روستای اسطرخی یکی از روستاهای زیبای خراسان شمالی به شمار می رود

به گزارش انجمن گیگابلاگ، جاذبه ها/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، روستای اسطرخی یکی از روستاهای زیبای خراسان شمالی به شمار می رود.

روستای اسطرخی یکی از روستاهای زیبای خراسان شمالی به شمار می رود

روستای اسطرخی در 28 کیلومتری جنوب شیروان واقع است، در دره ای ژرف قرار گرفته است و رودخانه ای از وسط دره و روستا میگذرد. آبشار اسطرخی بلندترین آبشار منطقه بوده و هنگامی که آب از این ارتفاع بلند و از بین درختان بزرگ و تنومند سپیدار و بید و گردو ریزش می نماید، به دلیل برخورد با موانع سنگی به صورت ابر سفیدی در می آید که چشم انداز بسیار جالب و دیدنی را بوجود می آورد. این آبشار که در روستا به شارشار معروف بوده، بر بالای آبشار آسیای آبی قدیم و مخروبه ای قرار گرفته است.

جاذبه های گردشگری این روستا شامل امامزاده عبدالرحمان (ع) و درخت ارس کهنسال بوده که ثبت آن در چند ساله اخیر نظر هر بیننده ای را به خود جلب می نماید بطوریکه مردم شیروان و سایر شهر و استانها در فصول مختلف سال از این روستا بازدید می نمایند. در وسط روستا، مقبره امامزاده ای قرار گرفته است که به روایت اهالی نام مبارکش شاهزاده عبدالرحمان (ع) فرزند امام سجاد (ع) بوده که مورد احترام و اعتقاد اهالی است و دارای ضریح چوبی هست.

منبع: همگردی

به "روستای اسطرخی یکی از روستاهای زیبای خراسان شمالی به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای اسطرخی یکی از روستاهای زیبای خراسان شمالی به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید