سامسونگ از این پس گلکسی A51 را فقط دوبار در سال آپدیت می نماید

به گزارش انجمن گیگابلاگ، اینطور که به نظر می رسد گلکسی A51 به عنوان اولین میان رده سامسونگ که واجد شرایط برای دریافت سه نسخه اندروید بود ازین پس هر سال فقط دوبار آپدیت می گردد.

سامسونگ از این پس گلکسی A51 را فقط دوبار در سال آپدیت می نماید

سامسونگ در سال 2020 از دو گوشی میان رده گلکسی A71 و A51 رونمایی کرد و پیروز شد سود بسیار خوبی هم از فروش این محصولات کسب کند. مخصوصا گلکسی A51 که در آن سال پرفروش ترین گوشی اندرویدی هم لقب گرفت. به همین دلیل بعد از اینکه شرکت کره ای بیان کرد گوشی های پرچم دار از سال 2019 به بعد خود را به مدت سه سال به روزرسانی می نماید، تصمیم گرفت گوشی های میان رده از سری A5X و A7X را هم تا همین مدت پشتیبانی کند. در نتیجه گلکسی A51 اولین میان رده شرکت کره ای لقب گرفت که تا سه سال آپدیت نرم افزاری و تا چهار سال آپدیت امنیتی دریافت می کرد.

اما اینطور که به نظر می رسد، گلکسی A51 دیگر قرار نیست آپدیت ماهانه دریافت کند. معمولا گوشی های شرکت کره ای برای امنیت بیشتر هر ماه آپدیت می شوند اما ظاهرا بعد از گذشت چند سال از عرضه، بازه زمانی بین آپدیت ها طولانی تر می گردد. به این معنا که دیگر قرار نیست برای آن ها آپدیت ماهانه عرضه گردد.

طبق اطلاعات منتشر شده به وسیله وب سایت رسمی خود سامسونگ، گلکسی A51 به عنوان یکی از میان رده های این شرکت قرار است از این تاریخ در هر سال فقط دو آپدیت امنیتی دریافت کند. این در حالی است که فقط دو سال از عمر آن می گذرد و قاعدتا انتظار داشتیم حداقل چرخه پشتیبانی نرم افزاری آن به سرانجام برسد. در حال حاضر گلکسی A51 فقط یک آپدیت رسمی اندروید را دریافت نموده و باید دو بار دیگر هم آپدیت گردد. یعنی با دریافت اندروید 13 کار این گوشی از لحاظ نرم افزاری به سرانجام خواهد رسید.

اما موضوع مهم تر اینجاست که نسخه 5G این گوشی که فروش بسیار کمتری هم داشت و محبوبیت آن حتی به نیمی از محبوبیت مدل 4G نمی رسید آپدیت های امنیتی را به صورت فصلی دریافت می نماید و این یعنی چهار بار در هر سال که دو برابر بیشتر از مدل 4G است.

امیدواریم این موضوع هیچ تغییری در فرایند آپدیت نرم افزاری گلکسی A51 ایجاد نکند و این گوشی بدون هیچ مسئله ای، دو نسخه دیگر از اندروید را هم دریافت کند که بعید به نظر می رسد سامسونگ این کار را انجام ندهد. شرکت کره ای نمی خواهد معروفیت بالای خود را که به لطف سیاست درست در زمینه آپدیت گوشی هایش چندین برابر هم شده به سادگی از دست بدهد.

این خبر اگرچه برای دارندگان گوشی گلکسی A51 خیلی خوب نیست اما باعث شد متوجه شویم وقتی سامسونگ می گوید چهار سال پشتیبانی امنیتی منظورش دقیقا آپدیت ماهانه نیست و بعد از گذشت مدتی، فرایند انتشار این آپدیت به یکی دو بار در طول یک سال کاهش پیدا می نماید.

اینطور که به نظر می رسد شرکت کره ای مدت زمان آپدیت نرم افزاری گوشی های سری گلکسی S22 و تبلت های سری تب S8 و به احتمال بسیار زیاد گوشی های سری گلکسی S21 را به مدت چهار سال آپدیت نرم افزاری و پنج سال آپدیت امنیتی خواهد نمود تا بدین ترتیب از این حیث فاصله خود را با اپل کم کند. حال باید دید آیا از میان رده های تازه خود هم تا این مقدار پشتیبانی می نماید یا خیر.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ از این پس گلکسی A51 را فقط دوبار در سال آپدیت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از این پس گلکسی A51 را فقط دوبار در سال آپدیت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید