روانشناسی فروش؛ جملاتی برای جذب مخاطب و افزایش فروش

به گزارش انجمن گیگابلاگ، کلماتی در زبان ما وجود دارد که از قدرتمند ترین کلمات برای ترغیب افراد به خرید هستند. تبلیغ نویسان سال هاست که از چنین کلماتی استفاده می کنند تا جملاتی برای جذب مشتری بنویسند. این جملات جادویی، به گونه ای خواننده را قانع به خرید می کند، که برای همیشه از خرید خود راضی خواهند ماند! البته منظور ما به هیچ وجه جملات انگیزشی نیست. بلکه داریم در رابطه با جملات تبلیغی قدرتمند که مشتری را ترغیب به خرید می کند، صحبت می کنیم. می توانید چند مورد از این جملات را در این مطلب بخوانید.

روانشناسی فروش؛ جملاتی برای جذب مخاطب و افزایش فروش

جملاتی برای جذب مشتری

1. جدید، کلمه ای که باعث افزایش فروش می شود

این کلمه از قدرتمندترین کلمات برای افزایش جذب توجه مشتری و در نتیجه افزایش فروش است. چرا که انسان ها شیفته تازگی است و همیشه به دنبال اولین و جدیدترین ها می فرایند. به همین دلیل است که یکی از تکینک های مؤثر در تبلیغات برای افزایش فروش، بازی با کلمات و درگیر کردن احساسات مشتری است.

تحقیقی در این رابطه انجام شد تا میزان تأثیر این کلمه تعیین شود. در این تحقیق، مقاله ای نوشته شد و یک بار بدون کلمه جدید در عنوان و بار دیگر با قرار دادن این کلمه در عنوان، در شبکه اجتماعی توئیتر منتشر شد. نتیجه شگفت انگیز بود. میزان بازدید از مقاله ای که عنوان آن شامل کلمه جدید بود، حدود 422 درصد بیشتر بود.

2. رایگان، کلمه ای که افراد را مجاب به خرید می کند

این کلمه یکی از سرکش کننده ترین کلمات تاریخ بشر است. می توانید آن را در تبلیغ محصولات خود استفاده کنید تا به چشم خود ببینید که چگونه مشتریان دیوانه وار برای خرید محصولات تان صف می کشند!

دن آریلی (محقق دانشگاه دوک آمریکا) تحقیقی در این زمینه انجام داد. در این تحقیق 76 نفر برای انجام آزمایش حضور داشتند. او یک بار از این افراد خواست نوعی شکلات را به قیمت حدود هزار تومان خریداری کنند، در این حالت فقط تعداد کمی از افراد حاضر به خرید شدند. در مرحله بعد همان شکلات با برچسب رایگان به آن ها پیشنهاد که بیش از 68 درصد از افراد شکلات را قبول کردند.

جملاتی برای جذب مشتری - استفاده از کلمه زیرا

3. زیرا، کلمه ای که منجر به ایجاد احساس صداقت و اعتماد می شود

مردم دوست دارند فکر کنند علت خوبی برای انجام کاری وجود دارد. در واقع این احساس که با گفتن این کلمه گویی برای انجام کاری از آن ها اجازه گرفته می شود، می تواند احساسات آن ها را برانگیزد و در نتیجه کاملاً قانع شان کند.

برای اثبات این ادعا تحقیق دیگری در دانشگاه هاروارد انجام شد. در این تحقیق فردی به میان تعدادی از دانشجویانی که در صف کپی ایستاده بودند، می رود و سؤالاتی متفاوت از هر کدام می پرسد.

فرد شماره 1: من می توانم قبل از شما از برگه هایم کپی بگیرم؟

فرد شماره 2: من می توانم قبل از شما از برگه هایم کپی بگیرم؟ زیرا باید از آن ها کپی بگیرم.

فرد شماره 3: من می توانم قبل از شما از برگه هایم کپی بگیرم؟ زیرا عجله دارم.

نتیجه آزمایش نشان داد 60 درصد از افراد به محقق اجازه دادند تا پس از سؤال شماره 1 و قبل از آن ها برگه هایش را کپی کند. 93 درصد از افراد به سؤال شماره 2 پاسخ مثبت دادند و 94 درصد از آن ها پس از سؤال شماره 3 به او این اجازه را دادند. چرا باید علت بی موردی همچون زیرا باید از آن ها کپی بگیرم! مردم را قانع کند؟ در حالی که همه افراد حاضر در صف برای کپی کردن در آن جا حضور داشتند! بنابراین استفاده از چنین جملاتی برای جذب مشتری بسیار کارآمد است.

4. شما، کلمه ای که احساس اهمیت می دهد

سعی کنید هیچ وقت جملات خود را در قالب شخص ثالث رسمی ننویسید. مشتری را مستقیماً با کلمه شما خطاب کنید. حتی در صورت امکان از نام آن ها برای خطاب قرار دادن شان استفاده کنید.

کدام یک از جملات زیر، بیشتر ترغیب تان می کنند؟

الف- شما برای کسب درآمد بیشتر از کسب و کارتان به ما نیاز دارید.

ب- کسب و کارها برای افزایش در آمدشان به ما نیاز دارند.

قطعاً پاسخ صحیح گزینه الف است. برای اثبات این روش نیز تحقیقی اجرا شده است. پستی با عنوانی که به شخص ثالث رسمی اشاره می کرد در صفحه اجتماعی توئیتر انتشار یافت. سپس همان پست این بار با عنوان شما منتشر شد. نتیجه، توجه بسیار بیشتر به پست دوم بود.

بیشتر بخوانید: بهترین راه های جذب مشتری در مغازه و نمایشگاه کدام اند؟

ایجاد احساس فوریت

5. فوراً؛ کلمه ای که احساس اضطراری بودن و فوریت را منتقل می کند

این کلمه می تواند در مدت زمان کوتاه تری محصولات شما را بفروشد. اگر مشتری احساس کند که باید در خرید عجله کند، قطعاً قبل از این که خیلی دیر شود این کار را انجام می دهد.

در سال 2016 میلادی ایمیلی معمولی به افرادی ارسال شد، دفعه بعد همان ایمیل، این بار با عنوان فوریتی و اورژانسی ارسال شد. نتیجه افزایش فروش 38/3 درصدی بود.

آزمایشی دیگر در یک فروشگاه تجارت الکترونیک انجام شد. این فروشگاه تجارت الترونیک کالایی را برای فروش در معرض دید بازدیدکنندگان خود قرار داده بود، اما فروش چندانی اتفاق نیفتاد. بار دیگر همان کالا را با برچسب زمان شمار در معرض فروش قرار داد. نتیجه نشان داد که زمان محدود، میزان فروش همان کالا را حدود 226 درصد افزایش داد.

بنابراین ایجاد احساس اضطرار، منجر به افزایش فروش می شود، اما در صورتی که امکان استفاده از زمان شمار وجود نداشت، می توانید از کلمه فوراً یا همین الان استفاده کنید. به طور مثال اگر به دنبال تبلیغات کلیلی هستید، با ساختن جمله همین حالا کلیک کنید و این محصول را مشاهده کنید خواهید دید که میزان کلیک افزایش می یابد.

6. تصور کن، عبارتی که احساس متقابل ایجاد می کند

از عبارات قانع کننده ای مانند تصور کن در جملات خود استفاد کنید تا مشتری، زندگی خود را با و بدون محصول شما تصور کند. جملاتی مانند تصور کنید اگر این محصول را نخرید چه می شود.

آیا تا به حال برای تان پیش آمده است که در هنگام تعریف قصه ای از چگونگی بریدن انگشت دست، احساس درد در انگشت خود کنید؟ علت این موضوع، نورون های آینه ای است. در حقیقت ما تمایل داریم با شنیدن یا دیدن چیزی، خود را در آن حالت و شرایط تصور کنیم.

قدرتی پنهان و قوی در این عبارت نهفته است. پس از چنین جملاتی برای جذب مشتری و تلقین ضرورت خرید محصولات تان استفاده کنید.

ایجاد احساس برنده بودن

7. محدود، کلمه ای که احساس برنده بودن ایجاد می کند

با استفاده از این کلمه مشتریان را قانع کنید که اگر این محصول را خریداری کنند، نسبت به کسانی که آن را نخریده اند، برنده هستند. می توانید با محدود کردن موجودی و البته دسترسی مشتری به محصول، به راحتی فروش آن را افزایش دهید.

چرا خودروی مدل s تسلا با قیمت 72 هزار دلار در صدر پرفروش ترین ها جای گرفت؟ این در حالی بود که تعداد بسیار زیادی از خودروهای ارزان تر در بازار وجود داشت. علت، پرستیژ خرید این خودرو است.

آزمایشی با همین مضمون در توئیتر انجام شد. مقاله ای با برچسب محدود در این شبکه اجتماعی منتشر شد و در کمال تعجب بازدید آن به سرعت افزایش یافت. این بر چسب به معنای حذف مقاله بعد از مدت زمانی تعیین بود.

کلام آخر

در این مطلب کلماتی را برای افزایش فروش معرفی کردیم. با استفاده از آن ها می توانید به راحتی تبلیغاتی پیروز و فروشی بیشتر داشته باشید. البته تکنیک های بسیاری برای افزایش فروش وجود دارد که این چند جمله تنها بخشی از این تکنیک ها محسوب می شود. یکی دیگر از تکنیک های افزایش فروش، تسلط بر فنون مذاکره است. در این رابطه مطلب مهم ترین فنون مذاکره در بازاریابی و فروش را از دست ندهید تا تأثیر خوبی بر مشتری بگذارید و فروش کسب و کار خود را افزایش دهید. در نهایت از قلم نیاندازید نظرات و پیشنهادات خود در مورد راهکارهای افزایش فروش کسب و کار را با ما و سایر همراهان انگیزه به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله انگیزه

به "روانشناسی فروش؛ جملاتی برای جذب مخاطب و افزایش فروش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روانشناسی فروش؛ جملاتی برای جذب مخاطب و افزایش فروش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید