جوی بستگی ندارد. بنابراین آفتاب سوختگی می تواند در زمستان هم رخ دهد. شاخص اشعه ماوراء بنفش برای یک روز گرم تر می تواند مشابه با یک روز سرد و پرباد باشد. متخصصین پوست بر این گفته صحه گذاشته اند که اصطلاح بادزدگی نامی اشتباه برای آفتاب سوختگی در آب و هوای سرد است.

اگر چه این شرایط عموماً به اسم باد زدگی شناخته می گردد، اما در واقع آفتاب سوختگی است به این علت که بوسیله اشعه خورشید ایجاد می گردد. باد پوست شما را نمی سوزاند. قرار گرفتن بیش از حد در معرض باد منجر به خشک شدن پوست شده و این خشکی می تواند علائم آفتاب سوختگی را بدتر سازد. نسیم خنک درجه حرارت هنگامه روز را پایین آورده و به نظر می رسد ابرها از تابش نور خورشید جلوگیری می نمایند. اما احتمال خطر قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش (UV) حتی در روزهای ابری هم وجود دارد. قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه UV می تواند پوست شما را بسوزاند. از اینرو محافظت از پوست یک ضرورت به شمار میرود.

چگونگی رفع نمودن باد زدگی

کرم ضد آفتاب پیش از هر کاری، بایستی از یک لوسیون ضد آفتاب با کیفیت خوب در ناحیه آسیب دیده پوست استفاده نموده و لباس محافظ (و عینک آفتابی) به جهت ممانعت از آسیب بیشتر پوست بپوشید.

حمام آب خنک

هرگز به منظور خلاص شدن از باد زدگی دوش آب گرم نگیرید. در عوض، دوش آب خنک (و نه سرد) را امتحان کنید. اگر آب خنک را دوست ندارید، از آب ولرم بهره ببرید. برای آنکه نتیجه بهتری از این کار بگیرید، یک فنجان سرکه سیب به آن بیفزایید.

دوری کردن از گرما

پوستتان را که دچار سوختگی شده است از گرمای اجاق گاز، آتش، و یا بخاری دور نگاه دارید.

آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا را چندین مرتبه در روز به پوست آسیب دیده بزنید. این کار به کاهش احساس سوزش یاری خواهد نمود.

خیار

خیار حاوی خواص آنتی اکسیدانی و ضد درد است. و سبب بهبودی سریع پوست سوخته می گردد. با یک مخلوط کن، پوره یا خمیری از خیار سرد شده درست نموده و آن را بر روی ناحیه آسیب دیده پوست بمالید. این کار به کاهش احساس سوزش یاری می نماید.

بلغور جو دوسر

فرو رفتن در حمام بلغور جو دوسر می تواند به رفع احساس سوزش یاری کند. بعلاوه به حفظ نرمی پوست یاری خواهد نمود. این راه کار یکی از برترین داروهای خانگی برای باد زدگی است.

مسکن

در صورت داشتن درد شدید و خارش، می توانید از مسکن های بدون نسخه ای مانند ایبوپروفن و ناپروکسن استفاده نمایید. این داروها می توانند به کاهش التهاب پوست یاری نمایند.

ویتامین E

ویتامین E به خوبی برای پوست ملتهب و آفتاب سوخته عمل می نماید. از کرم هایی که غنی از این ویتامین می باشند، استفاده نمایید. می توانید روغن ویتامین E را بر روی پوست مالیده و یا قرص ویتامین Eمصرف کنید.

سیب زمینی

مانند خیار، سیب زمینی هم به تسکین و آرام ساختن پوست یاری می نماید. یک عدد سیب زمینی را شسته، آن را رنده نموده و با استفاده از یک مخلوط کن، پوره ای از آن تهیه کنید. این پوره را در محل پوست آسیب دیده بزنید. قرار دادن برش هایی از سیب زمینی بر روی پوستی که دچار سوختگی شده هم به آرام ساختن آن یاری می نماید.

شیر خنک

یک گاز پانسمان یا لیف حمام را در شیر خنک (و نه لزوماً سرد) فرو نموده، شیر اضافی آن را گرفته و این گاز یا لیف را بر روی پوست سوخته قرار دهید. می توانید از محصولات مرطوب نماینده ای که حاوی پاک نماینده های شیری می باشند هم بهره ببرید. این محصولات برای پوست حساس و نرم، مفید می باشند.

آرد ذرت یا جوش شیرین

با استفاده از آب سرد، خمیر یا پوره ای از آرد ذرت یا جوش شیرین تهیه نموده و آن را بر روی ناحیه ای از پوست که دچار سوختگی شده، قرار دهید.منبع: راسخون

به "بیست و یک راه کار خانگی مؤثر جهت بادزدگی ، 1" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست و یک راه کار خانگی مؤثر جهت بادزدگی ، 1"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید