چرا باید به شیلی سفر کرد؟ ، 21 علت سفر به شیلی

به گزارش انجمن گیگابلاگ، کشور شیلی یکی از کشورهای واقع در آمریکای جنوبی است که به علت طبیعت زیبایی که دارد، سالانه گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. این کشور در امتداد اقیانوس آرام واقع شده و اخیرا نیز خطوط هوایی خود را بین لندن و هیترو و سانتیاگو (مرکز کشور شیلی) راه اندازی نموده است. از این رو پیش بینی می گردد در آینده مسافران بیشتری از بریتانیا به این کشور سفر نمایند. در این جا قصد داریم 21 علت سفر به شیلی را به شما دوستان معرفی کنیم. پس اگر قصد دارید تا این کشور را در فهرست سفرهای خارجی خود بگنجانید، در ادامه این مطلب خبرنگاران همراه باشید.

چرا باید به شیلی سفر کرد؟ ، 21 علت سفر به شیلی

1 - بیابان آتاکاما

اولین علت سفر به شیلی دیدن بیابان آتاکاما (Atacama Desert) است. این بیابان در واقع یکی از خشک ترین نواحی کره زمین است که با وسعت 1000 کیلومتر در بخش شمالی کشور شیلی واقع شده است. خشکی این بیابان تا جایی است که ایستگاه های هواشناسی در بسیاری از ماه های سال هیچ بارشی را در این ناحیه ثبت نمی نمایند. میانه بارش باران آتاکاما، 15 میلی متر در سال گزارش شده است. خشکی این بیابان ارزش مالی زیادی برای این کشور به همراه داشته است.

2 - خانه های ساخته شده بر روی چوب پا

سفر به شیلی شما بدون دیدن خانه های ساخته شده بر روی چوب پا بی فایده است! در گذشته ماهیگیران شیلیایی در خانه هایی اقامت داشتند که بر روی چوب پاها ساخته می شدند. تعدادی از این خانه های قدیمی همچنان در مجمع الجزایر شیلوئه به جای مانده است.

3 - بیابان های پاتاگونیا

یک علت سفر به شیلی، بیابان های پاتاگونیاست. بروس شاتوین (Bruce Chatwin) یک نویسنده بریتانیایی بود که در سفر اسطوره ای خود به پاتاگونیا (Patagonia) و بدعت آفرینی هایی که داشته توانسته بریتانیایی های زیادی را برای سفر به آمریکای جنوبی تحت تاثیر قرار دهد. پاتاگونیا منطقه وسیعی از آمریکای جنوبی است که بخش های جنوبی آرژانتین و نوکِ جنوبی و غربی شیلی را در برگرفته است. کریس موس (Chris Moss) در سایت معتبر تلگراف تراول (Telegraph Travel) از پاتاگونیا به عنوان منظرهی از نمونه اولیه مهاجرت یاد می نماید. وی یک متخصص اهل آمریکای جنوبیست.

4 - اسکی در تابستان

و اما هیجان انگیزترین علت سفر به شیلی! شیلی از شرق با رشته کوه های آند در ارتباط است و از غرب نیز در حاشیه دریای آرام واقع شده است. از این رو این امکان برای گردشگران شیلی وجود دارد که به رشته کوه های آند صعود نموده و از مسیرهای اسکی لغزنده آن استفاده نمایند. اسکی در تابستان می تواند یکی از هیجان انگیزترین تفریحات برای مسافران و علاقه مندان به اسکی باشد. در کوهستان های آند شما می توانید از ژوئن تا اکتبر این ورزش را انجام دهید و تابستانی رویایی داشته باشید. قله های بلند، سراشیبی های کوهستانی و پیچ هایی که به دهانه های آتشفشانی می رسند، از جمله دیدنی ترین مکان های دنیا محسوب می شود. استراحتگاه واله نِوادو نیز در 35 مایلی سانتیاگو واقع شده است.

5 - شهر رنگارنگ والپارایزو

دیدن والپارایزو (Valparaíso) می تواند زیباترین و البته معروف ترین علت سفر به شیلی باشد! شهری رنگارنگ در کشور شیلی است که مرکز فرهنگی این کشور نیز محسوب می شود. در این جا خانه ها و اقامتگاه هایی با رنگ هایی متنوع و شاد خواهید دید که مسافران زیادی را برای دیدن و عکاسی به سمت خود می کشاند. این شهر با نام های دلبر اقیانوس و جواهر اقیانوس آرام خوانده شده و در میراث دنیای یونسکو نیز به ثبت رسیده است. مردم والپارایزو هنرمند و دارای فرهنگی غنی می باشند، از این رو هنرهای متنوعی را در این شهر شاهد خواهید بود. یک قطار ریلی شاخص نیز در والپارایزو وجود دارد و کرانه های وینا دِل مار (Viña del Mar) نیز محلی برای عبور اتوبوس ها در این شهر است.

6 - شیلی باریک ترین کشور دنیا

همان طور که در بالا اشاره شد، شیلی در بین رشته کوه های آند و اقیانوس آرام قرار داشته و در امتداد آن به صورت یک نوار بلند و باریک کشیده شده است. پهنای این کشور فقط 110 مایل می باشد.

7 - دیدنی شیرهای کوهی در پارک ملی پاتاگونیا

یک علت سفر به شیلی از میان دلایل فراوان، دیدن پارک ملی تورس دِل پِین (Torres del Paine National Park) است. پارک زیبایی که در بخش جنوبی پاتاگونیا واقع شده است. این پارک دارای حدود 900 مترمربع مساحت می باشد و پناهگاه 50 شیرکوهی است. اگر خوش شانس باشید می توانید شیرهای کوهی را در اواسط زمستان ببینید، البته هیچ تضمینی وجود ندارد. اگر خیلی مشتاق دیدن شیرهای کوهی هستید، باید به چشم مقدارای کوهستانی و نفس گیر این منطقه بروید.

8- هتل های ییلاقی مونتانا مجیکا

مونتانا مجیکا (lamontana magica) هتل فوق العاده ایست که در بخش جنوبی کشور شیلی و در میان جنگل های بارانی پاتاگونیا ساخته شده است. چیزی که این هتل را از دیگر هتل ها جدا نموده و باعث معروفیت آن شده است، قرار گرفتن آن در دل طبیعت می باشد. این هتل یکی از موضوعات رمان های ایزابل آلنده بوده است.

9 - بازدید از کیپ هورن

کیپ هورن (Cape Horn) کوهپاره ایست که در جنوبی ترین بخش آمریکای جنوبی قرار داشته و جزیی از کشور شیلی محسوب می شود. این دماغه در واقع جنوبی ترین نقطه در جزایر دیه گو رامیرز است و سطح آن نیز کاملا خافهرست. در حقیقت این جا جایی است که اقیانوش اطلس و آرام به هم می رسند.

10 - دیدنی ستارگان در بیابان آتاکاما

بیابان آتاکاما یکی از برترین منطقه ها برای دیدنی ستارگان است. آسمان صاف و وسیع این منطقه و تمیزی آن به علت دور بودن از آلودگی ها باعث شده تا رصد ستارگان در آسمان آتاکاما یکی از بزرگ ترین آرزوهای علاقه مندان به ستاره شناسی و عکاسان نجوم باشد. در این جا سه رصدخانه بین المللی بزرگ وجود دارد.

11 - گلوگاه کاخون دِل مایپو

کاخون دِل مایپو (Cajón del Maipo) بهشت گردشگران ماجراجو در دل کشور شیلی می باشد که به راحتی به وسیله سانتیاگو قابل دسترسی است. شما می توانید در آب های کف آلود این گلوگاه کلک سواری نموده و از دیدنی منظره ها آن لذت ببرید.

12 - جزیره ایستر

جزیره ایستر (Easter IslandRapa Nui)، که به آن در اصطلاح قلمرو ویژه کشور شیلی نیز گفته می شود، یکی از مجذوب کننده ترین دیدنی های دنیاست. ایستر یکی از دورافتاده ترین بخش های روی کره زمین است که پر از سواحل شنی، نقاط بی درخت و آتشفشان های فراوان می باشد. چشم مقدارای بی نظیر این جزیره تا جایی است که آن را در فهرست مکان هایی قرار داده اند که پیشنهاد می شود حتما قبل از مرگ خود ببینید.جدای از این منظره ها فوق العاده، این جزیره به علت تندیس های سنگی 400 ساله خود معروف شده است. این تندیس ها در قرن های 11 تا 14 میلادی به وسیله اهالی جزیره ی پلی نزیا تراشیده شده و 800 عدد از آن ها در راستای کرانه دریا قرار گرفته اند. به این تندیس ها موآی (Moai) گفته می شود.

13- بازدید از آیس مانستر

یخچال طبیعی Bruggen یا Pio XI بزرگ ترین یخچال طبیعی آمریکای جنوبی است که همچنان در حال رشد می باشد. این در حالی است که سایر یخچال های دنیا در حال آب شدن هستند. بازدید از این یخچال یکی از مجذوب کننده ترین دیدنی های شیلی محسوب می شود.

14 - هامبراستون یا شهر دیوها

هامبراستون (Humberstone) یک شهر معدنی در بیابان آتاکامای شیلی است که در حال حاضر متروکه شده است. نام این شهر از جیمیز هامبراِستون گرفته شده که یک مهندس شیمی بریتانیایی بوده است. وی به شیلی مهاجرت نموده و در آتاکاما معدن نیترات پتاسیم خود را راه اندازی نمود. این شهر متروکه به شهر دیوها نیز معروفیت دارد و در آن تاتر، استخر شنا و بناهای دیگری دیده می شود که همه ویران و نابود شده اند.

15 - بزرگ ترین استخر دنیا

تالاب بلورین در بیابان سن آلفونسو دل مار (San Alfonso Del Mar) بزرگ ترین استخر شنای دنیا است که به مقدار 20 استخر شنای المپیک طول دارد. این استخر در بخش مرکزی کشور شیلی واقع شده است.

16 - پیاده روی در اطراف آتشفشان

یکی از فعالیت هایی که گردشگران پردل و جرئت در شیلی انجام می دهند، صعود به نوک مخروط آتشفشانی هایولکان ویلاریکا می باشد. این مخروط آتشفشانی بسیار خوش تراش و خوش بافت بوده و همچنان فعال است. فعالیت این آتشفشان در سال 2015 به طور موقت باعث بسته شدن سراشیبی های آن شد اما اکنون مجددا باز شده است. بیابان های زیبای این منطقه از اواخر نوامبر تا ماه فوریه که برف ها آب می شوند، هواداران زیادی دارد و گردشگران بی شماری را به سمت خود می کشاند.

17 - دوچرخه سواری در کارترا آسترال

کارترا آسترال (Carretera Austral) بزرگراهیست که از پوئرتو مونت (Puerto Montt) تا ویلا اهیگینز (Villa OHiggins) ادامه داشته و 700 مایل طول دارد. این بزرگراه از میان بخش روستایی پاتاگونیا عبور می نماید. گردشگران معمولا در این منطقه به دوپرخه سواری می پردازند در حالی که از چشم مقدارای زیبا و بی نظیر این منطقه نیز لذت می برند.

18 - موج سواری در سواحل پیچیلِمو

پیچیلِمو (Pichilemu) یکی از شهرهای شیلی که در بخش مرکزی آن واقع شده است. سواحل این شهر یکی از برترین سواحل آمریکایی جنوبی بوده و همه ساله رقابت های موج سواری در جزیره پونتا دِ لوبوس (Punta de Lobos) این شهر برگزار می شود.

19 - خانه های عجیب غریب پابلو نرودا

پابلو نرودا را حتما می شناسید. این شاعر معروف، اهل شیلی بوده و در بین مردم این کشور بسیار محبوب است. خانه های پابلو نرودا یکی از جاذبه های دیدنی شیلی محسوب می شود. به گفته جیلون آتوول در سایت تلگراف تراول، خانه هایی عجیب و غریب و سرشار از نشاط که با فرهنگ و ادب آمیخته شده است. جیلون از این خانه های با دو صفت وسواس انگیز و غیر قابل پیش بینی یاد نموده است.

20 - کِررو سانتا لوسیا

به گفته چارلز داروین کِررو سانتا لوسیا (Cerro Santa Lucia) یکی از زیباترین منظره دنیا را دارد. چارلز این مطلب را در سال 1833 و زمانی که از سراشیبی های سانتا لوسیا بالا آمده بود، مطرح کرد. در این نقطه شما می توانید منظره بسیار زیبا و دیدنیی از سانتیاگو را داشته باشید.

21 - غذاهای محلی شیلی

در دهه اخیر بازار آشپزی در شیلی تغییر فوق العاده ای داشته و این کشور را به بهشتی برای غذادوستان تبدیل نموده است. شما می توانید برترین رستوران های شیلی را در سانتیاگو پیدا کنید. لِلاویستا یکی از خاص ترین مکان هایی است که در آن می توانید رستوران غذاهای باستانی Peumayen را بیابید. این مکان در مرکز سانتیاگو واقع شده و غذاهای سنتی شیلیایی را با تشریفات زیادی سرو می نماید.

منبع: همگردی

به "چرا باید به شیلی سفر کرد؟ ، 21 علت سفر به شیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید به شیلی سفر کرد؟ ، 21 علت سفر به شیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید