راهنمای سفر به سالنتو ایتالیا

به گزارش انجمن گیگابلاگ، کشور ایتالیا روی نقشه شبیه به چکمه به نظر می رسد و شبه جزیره سالنتو (Salento) نیز به عنوان پاشنه این چکمه شناخته می گردد. این شبه جزیره دارای سواحل رویایی، غذاهای خیابانی لذیذ، تاریخچه ای از یونان باستان و بعلاوه خانه ها و مزارع سنتی است که آن را به مقصد گردشگری بسیار جذابی تبدیل می نماید.

راهنمای سفر به سالنتو ایتالیا

بسیاری از گردشگران داخلی که در ایتالیا سفر می نمایند، برای ساحل گردی به منطقه ها جنوبی پولیا (Puglia) می روند اما عدم آگاهی گردشگران خارجی از مجذوب کنندهیت این منطقه سبب شده تا همچنان مجذوب کنندهیت روستایی آن حفظ گردد. در ادامه همراه با ما باشید.

سفر به سالنتو ایتالیا

برترین زمان سفر: از آنجا که جاذبه اصلی در شبه جزیره سالنتو ساحل است، پس ماه های تابستانی و گرم سال برترین زمان برای بازدید از این جا به شمار می روند و در این موقع از سال، میانگین دمای هوا بین 26 تا 32 درجه سلسیوس است. بسیاری از ایتالیایی ها به هنگام ماه اوت کار را تعطیل می نمایند و تعطیلات خودشان را در منطقه ها ساحلی می گذرانند، پس برای دوری از جمعیت بسیار زیاد بهتر است در ماه مه، ژوئن یا سپتامبر به سالنتو سفر کنید.

زبان: با اینکه زبان رسمی در سراسر این کشور، ایتالیایی است، بسیاری از شهرهای شبه جزیره سالنتو به گویش های مختلفی صحبت می نمایند که بعضی از آن ها بیشتر به زبان یونانی نزدیک تر هستند. در حقیقت، رایج ترین زبان گفتاری در منطقه سالنتو نیز گویشی از زبان سیسیلی است. از سوی دیگر، به علت اینکه گردشگری بین المللی در این منطقه چندان رایج نیست، پس احتمالا به سختی بتوانید افرادی که به زبان انگلیسی مسلط باشند را پیدا کنید. با این حال، همه ساکنین این منطقه ها به زبان ایتالیایی تسلط دارند و دانستن چندین کلمه ایتالیایی می تواند در سفر شما بسیار مفید باشد.

واحد پول: همچون دیگر منطقه ها ایتالیا و بعلاوه اروپا، واحد پولی منطقه سالنتو یورو است.

حمل و نقل: اگر سفر خود به منطقه سالنتو را از بزرگترین شهر لچه (Lecce) آغاز کنید، سریع ترین راه برای گشت و گذار در اینجا، اجاره ماشین است تا خودتان بتوانید رانندگی کنید. با این حال، قطارهای محلی نیز در نقاط مختلف این شبه جزیره وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید سفر کنید.

جاذبه ها و تفریحات سالنتو ایتالیا

ساحل گردی: هدف بسیاری از افراد از سفر به سالنتوی ایتالیا، احتمالا ساحل گردی باشد. در سواحل این شبه جزیره نیز آب های بسیار شفاف دریای یونان (Ionian) و دریای آدریاتیک (Adriatic) به هم می رسند و خود سواحل نیز بسیار زیبا و تماشایی هستند که مطمئنا تجربه ساحل گردی مدیترانه ای و بسیار خوبی را برای شما به ارمغان خواهند آورد.

شهرهای ساحلی: جدا از این سواحل، شهرهای ساحلی شبه جزیره سالنتو نیز هر کدام جاذبه های منحصربه فردی دارند که بازدید از آن ها می تواند بسیار جالب توجه باشد. پورتو چسارو (Porto Cesareo) و پورتو سلواجیو (Porto Selvaggio) دو شهری هستند که در ساحل دریای یونان قرار گرفته اند و چشمه های آبگرم و ذخیره گاه طبیعی دارند.

شهر سانتا ماریا دی لوکا (Santa Maria di Leuca) نیز در نوک جنوبی شبه جزیره قرار گرفته و ساختمان های سفید رنگ آن کاملا برجسته هستند و تفرجگاه ساحلی آن نیز پر از ویلاها و کلاب های شبانه مدرن است. شهر گالیپولی (Gallipoli) نیز از جمله شهرهای ساحلی بزرگ به شمار می رود که بیشتر برای شهر قدیمی و تاریخی خودش معروفیت دارد.

معماری های زیبا: لچه شهر اصلی منطقه سالنتو است که گاهی اوقات از آن به عنوان فلورانس جنوب یاد می گردد و مرکز معماری آراسته و زیبایی به نام باروک لچه است. این شهر بعلاوه مرکز صنایع دستی پاپیه ماشه است و درون قلعه چارلز پنجم (Castle of Charles V) نیز می توانید موزه ای از پاپیه ماشه های بسیار جالب توجه و زیبا قرار گرفته است. مرکز تاریخی این شهر نیز مکان بسیار خوبی برای قدم زدن یا لذت بردن از خوراکی های خوشمزه به شمار می رود.

لهجه و معماری یونانی: گریسیا سالنتینا (Grecia Salentina) مجموعه ای شهرها در شبه جزیره سالنتو به شمار می روند که در آنجا، گویشی یونانی به نام گریکو همچنان صحبت و در مدرسه ها تدریس می گردد. بعضی از معماری ها در این شهرها نیز یادآور معماری یونانی هستند که از جمله آن ها می توان به ساختمان ها و خانه های سفید رنگ اشاره نمود. چندین شهر منطقه سالنتو نیز دارای مراکز تاریخی، کلیساها و قلعه های تحسین برانگیز هستند و از آنجا که این شهرها به یکدیگر نزدیک هستند، به راحتی می توان از تعداد زیادی از آن ها تماشا کرد.

جاهای تماشای تاریخی: اوترانتو (Otranto) یکی دیگر از شهرهای ساحلی مجذوب کننده منطقه سالنتو به شمار می رود که در آن، ساختمان های سفید رنگ در کنار خیابان ها وکوچه های باریک قرار گرفته اند و نمایانگر سبک یونانی هستند. بیشتر بخش های شهر قدیمی اوترانتو نیز همچنان به وسیله دیوارهایی قرون وسطایی احاطه شده اند. در سفر خود به این شهر حتما از کلیسای جامع قرن یازدهمی این شهر نیز تماشا کنید که موزاییک کاری های کف و بعلاوه اتاق جمجمه های آن جالب توجه هستند.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "راهنمای سفر به سالنتو ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سالنتو ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید