تفاوت ویرایش عکس های HDR در دوربین های DSLR و بدون آینه(بخش اول)

به گزارش انجمن گیگابلاگ، امروزه پس از سال ها پیشرفت عکاسی دیجیتال و نرم افزار های فرآوری و ویرایش تصاویر، تکنیک ها و فن آوری های زیادی در عکاسی به وجود آمده و گسترش یافته اند. یکی از این تکنیک ها عکاسی با بازه دینامیک بالا یا همان HDR است. این تکنیک پس از ورود فن آوری دوربین های بدون آینه دچار تحولی مثبت شد که جای کار و بحث زیادی دارد. با خبرنگاران همراه شوید تا تکنیک های ویرایش عکس HDR را توسط یکی از عکاسان حرفه ای با دوربین های DSLR و سپس بدون آینه آنالیز کنیم.

تفاوت ویرایش عکس های HDR در دوربین های DSLR و بدون آینه(بخش اول)

در بخش اول این مقاله ، عکاس حرفه ای و معروف، فرایند کاری خود را در راه فرآوری HDR در عکس دوربین های DSLR توضیح خواهد داد و در بخش دوم وی روش های این نوع ویرایش را پس از مهاجرت به دنیای بدون آینه ! بیان می نماید. الیزاروف می گوید:

وقتی که بیش از 10 سال پیش عکاسی حرفه ای را شروع کردم تنها گزینه مناسب جهت ویرایش عکس نرم افزار Adobe Photoshop بود. آن موقع 100% ویرایش عکس های من با آن برنامه انجام می شد. چند سال بعد شرکت ادوب سری لایتروم را معرفی کرد، من نیز بخاطر سرعت و نظم موجود در اجزایش با آغوش باز به استقبالش رفتم. سپس سریعا آن را با محیط کاری مد نظر خودم هماهنگ کردم. این اولین مرحله ی عبور بزرگ من در ارتقاء بسیار مفید ویرایش عکس هایم بود.وی می افزاید:تغییر بزرگ بعدی زمانی رخ داد که من عکاسی با بازه داینامیک بالا یا HDR را کشف کردم. به عنوان یک عکاس با پیش زمینه طراحی گرافیک، خیلی زود پتانسیل های نهفته این فناوری جدید را دیدم و آن را نیز وارد فرایند کاری خود کردم.در سرانجام سال2014 پس از 10 سال عکاسی با یک دوربین DSLR کانن، من فرایند کاری شخصی خودم را به وجود آورده بودم: فرایندی که در آن راحت بودم، سبک عکاسی مرا منعکس می کرد و برای سبک های عکاسی مختلف از جمله عکاسی سفر و منظره مناسب بود. در زیر چهار تکنیک فرآوری عکس در فرایند ویرایش من را با درصد استفاده از آنها می بینید.

فرآوری HDR در Photoshop HDR Proو Lightroom در %50 از موارد

بر پایه سبک عکاسی HDR من که طبیعی به نظر می رسد، این تکنیک بر اساس ادغام عکس های براکت (Bracket) شده در Photoshop HDR Pro و سپس ویرایش تصویر HDR به دست آمده در لایتروم است. زیبایی این تکنیک در این است که فتوشاپ پیکسل ها را (درخشش،کنتراست و غلظت رنگ را) تغییر نمی دهد. در عوض داده های همه عکس ها را ادغام می نماید و یک عکس فوق العاده 32بیتTIFF تحویل می دهد.

فرآوری HDR درPhotomatix در %30 موارد

فتوماتیکس محبوب ترین و به بلوغ رسیده ترین نرم افزار مستقل HDR است. این نرم افزار روش کار کاملا متفاوتی نسبت به Photoshop HDR Pro دارد. در کنار خصوصیات استاندارد HDR مثل هم ترازی تصویر، باز ادغام HDR و باز روی هم قرار دادن دستی، این نرم افزار امکانات اختصاصی ای دارد که به من برای خلق نمایی ممتاز از عکس هایم یاری می نماید.

ادغام درخشش در فتوشاپ. %10 از موارد

این تکنیک بر اساس ادغام چند عکس در فتوشاپ با استفاده از ماسک شفافیت (Transparency Mask) است. این روش بیشترین انعصاف و کنترل را بر پروسه دارد اما هم زمان بیشترین وقت و انرژی را از شما می گیرد. من از این روش در پیچیده ترین حالت ها و زمانی که روش های دیگر جواب گو نبوده اند استفاده می کنم.

فرآوری تک عکس RAW در Lightroom. در 10 درصد از موارد

وقتی نور به اندازه کافی داینامیک نیست، من یک عکس RAW را در لایتروم فرآوری می کنم. با انجمن گیگابلاگ در بخش دوم نیز همراه باشید تا تکنیک های ویرایش این نوع عکس ها را در دوربین های بدون آینه آنالیز کنیم. منبع:Digital Photography Schoolمنبع: کجارو

به "تفاوت ویرایش عکس های HDR در دوربین های DSLR و بدون آینه(بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت ویرایش عکس های HDR در دوربین های DSLR و بدون آینه(بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید