دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه کردستان پس از بازگشایی این مجموعه ارائه می شوند

به گزارش انجمن گیگابلاگ، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کردستان در اطلاعیه ای اظهار داشت: دروس عملی، کارگاهی و یا آزمایشگاهی که امکان ارائه آن در قالب آموزش الکترونیکی وجود ندارد، پس از بازگشایی دانشگاه در قالب چند جلسه ارائه خواهد شد.

دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه کردستان پس از بازگشایی این مجموعه ارائه می شوند

به گزارش خبرنگار دانشگاه انجمن گیگابلاگ، در پی شیوع ویروس کرونا در کشور، کلاس های آموزشی دانشجویان برگزار نمی شوند و دانشگاه ها اقدام به برگزاری این کلاس ها به صورت مجازی نموده اند.

بر همین اساس، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه کردستان در اطلاعیه ای، جزئیات برگزاری این کلاس ها و نحوه فعالیت های آموزشی دانشگاه را اعلام نموده است. طبق این اطلاعیه، کلاس های آموزشی دانشجویان به صورت حضوری برگزار نمی شوند.

همچنین، برگزاری نیمسال تحصیلی جاری محرز و قطعی است و کلاس های آموزشی به صورت مجازی و براساس برنامه هفتگی سامانه گلستان برگزار خواهند شد و پس از عادی شدن شرایط، ادامه کلاس ها به صورت حضوری برگزار خواهند شد.

طبق این اطلاعیه معاونت آموزشی دانشگاه کردستان، آن دسته از دروس عملی، کارگاهی و یا آزمایشگاهی که با نظر شورای گروه و شورای دانشکده قابلیت ارائه به صورت الکترونیکی را دارا هستند، به صورت مجازی ارئه می شوند.

دروس عملی، کارگاهی و یا آزمایشگاهی که امکان ارائه آن در قالب آموزش الکترونیکی وجود ندارد، پس از بازگشایی دانشگاه به صورت فشرده در قالب چند جلسه در هفته تا تکمیل 14 جلسه به ازاء هر واحد درسی ارائه خواهد شد. ادامه برگزاری کلاس های این دروس در تابستان و یا نیمسال آینده با موافقت شورای گروه و شورای دانشکده و ثبت نمره خارج از بازه نیمامسال امکان پذیر است.

بیشتر بخوانید:

  • امور فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاه ایلام به بعد از طرح فاصله گذاری اجتماعی موکول شد

در صورتی که دانشجویی نتواند از آمورش الکترونیکی استفاده کند، می تواند نسبت به ثبت درخواست برای حذف واحد و یا حذف ترم بدون احتساب در سنوات منوط به تایید شورای گروه و شورای دانشکده اقدام کند. در این حالت محدودیت حداقل تعداد واحد اخذ شده در هر نیمسال وجود ندارد. بدیهی است که در صورت حذف ترم بدون احتساب در سنوات شهریه ای از دانشجوی شهریه پرداز اخذ نخواهد شد و شهریه اخذ شده برای نیمسال آینده در نظر گرفته می گردد.

غیبت آن دسته از دانشجویانی که به دلیل سکونت (با توجه به آدرس سکونت ثبت شده در سامانه گلستان) در نقاط فاقد پوشش اینترنت، دسترسی به اینترنت ندارند موجه تلقی می گردد.

امتحان درس معرفی به استاد روز 20 فروردین کنسل و برگزاری امتحان به بعد از بازگشایی دانشگاه موکول می گردد، زمان ثبت نمره این دروس در بهمن ماه 98 خواهد بود.

در رابطه با دانشجویان تحصیلات تکمیلی که امکان انجام کار عملی انتها نامه برای آن ها مقدور نیست، به تایید استاد راهنما، شورای گروه و شورای دانشکده، نیمامسال می تواند به عنوان مرخصی بدون احتساب در سنوات در نظر گرفته گردد. بدیهی است که در این حالت شهریه ای از دانشجو اخذ نخواهد شد و شهریه اخذ شده برای نیمسال آینده در نظر گرفته می گردد.

همچنین مقرر شده که دانشجویان تحصیلات تکمیلی بتوانند با استفاده از سامانه آموزش مجازی به شرط طی کردن فرآیند ثبت درخواست دفاع در سامانه گلستان، از پروپوزال/ انتها نامه/ رساله خود دفاع نمایند. جهت برگزاری جلسات دفاع رعایت موارد زیر لازم است.

الف: نظرات داوران در مورد پروپوزال/ انتها نامه/ رساله به صورت الکترونیکی قبل از صدور مجور دفاع برای مدیر گروه و معاون آموزشی دانشکده ارسال شده باشد.

ب: ارسال فایل ارایه جلسه دفاع به وسیله پست الکترونیکی به داوران و ناظر تحصیلات تکمیلی حداقل سه روز قبل از جلسه دفاع لازم است.

ج: جهت تضمین برگزاری مطلوب الکترونیکی جلسات دفاع از پروپوزال/ پابان نامه/ رساله، ساعت برگزاری جلسات دفاع از ساعت 18 الی 20 خواهد بود.

د: با توجه به نظر ناظر تحصیلات تکمیلی، در صورت مطلوب نبودن کیفیت الکترونیکی جلسه دفاع از پروپوزال/ پابان نامه/ رساله، جلسه دفاع لغو خواهد شد. تاریخ جدید برگزاری جلسه دفاع توسط شورای آموزشی دانشکده مشخص خواهد شد.

ه: کلیه مستندات مربوط به ارزیابی از جلسه دفاع به صورت الکترونیکی تکمیل و توسط ناظر تحصیلات تکمیلی به معاونت آموزشی دانشکده ارسال خواهد شد.

و: فرم های (فایل های) پروپوزال دانشجویان تحصیلات تکمیلی، پس از تکمیل توسط دانشجو و تایید اساتید راهنما و استاد مشاور، در صورت تایید الکترونیکی مدیر گروه جهت ثبت در سامانه گلستان معتبر خواهد بود و به عنوان تایید و ثبت نهایی پروپوزال در نظر گرفته می گردد. ذکر اسامی داوران در فرم های مربوطه و ثبت نظر ایشان لازم است.

ز: با توجه به شرایط موجود، حداقل فاصله زمانی بین تایید پروپوزال و دفاع، از زمان ثبت پروپوزال در سامانه گلستان تا دفاع در نظر گرفته خواهد شد.

ح: دانشکده ها می توانند در رابطه با تعداد دفعات امتحان جامع در امسال، با دانشجویان دکتری همکاری نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه کردستان پس از بازگشایی این مجموعه ارائه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دروس عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه کردستان پس از بازگشایی این مجموعه ارائه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید