خبرنگاران بایدن: رئیس جمهوری بشوم، ترامپ را عفو نمی کنم

به گزارش انجمن گیگابلاگ، تهران- خبرنگاران- نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا گفت در صورت پیروزی، ترامپ را عفو نمی کند تا به مجازات اقدامات خلاف قانونش برسد.

خبرنگاران بایدن: رئیس جمهوری بشوم، ترامپ را عفو نمی کنم

جو بایدن نامزد حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا که شش ماه دیگر برگزار خواهد شد، روز پنجشنبه در یک برنامه آنلاین در شبکه خبری ان بی سی این موضوع را در پاسخ به پرسش یکی از شرکت کنندگان گفت.

شرکت کننده ای از بایدن پرسید که آیا در صورت پیروزی در انتخابات، مثل جرالد فورد رییس جمهوری پیشین آمریکا که ریچارد نیکسون را پس از استعفایش به دلیل استیضاح به خاطر رسوایی واترگیت عفو کرد تا کشور از آن بحران عبور کند، ترامپ را عفو خواهد کرد؟

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا سال گذشته به اتهام تحت فشار قرار دادن رییس جمهوری اوکراین برای تحقیقات علیه پسر بایدن با هدف تضعیف موقعیت او در انتخابات پیش رو، توسط مجلس نمایندگان آمریکا با دو فقره اتهام استیضاح شد.

اگرچه ترامپ پس از آن در محاکمه شکل گرفته در مجلس سنا تبرئه شد، اما بایدن در پاسخ به این پرسش گفت که ترامپ را عفو نمی کند و هرگونه تصمیم گیری قضایی را برای زمانی نگه می دارد که وزارت دادگستری آمریکا از نظر او مستقل شده باشد.

نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا همچنین ترامپ و ویلیام بار وزیر دادگستری او را متهم به سستی در انجام وظیفه کرد و گفت که تعهد می دهد در صورت پیروزی حاکمیت قانون را تضمین خواهد کرد.

بایدن گفت که هرگز ندیده که در آمریکا وزارت دادگستری مثل آنچه امروز در دوران ریاست جمهوری ترامپ روی می دهد، به خودفروشی آلوده شده باشد.

وزارت دادگستری آمریکا به تازگی در دو تصمیم جنجال ساز استقلال این نهاد قضایی را زیر سوال برده و شائبه دخالت ترامپ در تصمیم گیری های قضایی را به وجود آورده است.

ویلیام بار وزیر دادگستری ترامپ به رغم توصیه همه دادستانان پرونده راجر استون دوست و مشاور ستاد انتخاباتی ترامپ برای صدور حکم 9 سال زندان، دستور کاهش حکم حبس او را صادر کرد.

همچنین در فقره ای دیگر، دادستان مسئول رسیدگی به پرونده مایکل فلین مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ، به رغم پذیرش جرم از سوی خود فلین، دستور منع تقیب او را صادر کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بایدن: رئیس جمهوری بشوم، ترامپ را عفو نمی کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بایدن: رئیس جمهوری بشوم، ترامپ را عفو نمی کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید