جاذبه های طبیعی نفس گیر و زیبای روسیه، عکس

به گزارش انجمن گیگابلاگ، از میدان سرخ مشهور مسکو گرفته تا موزه ها و کانال های رمانتیک سنت پترزبورگ، شاید حس کنید که تمام دیدنی های معروف کشور روسیه را دیده اید؛ اما این کشور بسیار بیش از آن چه گردشگران معمولی می بینند در خود دیدنی های شگفت انگیز جای داده است که اگر جرأت اکتشافات ماجراجویانه را داشته باشید و از راستا معمول گردشگر ها فاصله بگیرید، با مناظری حیرت انگیز از طبیعت روسیه رو به رو خواهد نمود.

جاذبه های طبیعی نفس گیر و زیبای روسیه، عکس

1. دریاچه بایکال

دریاچه بایکال (Baikal) عظیم ترین و عمیق ترین منبع آب شیرین در جهان به شمار رفته و در قلب جنگل های سیبری پنهان شده است. سالانه گردشگران زیادی به سمت آن سرازیر می شوند تا از زیبایی اش دیدن نمایند. مردم محلی به این دریاچه دریا می گویند و گردشگران زیادی از زمستان های آن با دمای منفی 20 درجه سانتی گراد هراسان هستند؛ اما بد نیست بدانید که یکی از زیباترین زمان هایی که می توان از بایکال دیدن کرد، همین ماه های یخبندان است. با توجه به میزان بالای اکسیژن آب دریاچه، الگوی یخی که روی آن می بندد بسیار دیدنی بوده و مناظر خیره نماینده ای را می سازد. قدم زدن در هوای تازه، اسکی و پاتیناژ، تنها کارهایی نیستند که می توانید در بایکال انجام دهید؛ باید حتماً از فرصت استفاده نموده و از جزیره اولخون (Olkhon) هم دیدن نموده و بومیان واقعی منطقه را از نزدیک ببینید و یک بعد از ظهر آرام را در آبگرم های طبیعی آن که با برف و یخ احاطه شده اند، سپری کنید.

2. سیبری

ادعای اینکه سیبری یک جای معین است کار راحتی نیست؛ زیرا تقریباً نیمی از قلمرو روسیه را در بر می گیرد. بهترین راه دیدن سیبری، با راه آهن مخصوص آن است. سفرتان از مسکو آغاز شده و تا 9000 کیلومتر بعد و از میان کل کشور ادامه می یابد. برای آن که سفر را راحت تر کنید، می توانید از قطار گلدن ایگل (Golden Eagle) استفاده نموده که مخصوص همین نوع سفرهای اکتشافی در قلب روسیه طراحی شده است. این قطار در جذاب ترین نواحی ایستگاه داشته و یک سیر و سیاحت حسابی را به مسافران پیشنهاد می نماید. یک سفر کامل حدود 14 روز به طول خواهد انجامید؛ پس به جایگاه خود تکیه داده و در آرامش آماده اکتشافات و ماجراجویی شوید. کسانی که می خواهند بیشتر شبیه به مردم محلی سفر نمایند، باید قطارهای سریع تر را استفاده نموده که طبق برنامه منظمی از مسکو به راه می افتند. این قطارها در کمتر از یک هفته به نقاط مختلف روسیه می رسند. البته باید بدانید که آن ها ایستگاه های کمتری داشته و گشت و گذار خاصی را برای مسافران در نظر نمی گیرند. حتماً از قبل برای سفرتان برنامه ریزی کنید.

3. دریای سیاه

تقریباً هر روسی یک داستان بامزه در کودکی دارد که حوالی دریای سیاه رخ داده است. به خاطر آن که سفرهای بین المللی در گذشته آسان و ارزان نبودند، تقریباً تمام مردم کشور تابستان های خود را در سواحل دریای سیاه سپری می کردند تا خاطره زمستان های سخت از یادشان برود. معروف ترین جا در بین این سواحل سوچی (Sochi) بود و سایر سواحل هم به طرزی باورنکردنی شلوغ می شدند. امروزه زمانه عوض شده و صنعت توریسم با خود هتل های متعدد لوکس و سواحل خصوصی در طول دریای سیاه را آورده، اما سوچی هنوز هم یکی از محبوب ترین گزینه ها است. چرا؟ به خاطر این که اینجا تنها شهری به شمار می رود که می توانید نیمی از روز را در ساحل آفتاب بگیرید و نیم دیگر را در کوهستان اسکی کنید. پس هیچ جایی برای تعجب وجود ندارد!

4. کامچاتکا

کامچاتْکا (Kamchatka) یک سرزمین جادویی است. منظره طبیعت آن از آتشفشان ها، کوهستان ها، دره های سبز، آبگرم ها و آبفشان ها تشکیل شده و بعد از رسیدن به آن، اولین چیزی که خواهید دید، یک آتشفشان خیره نماینده به نام آواچینسکی (Avachinsky) خواهد بود که از هر جای شهر دیده می گردد. ارزشمندترین گوهر کامچاتکا دره آبفشان ها است. این مکان یکی از عظیم ترین های نوع خود در جهان بوده و در دل کوهستان واقع شده است. برای دسترسی به آن باید خود را برای یک گردش هوایی با هلیکوپتر آماده کنید. کامچاتکا یک سرزمین آتشفشانی محسوب شده و باید مراقب برخی از دریاچه های اسیدی پنهان در دهانه آن باشید. یکی از زیباترین دریاچه های اسیدی اینجا اقتصادی سِمیاچیک (Maly Semyachik) است.

5. دریاچه التون

برای آن دسته افرادی که تجربه تأثیر گِل های درمانی دریای سیاه را داشته اند، دریاچه دیگری وجود دارد که شاید دوست داشته باشند آن را هم ببینند: دریاچه التون (Elton). این دریاچه آب و هوایی تمیز و تازه، آب شور و گل های شفابخشی دارد که در بین مردم محلی برای درمان انواع بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. در اوایل قرن بیستم، اینجا به عنوان آسایشگاه اشراف و خاندان سلطنتی روسیه شهرت داشت. شایعه هایی وجود داشت که می گفت کسانی که با عصای زیر بغل به التون می آمدند، بعد از ماه ها درمان می توانستند بدون آن اینجا را ترک نمایند. امروزه این آسایشگاه تبدیل به جاذبه ای شده که هر کسی که درباره این درمان ها کنجکاو باشد، می تواند برخی از آن ها را امتحان کند.

6. شن زارهای چارسکی

اگر شما هم جزو آن دسته افرادی هستید که از ماجراجویی در کویر و کوهستان لذت می برید، شن زارهای چارسکی (Charsky) می تواند گزینه بعدی لیست آرزوهایتان باشد. این کویر به طور غیر رسمی عنوان عجیب ترین کویر کره زمین را از آن خود نموده و بد نیست بدانید که دور آن با جنگل ها، رودخانه ها و کوهستان ها احاطه شده است. عکس هایی که از ناسا به دست آمده، چارسکی را مانند نقطه ای شنی در میان جنگل های بی انتها سیبری نمایش می دهد. این کویر در واقع خیلی عظیم نیست و تنها 50 کیلومتر مربع مساحت دارد، اما این دوگانگی محیط، تأثیری فراموش نشدنی بر ذهن بازدیدنمایندگان می گذارد. بهترین فصل دیدن چارسکی، بهار و پاییز است که رودخانه ها زیر لایه های یخ جاری شده و رفت و آمد راحت تر می گردد.

7. آلتای

اگر به تماشای کوهستان علاقه دارید، نباید دیدن آلتای (Altai) را از دست بدهید. این منطقه عظیم یک سرزمین رؤیایی واقعی بوده و هر کاوشگری را عاشق خود می نماید. طبیعت گوناگون، دریاچه های سبز زمردین، گیاهان دارویی شفابخش و آب و هوای تمیز این کوهستان واقعاً ارزش بازدید را دارند. بلندترین و مهم ترین کوه اینجا بِلوخا (Belukha) نام داشته و در فاصله ای برابر نسبت به سه اقیانوس واقع شده است. برخی از مردم بومی به همین علت آن را مرکز جهان می نامند. دره هفت دریاچه آک اوک (Ak Ouk) در آلتای نیز، گردشگران زیادی را به سمت استخرهای هفت گانه کوهستان می کشاند که رنگ هایی متنوع شامل سیاه را منعکس می نمایند! راز این طیف رنگی در ترکیب بین آب های زلال و رنگ صخره های زیر دریاچه نهفته است. زمانی که از آلتای بازدید می کنید، حتماً مقداری از گیاهان دارویی بومی آن را تهیه نمایید. بسیاری از این گیاهان برای مصارف زیبایی هم مورد استفاده قرار می گیرند.

منبع: گردشبان

به "جاذبه های طبیعی نفس گیر و زیبای روسیه، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های طبیعی نفس گیر و زیبای روسیه، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید