خبرنگاران همراهی مردم با مسئولان در امر تولید و اشتغالزایی بهترین گزینه تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش انجمن گیگابلاگ، شهرکرد- خبرنگاران - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت : مشارکت و همراهی مردم با مسئولان و متولیان در امر تولید و اشتغالزایی بهترین گزینه تحقق اقتصاد مقاومتی در سالجهش تولید است .

خبرنگاران همراهی مردم با مسئولان در امر تولید و اشتغالزایی بهترین گزینه تحقق اقتصاد مقاومتی است

اقبال عباسی روز یکشنبه در جریان آیین بهره برداری از فاز نخست یکهزار و 550 هکتاری آبیاری قطره ای طرح توسعه باغی شرکت تعاونی سودجان با حضور اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری گفت: در این طرح کشاورزی که بیش از سه هزار و 300 نفر سهامدار روستایی در آن مشارکت دارند، نمونه عینی جهش تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی در این برهه زمان است.

وی، اجرای این طرح کشاورزی را الگو و پایلوت برای دیگر شهرستانها و استانهای کشور دانست و شرح داد: تشکیل شرکت تعاونی و مشارکت این تعداد اعضا در منطقه روستایی، همه شاخص های اقتصاد مقاومتی در عدالت محوری، درون گرایی ، چشم پوششی از تولیدات بیگانه و خودکفایی ملموس و مشهود است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بار نشستن طرح کشاورزی طرح باغی سودجان در دو سال آینده، با بیش از یکهزار و 550 هکتار محصول بادام ، گلابی ، گیلاس و سیب، از متولیان و مسئولان محلی خواست تا به فکر احداث و فعال سازی کارگاه های مرتبط فرآوری و بسته بندی و سردخانه های نوین نگهداری محصولات تولیدی منطقه باشند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین به انتقال و اجرای طرح آب با دبی یکهزار و 200 لیتر در ثانیه مصوب این طرح اشاره کرد و گفت: در این طرح بزرگ توسعه باغی و زراعی تعاون روستایی 2 هزار و 500 هکتاری، در فاز نخست امسال یکهزارو 550 هکتار به زیرکشت باغات مثمر رفت.

ذبیح الله غریب شرح داد: در این طرح سهامداران شرکت تعاونی تولید سودجان و با نظارت کارشناسان حدود550 هکتار از اراضی را به کشت نهال بادام و گیلاس حدود 300 هکتار به کشت نهال گلابی و 700 هکتار مابقی به کشت نهال سیب درختی اختصاص دادند.

وی گفت: این نهال ها از نهالستان شرکت تعاونی تولید سودجان تهیه شده است و به زمین اصلی انتقال داده می شوند، همچنین این اراضی به سیستم آبیاری قطره ای مجهز هستند.

غریب ، ابراز امیدواری کرد این طرح بتواند سهم مهمی در ایجاد اشتغال، درآمدزایی و صادرات داشته باشد.

وی یادآور شد:اجرای طرح توسعه باغات سودجان باعث صرفه جویی در مصرف آب، افزایش بازدهی در بهره وری از زمین و ارتقای کمی و کیفی محصولات باغی و زراعی خواهد شد.

به گزارش انجمن گیگابلاگ، در این دیدار مردمی مسئولان اجرایی عضو ستاد اقتصاد مقاومتی حاضر در جلسه در امر رفع نقاط حادثه خیز و روکش آسفالت جاده دسترسی ، شهر سودجان ، اجرای شبکه فاضلاب این شهر نیز قول مساعد دادند و طرح انتقال آب سد بیدکان نیز بازدید میدانی و مسائل آن نیز بررسی شد .

سودجان در بخش لاران شهرستان شهرکرد در 60 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران همراهی مردم با مسئولان در امر تولید و اشتغالزایی بهترین گزینه تحقق اقتصاد مقاومتی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همراهی مردم با مسئولان در امر تولید و اشتغالزایی بهترین گزینه تحقق اقتصاد مقاومتی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید