خبرنگاران 2300 راننده تاکسی قزوینی در سامانه کارا ثبت نام نموده اند

به گزارش انجمن گیگابلاگ، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین گفت: تا به امروز 2 هزار 300 راننده تاکسی آسیب دیده از بیماری کرونا جهت دریافت تسهیلات در سامانه کارا ثبت نام نموده اند.

خبرنگاران 2300 راننده تاکسی قزوینی در سامانه کارا ثبت نام نموده اند

مصطفی صالحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار انجمن گیگابلاگ توضیح داد: همزمان با شیوع ویروس کرونا بسیاری از مشاغل و گروه های هدف متاسفانه صدمات فراوانی از این بیماری متحمل شدند که یکی از آنها، رانندگان تاکسی بودند.

وی ادامه داد: دولت به همین دلیل و در جهت حمایت از گروه های آسیب دیده، تسهیلاتی با کارمزدهای پایین در نظر گرفت که یکی از موارد یاد شده، رانندگان تاکسی بودند که به علت شیوع این بیماری با آسیب های جدی و فراوانی روبرو شده بودند.

این مسوول امور شهری گفت: به همین مناسبت و در راستای حمایت از آسیب دیدگان بیماری کرونا، جلسات متعددی با دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری، دفتر فنی و امور عمرانی استانداری، شهرداری ها، دفتر امور شهری و شوراها با موضوع اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار و قرار شد به هر راننده تاکسی متقاضی به میزان 60 میلیون ریال وام، بدون ضامن و تنها با ارایه یک فقره چک یا سفته واگذار گردد.

صالحی با اشاره به اینکه سازمان های تاکسیرانی شهرداری های استان بلافاصله اقدام به اطلاع رسانی جهت ثبت نام رانندگان تاکسی در سامانه کارا کردند، توضیح داد: تا به امروز 2 هزار و 300 راننده تاکسی در سطح استان در این سامانه ثبت نام نموده اند که از این تعداد یک هزار و 847 راننده از شهر قزوین بوده و در حال حاضر نیز 758 متقاضی تسهیلات خود را از بانک دریافت نموده اند.

وی یادآور شد: علت عدم ثبت نام سایر رانندگان تاکسی خسارت دیده ناشی از ویروس کرونا، بازنشسته بودن آنان، داشتن معوقات بانکی و غیرمرتبط بودن بیمه رانندگی بوده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین افزود: سایت کارا برای ثبت نام از رانندگان تاکسی تا اول شهریورماه آینده باز بوده و پس از آن مسدود و دیگر تمدید نخواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 2300 راننده تاکسی قزوینی در سامانه کارا ثبت نام نموده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2300 راننده تاکسی قزوینی در سامانه کارا ثبت نام نموده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید