سرویس امنیتی عکس های فیسبوکی در راه است ، پایانی برای باج خواهی و سوء استفاده های مجازی

به گزارش انجمن گیگابلاگ، فیسبوک در کوشش است تا به وسیله سرویس امنیتی جدید خود، راستا دستیابی و انتشار عکس های خصوصی کاربران بدون اجازه آنان را مسدود کند.

سرویس امنیتی عکس های فیسبوکی در راه است ، پایانی برای باج خواهی و سوء استفاده های مجازی

به گزارش انجمن گیگابلاگ به نقل از نیوزویک، با اجرایی شدن این طرح انتظار می رود عکس های شخصی افراد یک مرحله پیش از به اشتراک گذاری برای بازبینی مورد آنالیز قرار گیرند.

این موضوع پس از آن برای فیسبوک مهم شد که بعضی از کاربران شکایت کردند که عکس های خصوصی آن ها بدون اجازه در فضای مجازی منتشر شده است. اقدامی که بخشی از آن با هدف های باج خواهی،انتقامجویی و یا به دلیل رفتارهای غیرمسئولانه اتفاق افتاده است. بر همین اساس نیز فیسبوک کوشش های خود را برای مبارزه با گسترش عکاسی های غیراخلاقی افزایش داده است. کوشش هایی که نه تنها در فیسبوک، بلکه در اینستاگرام و مسنجر نیز دیده خواهد شد.

این حرکت بر روی یک طرح آزمایشی که از سال گذشته شروع شده بود در حال توسعه است.روش کار در آ طرح آزمایشی به این شکل بود که هر کاربری که نگران انتشارعکس های خاص و خصوصی خود بود با استفاده از سرویس مسنجر و به شکل رمزگذاری شده عکس مذکور را آپلود می کرد، سپس سیستم هوش مصنوعی تطبیقی فیسبوک به سرعت مانع از اشتراک این عکس در فضای مجازی می شد.

این شبکه اجتماعی تأکید نموده است که تصاویر را برای طولانی مدت ذخیره نمی نماید، بلکه اثر انگشت منحصر به فرد این عکس را ثبت می نماید و بر اساس داده های رمزگذاری عکس را متوقف خواهد نمود.

این برنامه آزمایشی در استرالیا، کانادا، انگلستان و ایالات متحده شروع شده است و ابزارهای موجود با درصد قابل قبولی پیروز به گزارش دادن تخلفات مرتبط با عکس ها شده اند.

هر کاربری که نگران آن است که ممکن است تبدیل به قربانی انتشار عکس های خصوصی و غیراخلاقی گردد، می تواند یک فرم را به وسیله یکی از گروه های شریک رسمی فیسبوک ارسال نموده و پس از ارسال فرم، قربانی یک ایمیل حاوی لینک امن، با قابلیت یک بار آپلود دریافت می نماید که می تواند برای بارگذاری تصویر مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما چیست ؟آیا این سرویس یا سرویس های مشابه می تواند از سوء استفاده های مجازی بکاهد؟ اساسا این سرویس در کشور ما نیز جواب می دهد؟

منبع: انتخاب

به "سرویس امنیتی عکس های فیسبوکی در راه است ، پایانی برای باج خواهی و سوء استفاده های مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرویس امنیتی عکس های فیسبوکی در راه است ، پایانی برای باج خواهی و سوء استفاده های مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید