دومین دوره جشنواره فیروزه خراسان رضوی به کار خود خاتمه داد

به گزارش انجمن گیگابلاگ در خراسان رضوی، آیین پایانی و معرفی نفرات برتر دومین دوره جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه خراسان رضوی امروز (دوشنبه 16 اسفند ماه) در محل هتل فرهنگ و هنر مشهد با حضور جلیل سروری، معاون فرهنگی رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی،

دومین دوره جشنواره فیروزه خراسان رضوی به کار خود خاتمه داد

جمعی از مسئولان، فراورینمایندگان و هنرمندان به محصولات فرهنگی برگزار گردید.

سروری، گفت: دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه خراسان رضوی، همزمان با هفتمین دوره جشنواره ملی فیروزه در بخش فراوریات و کالاهای حوزه محصولات و هدایای فرهنگی برگزار گردید.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره حمایت و رونق بخشیدن از فراوریات هنرمندان و کالاهای فراوری داخلی و بهبود کسب و کار، معرفی فرهنگ و هنر اسلامی ایرانی و بعلاوه یاری به توسعه و فرهنگ سازی در استفاده از محصولات فرهنگی عنوان شده است.

وی گفت: 465 اثر به دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه خراسان رضوی ارسال شده بود که در مرحله اول با نظر داوران 390 اثر به مرحله بعد راه یافتند و در مرحله دوم داوری 80 اثر پیروز به رسیدن مرحله نهایی شدند و از این میان سه اثر برگزیده و 10 اثر شایسته تقدیر شدند؛ بعلاوه از 80 اثر 60 اثر با نظر داوران به جشنواره ملی فیروزه ارسال شد که در نهایت دو اثر در جشنواره ملی شایسته تقدیر انتخاب شدند.

در این مراسم قائم مقام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: سال جاری سال فراوری و پشتیبانی است و بصورت جدی دولت هم به این موضوع ورود نموده است و برای تمامی دستگاه ها سقفی مشخص شده که تا 18 اسفند فرایند صدور کسب و کارها را تصحیح نمایند و موانع را از سر راه مردم بردارند. بخش های مختلف می تواند از این موقعیت و شرایط نو برای ارائه طرحهایی که در حوزه صنایع خلاق و نوین دارند استفاده لازم را ببرند.

یوسف امینی اضافه نمود: این جشنواره سعی دارد حوزه فرهنگ و هنر را با اقتصاد گره بزند. در مباحث جامع شناسی، جامعه رشید و پویا را جامعه ای می دانند که احتیاجهای فرهنگی خود را بشناسد و بعد از شناخت برای برطرف آنها برنامه تعریف کند و این رویداد به همین دلیل قدم گذاشته است.

وی در ادامه گفت: اگر برای احتیاجهای فرهنگی برنامه نداشته باشیم دیگران از این غفلت سوءاستفاده می نمایند و برنامه می دهند. تنوع فرهنگی و قومیت در کشور وجود دارد که باید با نگاه بومی به آن توجه گردد اما نباید در گذشته ثابت ماند.

امینی اظهار کرد: یکی از اهداف جشنواره شناسایی احتیاجهای روز جامعه است تا با پشتیبانی و نگاه تنوع بومی، کالاهای نو فراوری کند. اخیرا در حوزه کلان سیاست های فرهنگی کشور به این موضوع به صورت جدی توجه می گردد که نمایشگاه های الگو نما یا همان بازار پردازی محصولات بومی ارایه گردد.

وی گفت: در مباحث تئوری و نظری غنی هستیم و موضوعات خوبی را مطرح می کنیم اما در تبیین آن ها به محصول، بی تجربه هستیم، به ویژه در روانه کردن محصولات به بازار؛ بنابراین احتیاج داریم الگوهایی در جامعه پردازش کنیم و با توجه به مباحث روز، فراورینمایندگان آن ها را به فراوری انبوه برسانند.

در انتها مراسم امروز مرجان گنجعلی از مشهد به عنوان نفر نخست، علی اسماعیل نیا از تربت حیدریه به عنوان نفردوم و مهدی حسن زاده از تربت حیدریه به عنوان نفر سوم دومین جشنواره کالاها و محصولات فرهنگی فیروزه خراسان رضوی معرفی شدند.

بعلاوه در این مراسم از احسان عزیز، مدیر شرکت رهابوم شرق، مهین باغیشنی، مجید سلطانی، عرفانی مجتبی جدی، زکیه اکبرپور هر پنج نفر از مشهد، رباب لطفی از نیشابور، مرضیه فراهانی از کاشمر، علی اسپلانی از تربت حیدریه، حسن ترابی از گناباد، ملیحه خدادپور از درگز به عنوان صاحبان آثار شایسته تقدیر و بعلاوه شرکت کارخانه کاشی فیروزه مشهد به عنوان حامی جشنواره با شعار حمایت از فرهنگ و هنر استان خراسان رضوی تجلیل شد.

جوایز نفر اول 50 میلیون ریال، نفر دوم 40 میلیون ریال، نفر سوم 30 میلیون ریال و 10 نفر شایسته تقدیر هرکدام 10 میلیون ریال اهدا شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "دومین دوره جشنواره فیروزه خراسان رضوی به کار خود خاتمه داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین دوره جشنواره فیروزه خراسان رضوی به کار خود خاتمه داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید