جاذبه های گردشگری بورگوس اسپانیا

به گزارش انجمن گیگابلاگ، بورگوس در شمال اسپانیا و در امتداد جاده معروف سانتیاگو قرار گرفته است. با توجه به قرون وسطایی بودن این شهر، می توانید سازه های خیره کننده ای از کلیساهای جامع گرفته تا کلیساهای کوچک تر، دروازه های قدیمی و قلعه ها را در آن ببینید. تعدادی موزه عالی هم در اینجا وجود دارد. در این مقاله شما را با برترین جاذبه های بورگوس آشنا می کنیم.

جاذبه های گردشگری بورگوس اسپانیا

1. کلیسای جامع خیره کننده بورگوس

شاید بتوان گفت که معروف ترین دیدنی بورگوس، کلیسای جامع با ابهتش محسوب می گردد. این بنا یکی از شگفت انگیزترین کلیساهای کل اسپانیا بوده و جزو میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. زندگی این سازه به عنوان یک کلیسای جامع رمانسکی ساده آغاز شد و از سال 1221 تا 1261 تبدیل به بنای با عظمتی گشت که امروز شاهدش هستیم. محراب اصلی با تزئینات و حکاکی های طلایش یکی از خیره کننده ترین قسمت های کلیسا به شمار رفته و گنبدش شما را حیرت زده می کند. در سرداب اینجا، پیکر چهره های مهم تاریخ اسپانیا آرمیده اند.

2. موزه سیر تکامل انسان

اینجا یک موزه عالی قرن بیست و یکمی بوده که خود را وقف زندگی و سیر تکامل انسان کرده است. مطمئن باشید که از بازدیدش پشیمان نخواهید شد. یکی از بخش های به نمایش درآمده، یافته های یک سایت باستان شناسی در شمال بورگوس به نام آتاپوئرکا (Atapuerca) بوده که قدیمی ترین فسیل انسان یافت شده در اروپا در سال 2007 در آنجا کشف شد. جدای از این نمایشگاه های هیجان انگیزی درباره داروین و اکتشافات و تئوری هایش نیز برای بازدیدکنندگان وجود دارد.

3. قلعه شهر بورگوس

قلعه بورگوس مانند آن که بر روی تخت پادشاهی اش نشسته باشد، بر تمام شهر اشراف داشته و سازه اصلی و استحکاماتش به قرن نهم بازمی گردد. البته از آن زمان تا کنون، قلعه شاهد بازسازی های متعددی بوده است. یک بار در سال 1736 به خاطر آتش سوزی، بار دیگر به خاطر ویرانی توسط ارتش ناپلئون در سال 1813. داخل قلعه یک موزه کوچک وجود دارد و در بیرون آن مناظری تماشایی از شهر را می بینید.

4. طاق با شکوه سانتا ماریا

دروازه اصلی به سمت محله قدیمی شهر بورگوس، زمانی جزوی از دیوارهای قرن چهاردهمی شهر بود و امروزه با مجسمه های شاهان و نجیب زادگان، زیبایی تماشایی و جذابی را به نمایش می گذارد. در زمان برگزاری نمایشگاه های موقتی می توانید از داخل آن نیز دیدن کنید اما بهترین زاویه برای تماشایش، از بیرون است.

5. صومعه اوئلگاس

صومعه اوئِلگاس (Huelgas) یکی از ارزشمندترین صومعه های کل اسپانیا بوده که درست در خارج از مرکز شهر واقع شده است. این بنا در سال 1187 توسط الینور دختر هنری دوم انگلیس تأسیس شده و برخی ویژگی های رمانسکی در آن دیده می گردد. در اینجا مقبره پادشاهان و ملکه های زیادی وجود داشته و محراب رنسانسی اش بسیار حیرت انگیز است. اگر چه هنوز هم در این صومعه بیش از 30 راهب زندگی می کنند، اما می توانید به همراه یک تور هدایت شده واردش شوید و از موزه داخل آن نیز دیدن کنید. در این موزه تعداد زیادی ردای جواهرنشان و لباس های سلطنتی دیگر به نمایش در آمده اند.

6. موزه بورگوس

موزه شهر بورگوس در یک عمارت قرن شانزدهمی واقع شده و نمایشگاهی از دوران پیش از تاریخ، از پالئولیتیک تا ویزیگوتیک را ترتیب داده است. برخی از مهم ترین موارد به نمایش درآمده، فسیل انسان های یافت شده از ترینچرا (Trinchera)، تعدادی مقبره گوتیکی و بقایای باستانی شهر رومی کلونیا (Clunia) هستند. در 9 اتاق دیگر، هنرهایی از دوران پیشا رمانسکی تا معاصر را می بینید.

منبع: گردشبان

به "جاذبه های گردشگری بورگوس اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری بورگوس اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید