جاذبه های گردشگری آفریقا، بکر و دیدنی برای آدمیان کره خاکی

به گزارش انجمن گیگابلاگ، دومین قاره بزرگ دنیا، با منظره ها گسترده و حیات وحش غنی، برترین جای ممکن برای عکاسان است. این قاره کهن شما را به بازدید از زیبایی های خود فرا می خواند. این مقاله شما را در سفربه آفریقا و لذت بردن از دیدنی های آفریقا و جاذبه های گردشگری آفریقا کمک رسان خواهد بود.

جاذبه های گردشگری آفریقا، بکر و دیدنی برای آدمیان کره خاکی

تانزانیا

واقعا این تصویر منعکس نماینده طوفان سم داران روی خاک نیست. در این تصویر بیش از یک میلیون گوزن یالدار و چند صدهزار گورخر در حال مهاجرت هستند. البته اینان سردسته مهاجرت نمایندگان هستند. مهاجرت رویدادی سالانه است. حیوانات هر ژانویه از تانزانیا به سمت نگورونگورو حرکت می نمایند. در ماه ژوئن به سرنگتی و در سپتامبر به ماسایی مارا می رسند و سپس دوباره به جنوب بر می گردند. این مطلب باعث می گردد که شما در سفربه آفریقا و دیدندیدنی های آفریقا و جاذبه های گردشگری آفریقا راحت و آسوده باشید.

آفریقای جنوبی

کیپ تاونیکی از برترین شهرهای ساحلی دنیا و از جاذبه های گردشگری آفریقا و دیدنی های آفریقا است. کوه میز این شهر را به یکی از فتوژنیک ترین شهرها نیز تبدیل نموده است. در بالای تپه می توانید از تراموا بهره ببرید. بعلاوه منظره ای بی نظیر همراه با صحنه های فوق العاده طلوع و غروب خورشید در انتظار شما خواهد بود.

مراکش

مجذوب کننده ترین میدان در شهرهای دنیا، جامع الفنا به شما یادآوری می نماید که در آفریقا هستید و از جاذبه های گردشگری آفریقا و دیدنی های آفریقا است. در قلب این شهر قدیمی در مراکشمغازه های مختلفی به چشم می خورند. مارگیرها، نقاشی با حنا، نقالان، تاریخ فروشان و فروشنده های آب پرتقال همه و همه در یک بعد از ظهر گرم مشغول کارند. هنگام شبطبل زن های قبیله های مختلف، رقصنده ها و رستوراندارانی که گوشت گریل شده خوشمزه و نان و سالاد می فروشند نیز به مغازه ها اضافه می شوند. این مقاله شما را در سفر به آفریقا یاری می نماید.

نامیبیا

Sossusvlei یعنی محل جمع شدن آب. بهتر است همراه خود آب بیاورید البته اگر نمی خواهید در مقابل برجسته ترین جاذبه نامیبیا خشک شوید! این تپه ها در میلیون ها سال گذشته توسعه یافته اند. جریان مواد از رودخانه نارنجی به آتلانتیک رسیده، سپس به شمال منتقل شده و در نهایت دوباره به خشکی برگشته است. اگر از تپه ها بالا بروید منظره هایی نفس گیر و بی نظیر مثل Deadvlei می بینید. Deadvlei فضایی روحانی است که از خاک رس سفید خشک شدهساخته شده است و اسکلت های درختان باتلاقی باستانی آن را نشانه گذاری نموده اند. این مقاله در سفر به آفریقا و لذت بردن از جاذبه های گردشگری آفریقا و دیدنی های آفریقا یاری شما است.

رواندا

برخورد نزدیک با گوریل های کوهستانی جنگل بارانی رواندا که ازجاذبه های گردشگری آفریقا و دیدنی های آفریقا است،برای همواره در خاطر شما باقی خواهد ماند. مسئولین تورهای مختلف گروه های گوریل های نقره ای را در این جنگل های انبوه دنبال می نمایند.

زامبیا و زیمبابوه

آبشار ویکتوریا یکی از باشکوه ترین پدیده های آب در دنیا است. این آبشار به نام Mosi-oa-Tunya به معنی ابری که رعد و برق می زند نیز خوانده می گردد و از دیدنی های آفریقا است. این آبشار اولین بار زمانی که دیوید لیوینگستون اسکاتلندی در سال 1855 به اینجا سفر نموده بود از طریق یک اروپایی دیده شد. پس از آن هزاران نفر از این آبشار 108 متری لذت برده اند. این آبشار در هر ثانیه 12800 متر مکعب آب به پایین می ریزد، 2 برابر آبشار نیاگارا. این مقاله در سفربه آفریقا یاری رسان است.

نامیبیا

اسپیتزکوپ قله های متعدد گرانیتی را در بیابان نامیب درسفربه آفریقابه طور برجسته ای نمایان می نماید. ارتفاع بلندترین قله به 1800 متر می رسد.

تپه های ساهارا، مراکش

قابل استفاده ترین بخش این صحرا نزدیک مرز شمالی مراکش است و در سفربه آفریقا زیبا است. شما می توانید با بربرهای شهر زاگورا به گشت و گذار بپردازید و یا در طزرین اردو بزنید. دوندگان ماراتون des Sables از سراسر دنیا، دویدن خود را در طرزین به خاتمه می رسانند. این مسابقه هر سال بهار برگزار می گردد و یک هفته به طول می انجامد. تپه های Merzouga آخرین جا برای خیره شدن به ستارگانبه دور از هرگونه نور دیگر است و از مجذوب کنندهیت هایسفربه آفریقا است.

اهرام جیزه، مصر

معروف ترین سازه جیزه هرم شاه خوفو در نزدیکی قاهره واقع شده است. این هرم در حدود 2650 سال قبل از میلاد مسیح با استفاده از 2.5 میلیون بلوک سنگ آهک ساخته شده است. وجه های این هرمهر کدام دقیقا به سمت یکی از جهت های جغرافیایی شمال، جنوب، شرق و غرب است. هرم خفرع پسر خوفو با هرم خوفو یک میزان است. این هرمورودی مقبره ای است که در آن تابوت گرانیتی بزرگ شاه خفرع واقع شده است. هرم منقرع کوچک تر از دو هرم دیگر است. تمامی این سه هرم از طریق هرم های کوچک تر و ده ها مقبره دیگر احاطه شده اند. این بنا درسفربه آفریقا دیدنی است.

پارک ملی Nyika، مالاوی

Nyika، بزرگ ترین پارک مالاوی یکی از غیرمعمول ترین فلات های آفریقاست که رودخانه های متعددی از آن عبور می نمایند. این رودخانه ها از راه آبشار کوه های شرقی به دریاچه مالاوی می ریزند. مرز شرقی این فلاتدره ریفت را تشکیل می دهد. این تپه ها، دامنه های ملایمی دارند. به همین دلیل پارک Nyika برای پیاده روی و دوچرخه سواری کوهستانی و گشت و گذار با جیپ مناسب است. در این پارک بز کوهی و گورخر فراوان است. بعلاوه این پارک بیشترین تعداد پلنگ را در آفریقای مرکزی دارد. این پارک در سفربه آفریقا دیدنی است.

صحرای مکگادیکگادی، بوتسوانا

اینجا، منطقه ای وسیع از نمک در صحرای کالاهاری است. دریاچه ای میلیون ها سال پیش در این منظره بی نظیر وجود داشته که الان خشک شده است. اگر باران خوبی ببارد تا جوانه های چمن رشد نمایند، سکوت این منطقه در زمستان شکسته خواهد شد. در آن هنگام حیوانات بسیاری از جمله گورخرها، گوزن های یالدار و فلامینگوها به این منطقه شگفت انگیز خواهند آمد. این صحرا درسفربه آفریقا دیدنی است.

دره درا، مراکش

بین کوه های اطلس و صحرای بزرگ آفریقایکی از جالب ترین و پرطرفدارترین منظره ها مراکش قرار گرفته است. دره دراتوده ای از گیاهان تاریخی است که از طریق کسباح ها کاشته شده اند تا زمین سرخ را در مقابل آسمان رام نمایند. زاگورا در انتهای جنوبی دره محل مناسبی برای هتل ها و رستوران هاست. با پیمودن یک مسیر فوق العاده 5 ساعته از مراکش به سمت کوه های اطلسبه دره درا می رسید.

مجسمه ابوالهول، مصر

این معبد بزرگ در مسیر منتهی به معبد شاه خفرع در دره مصر واقع شده است. این مجسمه از ترکیب سر انسان با بدن شیر ساخته شده و 70 متر طول و 20 متر ارتفاع دارد. هم ارتفاع با یک آپارتمان 6 طبقه. با اینکه به نظر می رسد که مجسمهابوالهولمجسمه یک زن باشد، ولی محققان معتقدند که این صورت این مجسمهصورت شاه خفرع است. این مجسمه زیباییسفربه آفریقا است.

کوه مولانجی، مالاوی

توده سنگی مولانجی با ارتفاع حدود 3000 متر بلندترین کوه آفریقای مرکزی است. این کوه از طریق مسیر Fort Lister Gap به دو قسمت تقسیم شده که این مسیر از تخریب رودخانه های فالومپ و سمبنیبه وجود آمده است. این کوه از طریق حوزه بزرگ سنگی و دره باریکی که جریان های سریع آب از آن عبور می نمایند قابل تشخیص است. می توانید در اینجا پیاده روی کنید و از منظره ها باشکوه لذت ببرید. در این مسیر ممکن است با میمون ها، خرگوش ها، گرگ ها و پروانه های بسیار زیاد روبرو شوید. در این منطقه پس از باران فرشی از گل های وحشی فریبنده نمایان می گردد.

سیاحت در آفریقا، کنیا

اسب سواری لذت بخش ترین راه دیدن گورخرهای کنیاست. گردشگر ها می توانند در کنار حیوانات راه راه ماسایی مارا بتازند و آن ها را دیدن نمایند.

شگفتی های نیل، مصر

سفر به پایین رودخانه نیل مصرآن هم با یک فلوکای عاشقانه به جای یک قایق گردشگری شلوغآثار یکی از قدیمی ترین تمدن های دنیا را نمایان می سازد. نقطه آغازین رودخانهدره پادشاهان با مجسمه های شگفت انگیز و معبد باشکوه Kom Ombo در شهر آسوان می باشد.

صلیب جنوبی، زامبیا

صور فلکی آسمان شب از نیمکره جنوبی و البته از چند نقطه زامبیا بهتر دیده می شوند. این صورت فلکی در فرهنگ های مختلف و حتی در مرجعی از سرود ملی استرالیا آمده است.

فلامینگوها، کنیا

پارک ملی دریاچه ناکورو یکی از فراموش نشدنی ترین منظره ها کنیا خانه یک میلیون فلامینگو است. این دریاچه بزرگترین نمایشگاه پرندگان دنیا با سواحل صورتی زیر آسمان آبی می باشد.

پایین زامبیز، زامبیا

با قایق رانی در زامبیز می توانید اسب های آبی، فیل ها و دیگر حیواناتی را ببینید که از رودخانه و شاخه های آن آب می خورند. به ماهی گیران توصیه می گردد که در اردوگاه ها و خانه های اطراف رودخانه اردو بزنند.

Bazaruto Archipelago، موزامبیک

ارزش این را دارد که با یک هلیکوپتر از Bazaruto Archipelago به خانه های Azura در جزیره بنگوئرا بروید. پس از 10 دقیقه هلیکوپتر سواری به مقصدی بسیار زیبا می رسید. برنده جایزه هتل های بوتیک در یک جزیره دورافتادهدر پارک ملی Marine واقع شده است و به شما شانس دیدن وال ها، دلفین ها و دوگانگ ها را می دهد.

پارک ملی صحرای نکسای، بوتسوانا

درختان Baines Baobab که در نزدیکی ورودی پارک ملی صحرای نکسای مشاهده می شوند نام خود را از مجموعه آبرنگ یک نقاش و کاشف زمان ملکه ویکتوریا به نام Baines گرفته اند. مزه میوه آن ها کمی شبیه مزه لیموناد است. پارک صحرای نکسایبرترین جا برای نمایش صحراهای نمکی مخصوصا در کالاهاری است. معروفیت این پارک به دلیل وجود حیوانات مختلفی مثل شیرها، پلنگ ها، یوزپلنگ ها و گله های بزرگ زرافه در آن می باشد.

دره Fish River، نامیبیا

این دره بزرگبا 500 متر عمق و بیش از 1600 کیلومتر طول دومین دره بزرگ دنیا پس از دره Grand Canyon آمریکا است. در فصل های خشک سال می توان از دیدن استخرهای فیروزه ای آب لذت برد.

کرگدن ها در منطقه محافظت شده Solio، کنیا

این منطقه در بین دامنه های شگفت انگیز کوه کنیا و قله های کوه های Aberdare واقع شده است. منطقه محافظت شده Solioخانه 250 کرگدن سفید و سیاه می باشد. اگر می خواهید این گونه های بسیار کمیاب را ببینید، این منطقه برترین انتخاب شماست.

آتش فشان Nyiragongo، پارک ملی Virunga، جمهوری دموکراتیک کنگو

آتش فشان Nyiragongoیکی از فعال ترین آتش فشان های آفریقا با دو کیلومتر عرض و یک دریاچه گدازه ای است. آخرین فوران آن در سال 2002 بود که موجب آواره شدن نیم میلیون نفر از جمعیت کنگو شد.

کلیمانجارو، تانزانیا

کوه کلیمانجارو با 5895 متر ارتفاع بلندترین کوه آفریقاست. یک مورد از هزاران مورد موجود در فهرست جزیره آسمان است که به وجود آورنده یک زیستگاه طبیعی و متنوع می باشد. کوه نوردان جنگل های بارانی و مراتع آلپتوانستند منظرهی قهوه ای از این کوه دو قله ای را در بالای ابرهای تانزانیا ببینند.

دریاچه مالاوی، مالاوی

دریاچه مالاوی یکی از بزرگ ترین دریاچه های دنیاست. این دریاچه از طریق دیوید لیوینگستن در 150 سال پیش نام گذاری شده است. این دریاچه بیشترین تعداد ماهی های استوایی از 1300 گونه را دارد. غواصی در آب شیرین این دریاچه نیز فوق العاده است. تنوع زیستی این دریاچه از طریق یونسکو رویت شده و همین مورد آن را به اولین پارک آبی شیرین دنیا تبدیل نموده است.

منبع: همگردی

به "جاذبه های گردشگری آفریقا، بکر و دیدنی برای آدمیان کره خاکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری آفریقا، بکر و دیدنی برای آدمیان کره خاکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید