خوشمزه ترین دسرهای دنیا که با بیسکویت درست می شوند!

به گزارش انجمن گیگابلاگ، آشنایی با خوشمزه ترین دسرهای دنیا که با بیسکویت درست می شوند برای کسانی که علاقه زیادی به شکم گردی در مسافرت دارند اهمیت زیادی دارد. دسرهای بیسکویتی در دنیا بسیار متنوع بوده و این مسئله کار ما را قدری سخت می نماید با این حال سعی نموده ایم تا محبوب ترین دسرهای بیسکویتی در دنیا را به شما معرفی کنیم.

خوشمزه ترین دسرهای دنیا که با بیسکویت درست می شوند!

خوشمزه ترین دسرهای دنیا | تیرامیسو

تیرامیسو همچون بسیاری از غذاها و خوراکی های خوشمزه به کشور ایتالیا تعلق دارد. در تهیه تیرامیسو از تخم مرغ، شکر، قهوه، پودر کاکائو، پنیر ماسکار پونه، شکلات تیره رنده شده و بیسکویت لیدی فینگر استفاده می گردد.

طرز تهیه تیرامیسو بدین صورت است که ابتدا قهوه دم شده را می گذارند تا سرد گردد. سفیده تخم مرغ را هم آنقدر هم می زنند تا پف کند. زرده را هم به همراه قند هم زده و سپس پنیر ماسکارپونه را به آن اضافه می نمایند. سفیده تخم مرغ را به آرامی اضافه نموده و سپس یک لایه بیسکویت لیدی فینگر را در کف ظرف مورد نظر می ریزند.

یک لایه از مواد را روی بیسکویت ها ریخته و سپس اندازهی شکلات رنده شده را به آن اضافه کنید. این کار را تا زمان تمام شدن مواد و بسکویت ها ادامه دهید. روی دسر پودر کاکائو ریخته و سپس در یخچال بگذارید.

خوشمزه ترین دسرهای دنیا | نانایمو

این دسر بیسکویتی به کشور کانادا تعلق دارد. شهر نانایمو یکی از شهرهای ساحلی زیبا واقع در جنوب غربی استان بریتیش کلمبیا در کاناداست و به نظر می رسد نام این دسر نیز با توجه به نام همین شهر ساحلی انتخاب شده باشد.

این دسر سه لایه است و در اصل به عنوان دسر شکلاتی نانایمو بار شناخته می گردد. برای تهیه این دسر بیسکویتی از موادی مانند تخم مرغ، شکر، پودر کاکائو، بیسکویت پودر شده، پودر نارگیل، گردو خورد شده، کاسترد، خامه، شکلات تلخ و روغن مایع استفاده می گردد.

برای تهیه لایه پایین (کراست) باید در ابتدا کف ظرف را با یک لایه کاغذ روغنی بپوشانیم به نحوی که ارتفاع لایه روغنی از ارتفاع ظرف بلندتر باشد. کره را به روش بن ماری ذوب کنید و سپس شکر و پودر کاکائو را اضافه نمایید. سپس همزمان که هم می زنید تخم مرغ را اضافه کنید تا مواد کاملا یکدست شوند.

اکنون پودر گردو، پودر نارگیل و بیسکویت پودر شده را اضافه می کنیم و هم می زنیم. مواد را کف قالب ریخته و به مدت 20 دقیقه در فریزر قرار می دهیم.

برای تهیه مرحله فیلینگ یا همان مرحله میانی باید کره را آنقدر هم بزنیم تا نرم گردد. سپس کاستارد، خامه و پودر شکر را تا مرحله میکس شدن به مواد اضافه می کنیم. اکنون مواد را روی لایه قبل ریخته و 20 دقیقه دیگر در فریزر قرار می دهیم.

برای تهیه لایه بالایی باید شکلات تلخ را به روش بن ماری ذوب کنید و سپس روغن مایع را اضافه نمایید. بعد از خنک شدن، این ماده را هم به مواد قبل اضافه نموده و سطح آن را صاف می کنیم. 20 دقیقه دیگر ضروری است تا دسر ما در یخچال استراحت کند.

خوشمزه ترین دسرهای دنیا | دسر با بیسکویت اورئو

اورئو نام بیسکویتی محبوب است که به صورت دو قرص شکلاتی با یک لایه خامه در میان آن ها تهیه می گردد. این بیسکویت برای اولین بار در امریکا فراوری شد و در کشوری همچون انگلستان به عنوان بیسکویت اوریو یا اورئو معروف شد.

بنابراین به نظر می رسد زادگاه دسر بیسکویتی اروئو نیز در همین منطقه باشد. دسر اورئو به روش های مختلفی تهیه می گردد اما در این مقاله ساده ترین و متداول ترین شیوه تهیه این دسر بیسکویتی را برای شما توضیح می دهیم.

برای تهیه دسر با بیسکویت اورئو به پنیر خامه ای، خامه فرم گرفته، خامه، پودر ژلاتین، پودر شکر، اساسنس وانیل و توت فرنگی احتیاج دارید. خامه را آنقدر بزنید تا پف کند و فرم دار گردد. سپس آن را با پنیر خامه ای، پودر شکر و اسانس وانیل مخلوط نمایید تا صاف و یکدست شوند.

پودر ژلاتین را در اندازه کمی آب حل نموده و سپس به مواد اضافه نمایید. مواد را کاملا میکس نموده و درون یک کاسه بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید. اکنون می توانید از بیسکویت های اورئو در کف، کناره ها و روی دسر استفاده نمایید.

خوشمزه ترین دسرهای دنیا | دسر با بیسکویت پتی بور و موز

یکی از خوشمزه ترین دسرهای بیسکویتی در سراسر دنیا، دسر پتی بور با موز است که به روش های مختلفی نیز تهیه می گردد. شما می توانید ساده ترین روش تهیه دسر بیسکویتی پتی بور با موز را انتخاب نموده و یک دسر خوشمزه برای بعد از شام را آماده کنید. برای تهیه این دسر خوشمزه به بیسکویت پتی بور، موز حلقه شده، شیر، پودر کاکائو، شکر، آرد، تخم مرغ و وانیل احتیاج دارید.

در ابتدا باید شیر، پودر کاکائو، شکر، آرد، تخم مرغ و وانیل را با همدیگر مخلوط نموده و آنقدر هم بزنید تا کاملا با یکدیگر میکس شوند. سپس مواد را روی اجاق گذشته و مرتب هم بزنید. بعد از اینکه مواد ما قوام آمد باید آن را از روی حرارت برداشته و بگذارید تا خنک گردد.

اکنون یک لایه پتی بور را داخل ظرف چیده و سپس از مواد روی آن می ریزیم. این کار را چند بار تکرار نموده و در نهایت تکه های موز را برای تزئین و خوش طعم شدن دسر روی آن قرار دهید.

خوشمزه ترین دسرهای دنیا | کیک یخچالی کارامل

یکی از زیباترین دسرهای دنیا، دسرهای کارملی است که ظاهر شکیل و بافت ژله مانندی دارند. کیک یخچالی کارامل به روش های مختلفی تهیه می گردد اما در یکی از این روش ها از بیسکویت نیز استفاده شده و نتیجه کار یک دسر خوشمزه خواهد بود. این کیک از سه لایه بیسکوئیتی و کاراملی و نسکافه ای تشکیل شده است. مواد لازم برای این دسر خوشمزه، پودر بیسکویت دلخواه، کره، پودر کرم کارامل، شیر خامه صبحانه، پنیر ماسکارپونه، بیسکویت وانیلی، شیر خشک، قهوه فوری، آب و بیسکویت دلخواه است.

برای لایه کراست باید بیسکویت ها را به حالت آرد درآورده و کره را به روش بن ماری ذوب کنید. آن ها را با هم مخلوط کنید تا یک مایه سفت و قوام دار ایجاد گردد. آن را کف ظرف ریخته و با پشت قاشق سطح آن را صاف کنید. لایه کراست را به مدت نیم ساعت داخل یخچال بگذارید. در این فاصله می توانید لایه کاراملی را آماده کنید.

برای تهیه لایه میانی باید در ابتدا شیر و پودر کارامل را اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا آغاز به جوشیدن از کناره ها کند. مواد داغ را داخل مخلوط کن بریزید و بیسکویت وانیلی را اضافه کنید. پنیر ماسکار پونه و خامه صبحانه و شیر خشک را هم داخل مخلوط کن بریزید. مواد را از صافی رد کنید و روی لایه کراست بریزید. مخلوط را نیم ساعت الی یک ساعت در یخچال بگذارید و سپس روی آن را با بیسکویت مورد علاقه بپوشانید.

اکنون باید لایه بالایی را آماده کنید. آب و پودر کرم کارامل و قهوه فوری را داخل ظرفی ریخته و کاملا مخلوط کنید. سپس روی حرارت قرار داده و هم بزنید تا مواد کاملا حل و یکدست شوند و حدود یک دقیقه بجوشند. اکنون مواد را از روی حرارت برداشته و اجازه دهید کمی از داغی بیفتد اما قبل از خنک شدن و با قاشق یا ملاقه کوچک از مواد روی دسر و بیسکوئیت ها ریخته و دوباره داخل یخچال قرار دهید تا سفت گردد.

منبع: الی گشت

به "خوشمزه ترین دسرهای دنیا که با بیسکویت درست می شوند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین دسرهای دنیا که با بیسکویت درست می شوند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید