جاهای دیدنی واتیکان ، کوچکترین کشور جهان در رم!

به گزارش انجمن گیگابلاگ، واتیکان، کوچکترین دولت مستقل دنیا است. کشوری که درست وسط شهر رم قرار گرفته است! در واتیکان می توانید تاریخ، هنر و زیبایی را دیدن کنید. شاید باور کردنی نباشد که چه تعداد آثار هنری، ساختمان های شگفت انگیز و بناهای تاریخی را می توان همزمان در یک نقطه کوچک جمع کرد. کشور واتیکان به وسیله دیوارهای باستانی احاطه شده؛ دیوارهایی هزار ساله که با عبور از آن ها می توانید میدان سنت پیتر، کلیسای سنت پیتر، موزه های واتیکان، باغ های واتیکان، کلیسای سیستین و حتی بقایای باستان شناسی در زیر زمین را ببینید! حتی بعضی از معروف ترین آثار هنری ایتالیا در موزه های بزرگ واتیکان نگهداری می شوند، موزه هایی که به تنهایی سالانه میلیون ها نفر را برای دیدن جذب می نمایند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری واتیکان کافی است در این مطلب با مجله گردشگری خبرنگاران همراه شوید.

جاهای دیدنی واتیکان ، کوچکترین کشور جهان در رم!

واتیکان کجاست؟

کشور واتیکان در مرکز شهر رم، کوچکترین کشور جهان است. این کشور هم از نظر جمعیت و هم از نظر وسعت به عنوان کوچک ترین کشور جهان شناخته می شود. واتیکان یک کشور مستقل است و به وسیله پاپ یا اسقف اداره می شود. کشور واتیکان را می توان به عنوان مرکز اقتدار کلیسای کاتولیک رم در نظر گرفت.

با قدم زدن در کشور واتیکان از شاهکارهای رنسانس گرفته تا عصر آهن، هنر مصر باستان، هنر معاصر، آثار مذهبی و هرچه که در تاریخ اروپا وجود داشته را می توانید تنها در چند ساعت تماشا کنید. بازدید از مکان های تماشای واتیکان تجربه ای است که حداقل یک بار در طول زندگی به آن احتیاج دارید. واتیکان را حتما در برنامه سفر به رم قرار دهید و بازدید از یک کشور در دل یک شهر را از دست ندهید.

بر اساس آخرین تخمین سازمان ملل متحد، جمعیت واتیکان در حال حاضر 807 نفر است و از این نظر کم جمعیت ترین کشو جهان به شمار میرود. اگر از جغرافیای واتیکان بپرسید باید گفت این کشور کوچک با وسعت بیش از 100 هکتار کوچکترین کشور جهان از نظر مساحت محسوب می شود. شما می توانید جاهای تماشای واتیکان را تنها در عرض چند ساعت کشف کنید. جغرافیای واتیکان به علت کوچک بودن بسیار منحصربه فرد است.

این کشور به وسیله ایتالیا و شهر رم احاطه شده، بنابراین آب و هوا واتیکان مثل سایر نقاط شهر رم است. در واتیکان تابستان ها کوتاه، گرم و مرطوب می شوند. از طرفی زمستان های واتیکان طولانی، سرد، مرطوب و نیمه ابری را تجربه خواهید کرد. در طول سال، دما معمولا از 2 درجه تا 32 درجه متغیر خواهد بود.

اگر تاریخ واتیکان را از تاریخ رم جدا کنیم، به سال 1929 می رسیم. واتیکان در سال 1929 استقلال پیدا کرد و از آن موقع به عنوان یک سلطنت مطلقه با ریاست پاپ اداره می شود. البته قدمت مکان های تماشای واتیکان به صدسال ها پیش باز می شود. در ادامه با این شهر اسرار آمیز،تاریخ واتیکان و گوشه به گوشه آن و منطقه ها تماشای واتیکان بیشتر آشنا می شویم.

جاهای تماشای واتیکان | کشوری در میان یک شهر!

یکی از عجایب کشور واتیکان این است که شما می توانید در 0.44 کیلومتر مربع به مقدار یک شبانه روز مکان های عجیب ببینید، تجربه های جالب داشته باشید و در دل تاریخ پر فراز و نشیب اروپا ماجراجویی کنید. چه به مذهب علاقه داشته باشید، چه تاریخ و چه هنر و معماری، مکان های تماشای واتیکان برایتان شگفت انگیز خواهد بود. اگر به مقدار یک بازدید کوتاه از این کشور فرصت دارید، با این لیست از مهمترین منطقه ها تماشای واتیکان می توانید راحت تر تصمیم بگیرید که کدام مکان ها را بازدید کنید و برای سفر به واتیکان برنامه ریزی کنید.

میدان سنت پیترو | مهمترین جاذبه واتیکان

در مقابل کلیسای سنت پیتر یک میدان زیبا به نام میدان سنت پیتر یا پیازا سن پیترو واقع شده است. پیازا علاوه بر اینکه یک نقطه عطف تاریخی مهم محسوب می شود، به عنوان یک از شگفتی های معماری نیز قابل آنالیز است. میدان سنت پیترو با ستون های زیبا، مجسمه هایی بزرگ و سازه های زیبای دیگر پر شده و همین موضوع آن را به یکی از زیباترین میدان های جهان و مهم ترین جاهای تماشای واتیکان تبدیل می نماید.

کاتولیک ها اعتقاد دارند که این میدان محل کشته شدن سن پیتر یا اولین پاپ جهان است. میدان سنت پیترو در طول سال، از رویدادهای مذهبی، فرهنگی متعددی میزبانی می نماید. هر ساله میلیون ها نفر از میدان سنت پیترو تماشا می نمایند تا معماری های شگفت انگیز را از نزدیک ببیند. میدان سنت پیتر یکی از مهمترین مکان های تماشای واتیکان است که در بازدید از این شهر اسرارآمیز نباید تماشا آن را از دست بدهید.

نکروپولیس | از اسرارآمیزترین جاهای تماشای واتیکان

قبل از هرچیز اجازه دهید کلمه یونانی نکروپولیس را تعریف کنیم. نکرو به معنای مرده و پولیس به معنای شهر است. نکروپولیس یا شهر مردگان یکی از معروف ترین گورستان های جهان و یکی از اسرارآمیزترین جاهای تماشای واتیکان به شمار می رود. میزترین در دوران رم باستان، منطقه کنونی واتیکان جزو محله های خطرناک شهر به حساب می آمد. این منطقه پر از بیماری سل و مالاریا بود و همین موضوع باعث شده بود که برترین نقطه برای ساخت گورستان ها یا نکروپولیس باشد.

جالب است بدانید که باستان شناسان در کاوش های اخیرشان در این منطقه بیش از ده ها مقبره تازه پیدا کردند. اگر از ماجراجویی در منطقه ها تاریخی اسرارآمیز لذت می برید، نکرو پولیس یکی از برترین مکان های تماشای واتیکان برای شما است.

باغ های شهر واتیکان | تماشای معماری رنسانس

باغ های شهر واتیکان با وسعت 57 هکتار باغ هایی با طرح بندی و معماری دوران رنسانس هستند. این باغ ها تنها مجموعه ای از درختان سبز در یک تصویر قرون وسطی نیستند. در باغ های شهر واتیکان شما می توانید مجسمه ها، فواره ها و ساختمان هایی که قدمتشان به قرن ششم باز می شود را از نزدیک ببینید.

در کنار تمام این زیبایی ها، آنچه این باغ ها را به یکی از برترین منطقه ها تماشای واتیکان برای لذت بردن از آرامش تبدیل نموده، سیاست ورود محدود است. باغ های واتیکان به ندرت شلوغ هستند و این مسئله آن ها را به فضایی فوق العاده آرامش بخش تبدیل می نماید. از سمتی باغ های شهر واتیکان برترین نقطه برای تماشا منظره کلیسای سنت پیتر و شهرهای دوقلو رم و واتیکان هستند.

کولوسئوم | از معروفترین سالن های تئاتر جهان

کولوسئوم که آمفی تئاتر فلاویان نیز نامیده می شود، یکی از معروف ترین سالن های تئاتر جهان است. این بنا در زمان امپراتوری فلاویان به عنوان هدیه ای به مردم روم ساخته شده و تاریخ عجیبی دارد. ساخت کولوسئوم بین سال های 70 و 72 پس از میلاد آغاز و ده سال بعد برای اولین بار افتتاح شد. هنگامی که کولوسئوم برای اولین بار افتتاح شد، امپراتور تیتوس با صد روز بازی گلادیاتوری این اتفاق جشن گرفت. جدای از بازی ها، کولوسئوم میزبان نمایش ها نیز بود.

کولوسئوم یا آمفی تئاتر فلاویان چهار طبقه ارتفاع داشت و شامل هشتاد ورودی به آمفی تئاتر، هفتادوشش ورودی برای تماشاچیان، دو ورودی برای شرکت نمایندگان در رویدادها و دو ورودی مخصوص برای امپراتور بود. کولوسئوم می توانست بیش از پنجاه هزار تماشاگر را در خود جای دهد.

این منطقه حتی قرن ها پیش نیز یکی از مهمترین جاهای تماشای واتیکان به حساب می آمد. پس از سقوط امپراتوری روم غربی، کولوسئوم آغاز به تخریب کرد و تا قرن بیستم، تقریبا دو سوم ساختمان اصلی ویران شده بود. با این وجود، یک پروژه بازسازی در دهه 1990 برای تعمیر کولوسئوم آغاز شد و این بنا تاریخی امروز با زیبایی تمام در شهر واتیکان میزبان عاشقان هنر و تاریخ است. کولوسئوم در حال حاضر یکی از مکان های تماشای واتیکان است و سالانه میلیون ها بازدیدنماینده دارد.

پل سنت آنجلو | تماشای منظره قلعه سنت آنجلو

پل سنت آنجلو مثل تمام منطقه ها تماشای واتیکان داستان جالبی دارد. این پل به دستور امپراتور هادریان در سال 136 میلادی و به یک علت عجیب ساخته شد. امپراطور می خواست از مرکز شهر به مقبره خود دسترسی داشته باشد. اما، این جان لورنتسو برنینی بود که در سال 1668 با ساخت مجسمه های حیرت انگیز از فرشته هایی که روی پل ایستاده اند به آن جان بخشید.

پل سنت آنجلو روی رودخانه تیبر نهاده شده و با مرمر تراورتن پوشانده شده است. این پل پنج طاق دارد که سه تای آن از دوران روم باستان به جا مانده و در حال حاضر تنها به وسیله عابران پیاده استفاده می شود. اگر می خواهید یکی از زیباترین نماها از قلعه سنت آنجلو را ببینید باید سری به این پل بزنید.

غارهای واتیکان | مجموعه ای از مقبره های پاپ

وقتی صحبت از کشور واتیکان باشد، کتاب خانه ها، قلعه ها و حتی گورستان های مخفی حرف اول را می زند. غارهای واتیکان یکی دیگر از جاهای تماشای واتیکان هستند که در زیر زمین کلیسای سنت پیتر نهاده شده اند. غارهای واتیکان مجموعه ای از مقبره های پاپ هستند که در زیر کلیسای سنت پیتر قرار دارند.

البته در داخل غارها به جز مقبره های قدیمی و مدرن شما می توانید آثار هنری و آثار باستانی زیادی را ببینید که در طول قرن ها حفظ شده اند. علاوه بر مقبره پاپ ها، غارهای واتیکان سال ها محل استراحت بزرگان کلیسا، پادشاهان و دیگر افراد مهم تاریخ رم بوده است.

جالب است بدانید که بیش از صد مقبره در کلیسای سنت پیتر وجود دارد و بیشتر آنها در غارهای واتیکان قرار دارند. اگر به کاوشگری در دل تاریخ علاقه دارید، در بازدید از کشور عجیب واتیکان این مقبره را در لیست جاهای تماشای واتیکان از قلم نیاندازید.

اتاق های رافائل | جاذبه ای برای اهل هنر و نقاشی

اتاق های رافائل چهار اتاق مجزا در کاخ واتیکان هستند که بخشی از خانه پاپ ژولیوس دوم (پاپ بین 1503-1513) را تشکیل می دهند. علت نامگذاری این اتاق ها، نقاشی های رافائل، نقاش معروف دوران رنسانس است. دیوارهای هر اتاق نقاشی های دیواری بزرگی را با انواع داستان های مذهبی و اساطیری به تصویر می کشد.

اگرچه بسیاری از این نقاشی ها به وسیله خود رافائل کشیده شده، امابه علت مرگ غیرمنتظره این هنرمند در سال 1520 قبل از تکمیل اتاق ها، باقی نقاشی ها به وسیله شاگردان او تکمیل شد. اتاق های رافائل درحال حاضر از محبوب ترین منطقه ها تماشای واتیکان برای اهالی هنر و نقاشی است.

کاخ حواری | خانه رسمی پاپ

کاخ حواری در شهر واتیکان و در قسمت شمال شرقی کلیسای سنت پیتر واقع شده است.کاخ حواری محل اقامت رسمی پاپ است و بیش از 1000 اتاق دارد. این کاخ جدا از اینکه خانه رسمی پاپ محسوب می شود، از چندین دفتر اداری تشکیل شده که برای اداره عملکرد استان واتیکان استفاده می شود.

کتابخانه واتیکان، دفتر دولتی کلیسای کاتولیک و بعلاوه کلیساهای متعدد خصوصی و عمومی همه و همه در کاخ حواری قرار دارند. به زبان ساده می توان گفت کاخ حواری خانه ای عجیب است که در حال حاضر یکی از جاهای تماشای واتیکان به شمار می رود.

باغ های متعدد، حوض های ماهی، موزه های مجذوب کننده و کتابخانه از جمله معدود ویژگی های برجسته ای هستند که کاخ حواری به آن معروفیت دارد. این کاخ با نام های دیگری مثل کاخ پاپ و کاخ واتیکان نیز شناخته می شود.

قلعه سنت آنجلو | به جا مانده از رم باستان

در حالی که بیشتر بناهای تاریخی مربوط به دوران رم باستان درحال حاضر به ویرانه تبدیل شدند، قلعه سنت آنجلو توانسته 2000 سال در آزمون زمان مقاومت کند. این بنای تاریخی منحصربه فرد در طول تاریخ چندین دگرگونی ساختاری و معماری داشته است. قلعه سنت آنجلو ابتدا در سال 135 پس از میلاد به عنوان مقبره ای برای امپرواتور هادریان ساخته شد.

این مقبره در نهایت به یک قلعه نظامی تبدیل شد که در قرون وسطی از رم محافظت می کرد. دوره ای به عنوان اقامتگاه پاپ از آن استفاده می شد و در دوران رنسانس تبدیل شد. قلعه سنت آنجلو در حال حاضر به یکی از مهم ترین موزه های رم و مکان های تماشای واتیکان تبدیل شده است.

به طورکلی، این قلعه به غیر از اینکه یک مخزن اطلاعات تاریخی مهم به شمار می رود، مکانی با ارزش فرهنگی بسیار زیاد است. در این قلعه می توانید انواع مجسمه ها، معماری، نقاشی های دیواری و تعداد زیادی از بازمانده های مختلف تاریخ رم را مشاهده کنید.

آپارتمان بورجیا | اتاق های مرموز کاخ واتیکان!

آپارتمان بورجیا مجموعه ای از چند اتاق در کاخ واتیکان است که با نام بورجیا شناخته می شود. این واحدها در واقع اتاق های شخصی پاپ الکساندر چهارم بودند. نام او قبل از انتخاب به عنوان پاپ، رودریگو بورجیا بود. رودریگو بورجیا یک شخصیت بسیار بحث برانگیز در تاریخ واتیکان محسوب می شود.

مخالفان او بر این باور بودند که او با تقلب و رشوه به عنوان پاپ انتخاب شده و شایعاتی در خصوص حیله گری، خیانت و فساد او منتشر می کردند. همین موضوع باعث شد در زمان اسکندر چهارم به اقتدار پاپ ضربه جدی وارد شود. به همین علت، هیچ پاپ دیگری حتی با وجود تزئینات مجلل نمی خواست در آپارتمان های بورجیا زندگی کند.

آپارتمان بورجیا شامل تالار شگفتی های ایمان، تالار اسرار ایمان، تالار مقدسین و …می شود. تالار پاپ بزرگترین اتاق از بین پنج اتاق است که مراسم تشریفاتی معمولا در آن برگزار می شد. آپارتمان بورجیا یکی دیگر از مکان های تماشای واتیکان محسوب می شود که داستان های جالبی برای کشف کردن دارد.

کلیساهای واتیکان | مرکز کاتولیک های جهان

شاید معروف ترین جاهای تماشای واتیکان کلیساهای این شهر باشد. واتیکان مرکز کاتولیک های جهان و کلیساهای این شهر یکی از بزرگ ترین و مقدس ترین مکان ها برای عبادت و زیارت کاتولیک ها است. البته کلیساهای واتیکان فقط محلی برای عبادت نیستند، آن ها به عنوان محل زندگی پاپ، مقبره پاپ ها و محل برگزاری مراسم انتخاب پاپ تازه، موزه های هنری و … شناخته می شوند. اگر دوست دارید تاریخ مسیحیت را از ابتدا آنالیز کنید، کلیساهای واتیکان یکی از برترین نقاط جهان برای این کار است. در ادامه با کلیساهای این کشور و داستان های جالبشان بیشتر آشنا می شویم.

کلیسای سن پیترو | از چهار کلیسای معروف جهان

کلیسای سنت پیتر واتیکان به علت معماری دوران رنسانس و بعلاوه جایگاهش در جهان کاتولیک به عنوان مقدس ترین زیارتگاه کاتولیک مشهور است. یک بنای مستحکم و شگفت انگیز که درست بر فراز مزار سنت پیتر سر از زمین بلند نموده است. کلیسای سنت پیترو یکی از چهار کلیسا معروف جهان به شمار می رود که رتبه کلیسای بزرگ پاپ را دارد. کلیسای سنت پیترو علاوه براین یکی از بزرگ ترین آثار دوران رنسانس است و هرکسی باید حداقل یک بار آن را از نزدیک ببیند. اگر در رم هستید و قصد دارید از کشور واتیکان تماشا کنید، از قلم نیاندازید که بازدید از منطقه ها تماشای واتیکان بدون بازدید از کلیسای سنت پیتر کامل نمی شود.

کلیسای سیستین | تماشای نقاشی های میکل آنژ

کلیسای سیستین، کلیسای کوچک پاپ در کاخ واتیکان است. این کلیسا در سالهای 1473-1481 به وسیله معمار جیووانی دی دولچی برای پاپ سیکستوس چهارم ساخته شد. معروفیت کلیسای سیستین بیش از هرچیز به خاطر نقاشی های دیواری رنسانس است که به وسیله میکل آنژ کشیده شده اند.

کلیسای سیستین یک ساختمان آجری مستطیل شکل با شش پنجره قوسی در هر یک از دو دیوار اصلی و سقف طاق دار بشکه ای است. نمای بیرونی کلیسا کوچک و بدون تزیین است، اما دیوارهای داخلی و سقف آن با نقاشی های دیواری به وسیله بسیاری از استادان دوره رنسانس فلورانس تزئین شده اند.

البته مهم ترین آثار هنری این کلیسا، نقاشی های دیواری میکل آنژ بر روی سقف و دیوار غربی پشت محراب است. نقاشی های دیواری روی سقف، که به عنوان سقف سیستین شناخته می شوند را پاپ ژولیوس دوم در سال 1508 به میکل آنژ سفارش داده بود. این نقاشی ها حوادث و شخصیت هایی از عهد عتیق را به تصویر می کشند.

نقاشی دیواری آخرین داوری که در دیوار غربی واقع شده است و به وسیله میکل آنژ برای پاپ پل سوم کشیده شده، یکی از بزرگ ترین دستاوردهای نقاشی غربی است. تمیز کردن و بازسازی سقف سیستین که در سال 1989 به مدت 10 سال انجام شد، تجمع چندین قرن خاک و دود را از بین برد. اگر به هنر دوران رنسانس علاقه دارید، کلیسای سیستین از آن دسته جاهای تماشای واتیکان است که سرذوقتان می آورد.

کلیسای سنت استفان حبشی | قدیمی ترین کلیسای واتیکان

سنت استفان حبشی قدیمی ترین کلیسای واتیکان محسوب می شود که هنوز پابرجا ایستاده است. این بنا در ابتدا به وسیله پاپ لئو یکم ساخته شد و بعدها به دست پاپ الکساندر سوم در سال 1159 مورد بازسازی نهاده شد. نمای کلیسا سنت استفان حبشی نمونه ای شاخص از معماری قرن هجدهم محسوب می شود. البته درگاهی که با صلیب و بره تزئین شده به قرن دوازدهم بازمی شود و به خوبی حفظ شده است. یکی از مجذوب کننده ترین تزیینات و مهم ترین اثر هنری سنت استفان حبشی تصویر مدونا با کودک است که قدمت آن به قرن پانزدهم بازمی شود.

موزه های واتیکان | از بزرگترین مجموعه های هنری جهان

موزه های واتیکان یکی از بزرگترین مجموعه های هنری جهان هستند. این موزه ها شامل آثاری است که در طول قرن ها به وسیله کلیسای کاتولیک جمع آوری شده اند. درون موزه واتیکان حدود 70 هزار اثر هنری و تاریخی وجود دارد که از این تعداد 20 هزار اثر برای عموم به نمایش گذاشته شده است. از مومیایی و پاپیروس مصری و برنزهای اتروسکی گرفته تا مجسمه های نیم تنه باستانی، نقاشی های رافائل و میکل آنژ تا نقاشی های سالوادور دالی، همه و همه را می توانید در موزه واتیکان تماشا کنید.

نکته ای که در بازدید از موزه های واتیکان باید در نظر داشته باشید این است که شما هرگز نمی توانید تمام موزه های واتیکان را در یک روز ببینید. به همین علت انتخاب برترین موزه واتیکان با توجه به سلیقه شما اهمیت زیادی دارد. در این قسمت بخش های مختلف موزه واتیکان همراه با ویژگی های منحصربه فرد هر بخش را آنالیز کردیم تا در سفرتان برترین انتخاب را بین مکان های تماشای واتیکان داشته باشید.

موزه اتروسک | تماشای تحول هنر و خلاقیت

موزه اتروسک گریگوری یکی از قسمت های موزه واتیکان است و در بیست ودو اتاق تاریخ هزارساله قوم اتروسک را به زیبایی نشان می دهد. از عصر آهن تا ادغام تدریجی و قطعی شهرهای اتروسکی در ساختار دولت روم، تاریخ مردم اتروسکی را در این موزه می توانید با سفال، برنز، نقره و طلا ببینید.

این بنا در سال 1836 به وسیله پاپ گریگوری شانزدهم برای نگهداری آثار یافت شده در کاوش های باستان شناسی تاسیس شد. گلدان ها، برنزها و سایر یافته های جنوب اتروریا، مجموعه بزرگی از گلدان های یونانی ، یافته های دوران روم، جواهرات ساخته شده به وسیله زرگران اتروسکی در طول 10قرن را می توانید در موزه اتروسک از نزدیک تماشا کنید. موزه اتروسک یکی از برترین مکان های تماشای واتیکان برای ردیابی سیر تحول هنر و خلاقیت است.

موزه مصر واتیکان | مجموعه ای از آثار باستانی مصر

موزه مصر یکی از مجذوب کنندهترین قسمت های موزه واتیکان است. موزه گریگوری مصر که در سال 1839 به وسیله گریگوری شانزدهم تاسیس شد، مجموعه ای از آثار باستانی مصر است. در این موزه می توانید تابوت های گرانبهای هزاره سوم و دوم پیش از میلاد و مجسمه های خانه امپراطور هادریان را از نزدیک ببینید. از همه مهمتر پاپیروس، مومیایی، کتیبه های هیروگلیف و کتاب معروف مردگان مصر همه و همه در این موزه قرار دارند.

موزه مصر واتیکان 9 اتاق تقسیم شده است و در تراس آن مجسمه های غول پیکر و زیبایی وجود دارد. در این موزه می توانید آثاری از بین النهرین باستان را تماشا کنید. اگر به تاریخ بین النهرین و مصر علاقه دارید، یکی از مجذوب کننده ترین منطقه ها تماشای واتیکان برای شما موزه مصر است.

موزه کیارمونتی | تاریخ رم قبل و بعد از مسیحیت

موزه کیارمونتی به نام پاپ پیوس هفتم که آن را در قرن نوزدهم تاسیس کرد، نامگذاری شده است. در این موزه واتیکان حدود هزار مجسمه، از جمله شبیه سازی خدایان، پرتره های امپراتوران و مجسمه های نیم تنه رومی واقع شده است. بخش دیگری از موزه، گالری لپیداری است که بیش از 3000 لوح و کتیبه سنگی را در خود جای داده و فقط در صورت درخواست برای بازدیدنمایندگان باز می شود.

این گالری برای مطالعه جهانی رومی و مسیحی بسیار مهم است. از جمله آثار اصلی موزه کیارمونتی می توان به مجسمه آگوستوس، دو طاووس پر زرق و برق طلاکاری شده و مجسمه نیل که رودخانه بزرگ مصر را با شاخه های آن نشان می دهد، اشاره نمود. اگر به مطالعه تاریخ رم قبل و بعد از مسیحیت علاقه دارید، موزه کیارمونتی یکی از برترین جاهای تماشای واتیکان برای این کار است.

گالری عکس پیناکوتکا | از مهمترین گالری های هنری در اروپا

گالری عکس واتیکان یکی از مهم ترین گالری های هنری در اروپا محسوب می شود. به طورکلی موزه هنر بخشی از موزه واتیکان است و شما با خرید بلیط موزه واتیکان می توانید از این موزه هم تماشا کنید. گالری عکس پیناکوتکا یک ساختمان بزرگ است که در کنار ساختمان اصلی موزه واتیکان واقع شده است. این گالری در سال 1932 افتتاح شده و بخشی از مهمترین شاهکارهای هنری جهان را در آن مشاهده خواهید کرد. تمام نقاشی ها در گالری عکس پیناکوتکا مربوط به دوره بین قرن 11 و 19 هستند و به زیباترین شکل، ایتالیا در عصر رنسانس را به تصویر می کشند.

از نقاشی های لئوناردو داوینچی و رافائل گرفته تا نقاشانی مثل پروجینو، فدریکو باروچی، جووانی بلینی، تیزیانو وچلیو، میکل آنژ مریسی دا کاراواجو، جووانی دی پائولو، بیتو آنجلیکو و پیترو دا کورتونا، تعدادی از مشهورترین نقاشی های جهان را می توانید در گالری پیناکوتکا از نزدیک ببینید. اگر قصد شما از سفر به ایتالیا بیشتر از هرچیزی لذت بردن از هنر نقاشی باشد، یکی از لذت بخش ترین منطقه ها تماشای واتیکان گالری عکس پیناکوتکا است.

کتابخانه واتیکان | از راز آلود ترین نقاط کره زمین!

آرشیو واتیکان یاکتابخانه مخفی واتیکان یکی از راز آلودترین نقاط کره زمین است. میلیون ها سندی که قدمت آن ها به بیش از 12 قرن پیش بازمی شود، به طور امن در دیوارهای کتابخانه مخفی واتیکان نگهداری می شود. این اسناد حاوی اطلاعات مهمی است که بعضی از بحث برانگیزترین رویدادها و پرسش های تاریخی را روشن می نماید.

از محاکمه گالیله تا نقش اروپا در جنگ جهانی دوم همه و همه را می توان در اسناد مخفی آرشیو واتیکان پیدا کرد. در قرن هفدهم کتابخانه واتیکان و آرشیو از یکدیگر جدا شدند. تا اواخر قرن نوزدهم، بایگانی ها به روی افراد خارجی بسته بود، اما اکنون پذیرای پژوهشگران مذهبی است. آرشیو حواری واتیکان در داخل واتیکان و در نزدیکی کتابخانه واتیکان واقع شده است.

واتیکان، سرزمینی کوچک و اسرارآمیز

سفر به واتیکان یا بازدید از مکان های تماشای واتیکان، برای هر مسافری که تاریخ یا هنر را دوست داشته باشد مجذوب کننده است. واتیکان شهری با تفریحات ساحلی، تفریح های لوکس یا جنگل های استوایی نیست. اما تاریخ اسرارآمیزی دارد. نقاشی ها و معماری دوران رنسانس، گورستان ها، کتاب خانه ها، کلیساها و موزه های واتیکان، قرن ها جنگ، پیروزی و تاریخ پر فراز و نشیب اروپا را در دل خود جای داده است. بازدید از واتیکان بیشتر از آنکه یک سفر تفریحی باشد، سفری برای تماشای تاریخ و سیر تحول هنر، معماری و مذهب است. واتیکان با تمام وسعت و جمعیت کمی که دارد یکی از مهمترین قسمت های جهان برای اکتشاف است.

سوالات متداول درباره جاهای تماشای واتیکان

واتیکان شهر است یا کشور؟

واتیکان کوچکترین کشور مستقل جهان و محل اقامت رهبر معنوی کلیسای کاتولیک روم است. این کشور به وسیله شهر رم مرکز ایتالیا احاطه شده و کشیشان و راهبه ها از ملیت های مختلف تقریبا تمام جمعیت آن را تشکیل می دهند.

آیا می توان به واتیکان سفر کرد؟

شما می توانید فارغ از وابستگی مذهبی در هر زمانی از سال از کشور واتیکان تماشا کنید. این کشور روزانه میزبان بیش از 19 هزار توریست از سرتاسر جهان است.

واتیکان کجاست؟

کشور واتیکان در قلب شهر رم و در کنار رودخانه تیبر واقع شده است.

آیا افراد معمولی اجازه دارند در واتیکان زندگی نمایند؟

تنها روحانیون و گاردهای سوئیسی که از شهر واتیکان دفاع می نمایند، اجازه اقامت در شهر واتیکان را دارند.

منبع: فلای تودی

به "جاهای دیدنی واتیکان ، کوچکترین کشور جهان در رم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی واتیکان ، کوچکترین کشور جهان در رم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید