سازوکار تأمین اعتبار پژوهشی در قالب اعطای گرنت فناوری و پژوهشی تدوین شد

به گزارش انجمن گیگابلاگ، طرح سازوکار تأمین اعتبار پژوهشی در قالب اعطای گرنت فناوری و گرنت پژوهشی با هدف راهنمایی سرانجام نامه های تحصیلات تکمیلی به سمت نیازهای پژوهشی کشور و یاری به تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی معرفی گردید.

سازوکار تأمین اعتبار پژوهشی در قالب اعطای گرنت فناوری و پژوهشی تدوین شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی انجمن گیگابلاگ، نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور با حضور معاونان و مدیران پژوهشی دانشگاه ها و دستگاه های اجرایی امروز در حاشیه نمایشگاه پژوهش، فناوری و فن بازار کشور و نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل برگزار گردید.

در میزگرد طرح تحول همکاری های دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری با جامعه و صنعت دو طرح گرنت فناوری و گرنت پژوهشی با عنوان سازوکار تأمین اعتبار پژوهشی ارائه شد.

هر دو طرح در راستای راهنمایی رساله های تحصیلات تکمیلی به سمت نیازهای پژوهشی کشور و راهنمایی دستاوردهای پژوهشی به سمت تجاری سازی هستند که در واقع فرایند نوآوری را تکمیل می نمایند.

مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره این طرح شرح داد: هدف از طرحی که دنبال می کنیم ترغیب دستگاه ها و شرکت ها است که از منابع خود برای اجرای طرح های پژوهشی به حوزه تحصیلات تکمیلی وارد شوند یعنی به جای اینکه این منابع در چارچوب قراردادهای ارتباط با صنعت باشد در چارچوب رساله های دکترا و تحصیلات تکمیلی و دانشجویان پسادکترا قرار بگیرد.

وی گفت: طرحی که امروز ارائه شد با عنوان سازوکار تأمین اعتبار پژوهشی ادامه دار خواهد بود و بعد از این طرح آیین نامه های دیگری هم وجود خواهند داشت که اساتید تشویق شوند در چارچوب این آیین نامه ها دانشجویان خود را جذب نمایند.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: پس از انتها هفته پژوهش هر دو طرح گرنت فناوری و گرنت پژوهشی را آماده خواهیم کرد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "سازوکار تأمین اعتبار پژوهشی در قالب اعطای گرنت فناوری و پژوهشی تدوین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازوکار تأمین اعتبار پژوهشی در قالب اعطای گرنت فناوری و پژوهشی تدوین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید